• Ja, de ligner hinanden alt for meget.
    46%
  • Tja, lidt mere variation kunne være rart.
    38%
  • Nej, Bille August vrøvler. Der er rigeligt variation i danske film.
    15%

Stemmer i alt: 1436

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Lady Arwen 19 år siden

Synes helt klart at de danske film har brug for noget variation... Men måske er det fordi det altid er de samme der spiller sammen..
Doctor Who <3
Gravatar

#22 e-male 19 år siden

Jeg så nyhederne i dag, hvor de viste sættet og skuespillerne på genindspillingen af "Far til fire". Hvor de desuden fortæller at de opdatere filmen til 2005.
Ak, ja. Hvis man ikke kan få ideer til noget nyt, kan man jo bare tage og ødelægge noget af det gamle. Af alle de gode/seje ting dansk film kunne lære af hollywood, så skulle de absolut lære at genindspille gamle film, suk!
Jep, jeg mener også Bille har ret. Jeg ville aldrig i min vildeste fantasi kunne forestille mig danmark lave en god sci-fi film for eksempel, og jeg mener det er et godt eksempel på, at dansk film stadig har noget at lære. Hvis filmindustrien kan gøre det utroværdige troværdigt, så er de nået langt.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#23 filmz-Business Monkey 19 år siden

I er da håbløse!

I giver Bille August ret, men I vil tværtimod have DUMMERE film på markedet.
Bille August prøver bare på at spille smart og lade som om han vil have mere "kunstfilm", selvom han selv laver lort og gentager blot hvad Lars von Trier har sagt længe.

Ikke nok med at I bare "spiller" med på, hvad "kunstneren" siger, men I er da også hykleriske nok til at ville have det præcist modsatte!!!

Aaaaaaaaaaaaaaaarghh! Brug jeres hjerner for en gangs skyld!

AAAAAAAAAAAAAAAARRRGHH!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#24 El vez 19 år siden

klaphat

Hvis du vil have noget mere konstruktivt, må du lige kigge indad først.

ARrrrRRRRRrrhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! (sgt. hartman.wav)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#25 filmz-Business Monkey 19 år siden

Hvornår har lidt "rystelser" skabt tilbagegang?

Alt nyt "bryder" med gammelt, så bare at sætte sig ned foran sin computer og skrive: "Jai ær eønig" og "Rægtigt, rægtigt" uden at gøre noget eller for den sags skyld ikke være bevidst om problemet, er kun en del af problemet.

Jeg prøver ligesom at "rocke the casbah" her... Ikk'?!

Man skulle tro vi alle var "gangsterrappere", men vi alle kun var rygklappere...

Føj...

Muhahahahaha!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#26 filmz-cluas 19 år siden

#23 Du har fuldstændig ret, endelig een der tør bruge sin ytringsfrihed :)
/Cluas
Gravatar

#27 Bobby Singer 19 år siden

Jeg ville give Bille August ret i at der godt kunne være lidt mere variation i danske film, men på den anden side, så har Bille August heller aldrig lavet noget godt selv, såå han skal nok lige passe på hvad han siger.
Idjit
Gravatar

#28 Collateral 19 år siden

#25: Tænkt på af nogle af os der sætter os ned og erklærer os enige rent faktisk ER enige?
Jeg er enig FORDI jeg synes dansk film kune være mere spændende. Ikke nødvendigvis DUMME - eller action/sci-fi film for den sags skyld.
Min pointe er bare at filmene skal være mere interessante. Og uden de samme skuespillerere om og om igen!

Hvad med at fortælle om din mening i stedet for at pive over andres?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#29 El vez 19 år siden

#28 Hvad mener du? Den er da allerede blevet begrundet i saa velformulerede vendinger saasom: "Bille August er en nar.", "Fuck 'Arven'", Fuck "Brødre!" og ikke mindst "Brug jeres hjerner for en gangs skyld!"

ARrrrRRRRRrrhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#30 tiny 19 år siden

Ang klicheer. Er der nogen, der har lagt mærke til replikken, der altid bliver sagt i danske film: "Hvad er det, du står og siger til mig?" Senest i Brødre. Jeg er ved at bryde sammen af grin efterhånden, når den kommer. Det må være Anders Thomas Jensen.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: