-
Den er blevet smidt ud49%
-
Jeg har en, men bruger den aldrig23%
-
Jeg bruger den meget sjældent10%
-
I ny og næ. Til at se gamle film8%
-
Jeg har aldrig haft en5%
-
Ja, ofte3%
-
Hvad er en VHS-maskine?3%
Stemmer i alt: 2395
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 filmz-Utyske 14 år siden
Tja, hver sin smag, jeg må nu erkende at jeg sagtens kan undvære "charmen" ved rensebånd, båndsalat, ødelagte bånd, en masse film der aldrig kom i deres originale format, udlejningsfilm andre kunder havde optaget på og hvad der ellers hørte til den tid.
Der var sågar en serie af videoer fra Philips, hvor man kunne optage på båndene, selvom tappen var fjernet, hvilket ikke var en heldig funktion.
Nej, det havde nok set noget anderledes ud, hvis et andet format havde vundet fodfæste i stedet, som f.eks. laserdisc.
#22 filmz-ab 14 år siden
#23 filmz-Is 14 år siden
#24 chandler75 14 år siden
Men VHS'en er jo også fra en tid, hvor man ikke lige kunne købe en masse nyere film (som nu på dvd) til 30-50 kr. VHS-originalfilm var sateme dyre, så de fleste film optog man fra fjernsynet - og så var det en stor fordel, at man let kunne overspille (især da Longplay-VHS'erne kom, hvor man kunne have 3-4 film på ét bånd).
#25 Bobby Singer 14 år siden
#26 MystiskeMox 14 år siden
Af underlige grunde så var det dog VHS-formatet som man fortsatte med.
Min VHS-afspiller er røget ud og det samme er alle mine VHS film.
Betamax havde min far vist på et tidspunkt.
Det gode ved de gamle maskiner var at man kunne spole over reklamer m.m. Hvor er det bare irriterende, at efter man har købt en film eller endnu værre en serie så skal man før hver ny DVD se et længere uddrag om at pirateri er ulovligt. For satan jeg har jo lige købt DVD'en i dyre domme. Herudover så er der ofte en masse andet de lige synes man skal se og IKKE kan spole over. Nå ja, og er der også det herlige med at de udgiver filmene i kode 1, 2, 3 osv. osv. for at kontrollere markedet. Nogle gange forstår man udmærket godt at folk sætter sig op i mod de store filmselskaber. Jeg kunne aldrig drømme om at købe en DVD afspiller som ikke var kodefri. Det kunne være jeg havde lyst til at købe film i USA eller andre steder.
Øv, her var VHS meget bedre.
#27 fubar 14 år siden
Tja, min afspiller havde nu lidt problemer med visse udenlandske bånd....
#28 filmz-Utyske 14 år siden
Det er rigtigt at VHS ikke var bundet op på regionskoder, men man stod i stedet overfor PAL/SECAM/NTSC-problematikken. Man skulle typisk have en forholdsvis dyr video for at afspille NTSC, i de helt "gamle dage", noget der dog blev mere almindeligt med tiden.
Men til gengæld var handel på nettet jo ikke ligefrem stort, da jeg stoppede med at købe VHS i sin tid og skulle man hente film hjem udefra, blev det ofte ret dyrt og man måtte undvære undertekster. Jeg havde bl.a. de tre gamle Star Wars film på VHS i en pimpet udgave, som jeg købte i Laserdisken for 250 kr. pr. film, der var importeret fra USA og selv ikke Disney-film kostede så meget herhjemme dengang.
#29 Skeloboy 14 år siden
Jeg har (som jeg har sagt flere gange før, når snakken kommer ind på VHS) ikke noget imod at se film på VHS, trods den dårligere kvalitet. Det fylder rigtig meget, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at smide 192 gode film ud, men langsomt bliver de udskiftet med DVD. For 3 år siden havde jeg ca. 500 VHS-bånd. De fleste smidt ud, en del erstattet af DVD.
Og ja, selvfølgelig har jeg en liste :)
#30 weebs 14 år siden
"Leg med døden"!! Den kan og skal jo kun ses på VHS!
Det er jo vanvittigt alle de gode film der er på den liste!