• "Ringenes Herre"
    37%
  • "Star Wars Original Trilogy"
    26%
  • "Indiana Jones"
    11%
  • "The Godfather"
    11%
  • "The Matrix"
    6%
  • Anden trilogi
    4%
  • "X-Men"
    3%
  • "Pusher"
    1%
  • "Mission Impossible"
    1%

Stemmer i alt: 1149

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 pulse83 18 år siden

Der er egentligt overraskende mange gode trilogier.

Valget faldt på LOTR efterfulgt af Godfather og Indy. Matrix floppede i mit univers fuldstændigt med Revolutions.

Star Wars har jeg ikke set siden jeg var 10 år gammel og da sagde de mig ikke det store.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#22 filmz-Plimmer2 18 år siden

Uden tvivl: The Godfather.
Gravatar

#23 filmz-morpheus75 18 år siden

Hmm, er lidt skuffet over at Godfather ligger så langt nede på listen. Den fik helt klart min stemme. Star Wars nr. 2
Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)
Gravatar

#24 dolphinfriendly 18 år siden

#14 Ganske enig. Jeg kan heller ikke se det super fantastiske i LORT...jeg mener LOTR ;), andet end en omgang flot og god underholdning. Jeg sad hverken henlagt i større reflektion over dem eller var på anden måde optaget af dem mentalt efter fremvisningerne, hvilket for mig kendetegner geniale film. Det mener jeg ikke LOTR filmene indfrier for at være blandt de super gode film, som "Godfather". Dermed slet ikke sagt de ikke er fremragende underholdningsfilm, men de er bare ikke andet.

Jeg stemte "Godfather". Kan være 3'eren ikke er så fremragende som del 1 og 2, men...det er "Godfather" for fanden. Der er ikke meget andet der kan måle sig med disse og i den grad genses gang på gang på gang på gang...

Derudover er Leones to trilogier helt klart på en delt anden plads, hvor dog en "greatest" trilogi bestående af "The Good, The Bad And The Ugly", "Once Upon A Time In The West" og "Once Upon A Time In America" ville have indtaget 1. pladsen hos mig. :)

Gravatar

#25 BN 18 år siden

#14 - The Omen:

Om "Ringenes Herre" skriver du:

Fatter stadig ikke hvad der fanger folk så meget i de film

Det kunne måske være det faktum, at denne trilogi indeholder alle de bedste klasssiske elementer og ingredienser fra eventyr-genren. Der er både lidt Camelot, Sværdet i stenen, Robin Hood, De tre musketerer o.s.v. i "Ringenes Herre". Og de mange temaer, såsom temaet med menneskers magtbegær afspejler jo både oldtids- og nutidshistorien. Ja, selv Bibelen er der hentet inspiration fra, f.eks. syndefaldet i Edens Have, den onde ånd Satans ønske om verdensherredømme (jf. Sauron) og Tolkien var helt klart også indspireret af krigens helvede som han selv oplevede den i Første verdenskrig.

Det er alt i alt et ret bredt spekter.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 morten300 18 år siden

hmm, får et deja-vu lige nu: http://www.filmz.dk/forum/item/4570/#
Ser indtil videre ikke ud til, at noget har ændret sig ;-) Stadigvæk Ringenes Herre der løber med sejren.
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#27 dolphinfriendly 18 år siden

Man bliver nødt til at inddrage det temporale aspekt, da LOTR er nyest hypet trilogi. Det havde nok set anderledes ud hvis det ikke var mellem 15-30 år siden SW, BTTF, Indy og Godfather filmene var kommet ud. Dette ser jeg som en af hovedårsagerne til at dén trilogi stadig er en vinder, selvom LOTR er gode film. Men bedre...hmmmm nej, det mener jeg ikke.

Hehe ham derb er da ellers alletiders...fandme om han ikke ligger og gokker den af med "Mein Kampf" i hånden og hagekors i baggrunden...troede ikke sådanne mennesker eksisterede andet end i min syge fantasi. Og nej, ikke på dén måde! :)

Gravatar

#28 mini_jette 18 år siden

Uh, det er nok den sværeste poll yet... Stemte på Indy, med Star Wars og Ringenes Herre lige bagefter...
Tilslutter mig pøblen der savner Back to the Future... Havde jeg nu husket den INDEN jeg læste diskus'en er det ikke utænkeligt at min stemme var blevet sat på anden triologi...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#29 filmz-Is 18 år siden

Hvad sker der !!!!!!!
Der er ikke så mange der stemmer på The Godfather...
Gravatar

#30 anoch22 18 år siden

Jeg stemte på Matrix, og på anden pladsen LotR

Skriv ny kommentar: