• Ja, de ligner hinanden alt for meget.
    46%
  • Tja, lidt mere variation kunne være rart.
    38%
  • Nej, Bille August vrøvler. Der er rigeligt variation i danske film.
    15%

Stemmer i alt: 1436

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-gimleno1 19 år siden

#40 Tror bare han har fundet den definition i en ordbog, uden helt at være klar over hvad der stod ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#42 filmz-Business Monkey 19 år siden

Iiiih, hvor er I bare følsomme... Det er ikke et spørgsmål om at tænke sig om, når man skriver en fucking ligegyldig besked.

Det er et spørgsmål om at tænke sig om i livet, eller mere præcist, at tænke en film igennem.

Mit kritiske punkt går ud på, at have en overbevisning, en tro på, at man kan gøre noget i denne verden.
At man FRA STARTEN AF siger til sig selv, at min/din holding aldrig kan gøre noget er uden liv i sig selv. At man bare vil sige sin mening og ikke gøre noget ved det er plat. Det kan UMULIGT føre nogen vejne hen, hvorimod en overbevisning har en chance, en lille en, men alligevel en chance... Ikke andet.
Desuden siger/skriver jeg ikke tingene på en bestemt måde for at spille smart... Iiih. Jeg gør det fordi jeg bliver sur over, at folk kan være så uvidende, hvilket er MEGET farligt.
Jeg vil nok sige, at uvidenhed er det farligste mennesket nogensinde har haft som egenskab.

Jeg bliver sur over, at kritikken dør mere og mere ud for hver ny generation af os. Vi er jo også blevet dummere og dummere siden firserne.

Jeg spiller ikke smart, jeg er ikke noget specielt, jeg vil bare have jer (og dem, der kan forstå hvem "jer" er behøver nok ikke at tænke sig så meget om, og dem, der SLET ikke behøvede at læse dette i parantes behøver SLET ikke at tænke sig så meget om mere, da de er...) til at tænke jer mere om i jeres liv.

Jeg ser ikke ned på jer. Det væreste jeg kunne have gjort var ikke at sige noget!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#43 filmz-Exitium 19 år siden

#42 niiiiice formuleret
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#44 filmz-incubus 19 år siden

#42 Dine formuleringer i dine tidligere indlæg i denne tråd indikerer en hvis grad af arrogance overfor mange af de andre brugere, så det er rimelig ukorrekt af dig at skrive, at du ikke ser ned på "os".

I øvrigt mener jeg, at du blæser den her debat lidt ud af proportioner... tråden drejer sig bare om hvorvidt man er enig i Billes udtalelser eller ej, ikke om livsfilosofi såsom Carpe Diem.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#45 filmz-Business Monkey 19 år siden

#44 Nå, men film handler jo ikke om livsfilosofi og Carpe Diem...

Undskyld.

Jeg taler om kunst for dælen da!

Uvidenhed/ignorance er roden til al ondt. Hvis man ikke er "klar over noget", så tager man heller ikke hensyn, hvilket kan føre til en masse lort som krig, had og bla, bla, bla...
Hvis det ikke er relevant i nogen som helst samtale, så er det en sørgelig verden vi lever i.

Hvilket får mig til at vende tilbage til det med at gøre noget med en overbevisning, sådan at man (stille og roligt) kan gøre verden til noget bedre.

At man bare siger "ja, ja, men vi har to forskellige meninger" til at starte med, så har man heller ikke nogen fremtid, idet intet har muligheden for at blive realiseret.

Arrogancen til livet i sig selv kommer af den uvidenhed man udviser, ved ikke at tage stilling og tænke sig om...
Jeg nævner igen slutningen på Dogville som et godt eksempel.

Undskyld min klamme retorik, men jeg håber det kan forstås nu.

Gravatar

#46 filmz-gimleno1 19 år siden

#42 Jeg syntes det er dybt underholdende at du er 18 år og sidder og udtaler dig om hvordan folk var i firserne....hvor tydeligvis kan du ikke have oplevet dem i særlig stor forstand og er derfor ude af stand til at udtale dig om dem - og som én af dem der rent faktisk oplevede dem (er født i 73) kan jeg oplyse dig om at folk faktisk ER blevet mere kritiske med tiden!

Og ja, denne debat er blæst langt ud af proportioner fordi vi er dumme nok til at give den opmærksomhed du skriger efter.
Gravatar

#47 filmz-incubus 19 år siden

#45 Nu har du vist lige påvist, at du selv besidder en eller anden form for "ignorance", i og med du ikke kan finde ud af at læse. Jeg har aldrig sagt at film ikke handler om livsfilosofi eller Carpe Diem. Hvis du læser igen i #44 så ser du, at der står:

"tråden drejer sig bare om hvorvidt man er enig i Billes udtalelser eller ej, ikke om livsfilosofi såsom Carpe Diem."

Det kunne være, at du skulle netop prøve at leve efter udtrykket Carpe Diem istedet for at hælde vand ud af ørerne.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#48 filmz-Business Monkey 19 år siden

#46 Det er altså veldokumenteret fra militærets intelligensprøver, at intelligensniveauet er dalet siden firserne. Det behøver jeg ikke at have gennemlevet for at kunne sige.

#47 Hvis det ikke interesserer dig at diskutere dette bare fordi det KUN handler om Bille Augusts udsigelser, så er det dig, der er den ignorante, der ikke kan videreudvikle en enkelt holdning, og sætte den i perspektiv osv.

Vi skal ikke kun gøre én ting ét sted. Det er netop hvad denne diskussion også går ud på. Hvis vi ikke udvikler tingene får man blot flere og flere uvidende mennesker.

Hvis dette tema ikke er universelt, så ved jeg ikke hvad det er.

Jeg håber man ikke undgik at se skoven for bare træer...

Tilføjet
Desuden blev "Carpe Diem" udtrykket da meget undersøgt af Romantistikerne i 1800 tallet. Men de tænkte da stadig over hvad de havde oplevet i "livets øjeblikke". Hvis man ikke har en balance mellem følelsesoplevelser og dernæst gennemtænkning og reflektioner, så er man ikke et særligt dejligt individ.

Jeg tror du gimleno lige når at tilhøre generation X, og undskyld mig om ikke de har stået for klart at vise, hvad ignorance og uvidenhed - i form af foragt for historien og læren i al almindelighed - har gjort af skader i samfundet.
Bare roligt jeg siger ikke du tilhører generation X, men at du har oplevet den.

Gravatar

#49 filmz-gimleno1 19 år siden

#48 Den er dalet, ja, men du siger jo det modsatte. Derimod mener jeg du selv er et godt eksempel på din sidste kommentar.
Gravatar

#50 filmz-Business Monkey 19 år siden

Den med træerne eller den med generation X?

Og hvornår siger jeg, at intelligenskvotienten er steget efter 80erne?

Det med "Carpe Diem" kan godt lyde lidt ude af sammenhængen, men jeg mente blot at lev efter det udtryk var noget romantistikerne gjorde, og de tænkte sig godt om, hvilket er det jeg vil have menneskerne her til at gøre noget mere.
Så for at forklare det yderst simpelt, så synes jeg, at din kommentar med at leve efter Carpe Diem, er noget jeg selvfølgelig gør, men det kræver sgu' fandeme, at man også bruger sin hjerne noget mere.

Skriv ny kommentar: