• Jeg er ikke fan, men synes, filmene er ok
    54%
  • Ja, jeg er super-fan!
    28%
  • Nej, jeg hader Harry
    12%
  • Jeg kan kun lide bøgerne
    6%

Stemmer i alt: 3068

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 BN 13 år siden

Antlion (29) skrev:
En populær film som "The Return of the King" har en spilletid på 3½ time, og dens omsætning var på lidt over 1 milliard dollars. En fire timers film af et så populært kaliber som "Harry Potter" er derfor på ingen måde kommercielt selvmord.


Nej, måske ikke. Men hele 5 (FEM) timer? ... Jævnfør længden på del 1 og 2.

Tænk på, hvor mange Harry Potter-fans der er børn og unge. Det vil blive et næsten ulideligt marathon for dem at sidde så længe i en biograf, selv med indlagt pause undervejs.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 MMB 13 år siden

#29

#30 og #31 er egentlig spot on, men udover det de har sagt, så henvender LOTR i højere grad til voksne end Harry Potter, og en længere spilletid kan altså bedre forsvares der. En Harry Potter film på 5 timer er altså alt for lang tid for én film, og mindre end 4,5 timer mener jeg altså ikke den kan blive af grunde som #30 beskriver.
Gravatar

#33 Wangsgaard 13 år siden

Er stor fan af bøgerne og synes de er helt fantastiske. Dog sammenligner jeg ikke filmene med bøgerne da man kun kan blive skuffet. Jeg kan nu meget godt lide filmene og nr. 5 er helt klart min favorit, da synes jeg tit det er svært at bedømme dem som film da jeg kender historien så godt og tror helt klart dem som ikke har læst bøgerne har en helt anden opfattelse af dem. Skal se nr.7 del 1 på søndag, pretty nice!
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#34 LukeStarkiller 13 år siden

Er stor fan har læst alle bøgerne flere gange, har alle filmene på blu-ray og skal til midnatsforstilling på onsdag. Ordene siger sig selv.
Gravatar

#35 StarWarsFanTHX11384Eb 13 år siden

Jeg er vist det man kan kalde en semi-fan. Hver gang der sker et Harry Potter event (bla. når der kommer en ny film, som jo kun sker to gange mere eller når filmene udkommer på DVD og Blu-ray) er jeg en superfan og glæder mig til det. Ellers er jeg blandt dem der synes de ok. Jeg nyder ihvertfald at se dem en gang imellem.
Gravatar

#36 Fynboen 13 år siden

Antlion (24) skrev:
Sådan behøver det vel forhåbentligt ikke at hænge sammen? :)



Nej, men muligheden er til stede... ,o)

Antlion (24) skrev:
Bøgerne har alligevel draget mig på et plan, ligesom en meningsløs film film eller andet underholdning kan. Derfor vil jeg ikke sige, at jeg "hader" serien. Jeg hader måden den bliver publiceret på (at "Dødsregalierne" filmatiseringen bliver vist i 2 dele er blot et eksempel på, at serien er malkende organisme, hvis seriøsitet bliver mindre og mindre troværdig), men selve dens univers er udsprunget fra en spændende idé.

Serien har uden tvivl også give børn, unge eller endda voksne lyst til at læse, og det er i sig selv også en bedrift, til trods for seriens mangel på sand litterær værdi.


Jeg kan godt se en dårlig film til ende, eller læse en dårlig bog færdig, hvis jeg bliver stædig nok... men jeg kunne aldrig lave samme fejl fire gange efterfølgende. Det var derfor det undrede mig, at du skrev at de var uinteressante... netop fordi du jo tydeligvis var interesseret nok til at investere rigtig mange timer i at læse dem. Bare nysgerrighed fra min side.

Pointen med at hun har fået børn til at læse igen, synes jeg gør at hun har fortjent hver en øre hun har tjent, og kommer til at tjene, på serien. Glæder mig allerede til at genlæse serien for min søn, når han er en del år ældre end i dag... (er på pixi-bøger pt...)
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#37 MMB 13 år siden

#36

Du kan jo starte med The Tales of Beedle the Bard. Det vil jeg i hvert fald gøre om 10 års tid. :P Har tænkt, at det er en fantastisk måde at blive introduceret til verdenen. Især når man så læser 7'eren og opdager, at den bog hænger sammen med resten af serien og dødsregalierne. Derudover er de jo også bare gode eventyr for mindre børn.
Gravatar

#38 Fynboen 13 år siden

#37

Hvad er grundridset af plottet i den?
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#39 BianK 13 år siden

Jeg er ikke fan, men synes, filmene er ok : MEN BØGERNE ER ALT FOR GODE ;)

og #37 - The Tales of Beedle the Bard:Blandt andet er der eventyret fra HP7, ellers er der 4 andre små børne eventyr (for troldmands børn), ligesom vi har Rødhætte og de tre små grise, så har rowling laver nogle der skal forstille klassiske eventyr i troldmands verden. Efter hvert eventyr er der så "Dumbledors" fortolkning af eventyret man lige har læst - denne del er nok ikke lige noget for mindre børn (lidt kedeligt måske). Men de 5 små eventyr er geniale ;) Fortolkninge kan være ren hygge læsning til dig selv :)

Du støtter også "Childrens High Level Group" (som støtter børn, som er blevet anbragt ude for hjemmer, af forskellige årsager), ved købet af bog.
Jeg var heldig at finde min billigt i TIGER, for et halvt års tid siden - ellers koster den omkrin 200,- , så vidt jeg husker....

BianK
Gravatar

#40 MMB 13 år siden

#39

Går ud fra, du mener #38 og ikke #37.

#38

Som #39 er inde på, er det en bog med 5 forskellige børneevntyr, der egentlig lige så godt kunne have været Brødrende Grimm eller H.C. Andersen bortset fra, at der er lidt mere magi til stede. Der ligger dog stadig nogle gode pointer bag eventyrerne.
Alle eventyr har som #39 nævner fortolkninger af Dumbledore, men de skippes selvfølgelig bare for børnene.
4 af ad 5 eventyr har heller ikke rigtig noget med resten af serien at gøre, bortset fra at bogen bliver nævnt i Harry Potter 7. Eventyret om De tre Brødre har derimod alt at gøre med Harry Potter og Dødsregalierne og deraf kommer titlen.

The Tales of Beedle the Bard kan sagtens læses uden at læse de andre Harry Potter bøger, og er adskilt nogle gode eventyr. Bogen kan dog også bruges til at introducere det magiske univers, hvor det så senere vil gå op for læseren, at ét af de fem eventyr har en kæmpe betydning for vores tre hovedpersoner i den sidste bog.

Skriv ny kommentar: