• Jim Carrey
    30%
  • John Cleese
    19%
  • Peter Sellers
    10%
  • Dirch Passer
    9%
  • Anden komiker
    9%
  • Charlie Chaplin
    9%
  • Eddie Murphy
    6%
  • Rowan Atkinson
    4%
  • Buster Keaton
    1%
  • Jacques Tati
    1%
  • Jerry Lewis
    0%
  • Bob Hope
    0%

Stemmer i alt: 1638

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Verbal 18 år siden

#20: Der står komiker, ikke tosser.
And like that... he's gone.
Gravatar

#22 m 18 år siden

# JON, som kvinde må jeg desværre give dig ret, der er ikke rigtigt nogle sjove kvinder på markedet. Min stemme går til Dirch Passer da jeg ikke er specielt interesseret i amerikansk og brittisk humor, det er sjovt 1. gang, hvis det overhovedet når så langt, (Victor Borge er det tætteste jeg kommer på amerikansk humor og det tæller vel egentligt ikke helt)
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#23 jessup 18 år siden

Jeg vælger ud fra lårklasker kriteriet og der er kun tre(fem) jeg fuldt ud kan tilskrive mig på film: The Marx Brothers (Groucho specielt), W.C. Fields og Peter Sellers.

Jeg betegner ikke Lemmon og Matthau som komikere men som ofte komiske skuespillere - ikke et spørgsmål om hvad der er "finere" osv. men ellers måtte folk som George C. Scott også nævnes fra min side.
This is just until June
Gravatar

#24 filmz-bullettooth 18 år siden

hmmmm...den er svær! men de blev Jim Carey!på listen over film jeg har rullet rundt på gulvet af grin af, er der flest med ham. Men hvor er Gene Wilder..?
--------- for rent ---------
Gravatar

#25 filmz-bullettooth 18 år siden

men jo der findes rent faktis kvinder der er sjove, men at kalde dem komikere, ville være en fejltagelse. For mig er en ægte komiker en der kan være sjov uden at sige noget, men med kropssprog og mimik, kan tilføje en scene så meget morskab at man hulker af grin. Kan ikke komme i tanke om kvinder der kan det.... men der er kvinder der har sjove roller....ingen tvivl om det! specielt i serier findes der mange af dem.... Karen fra will and Grace er af favoriterene, sammen med Phoebe fra friends....de er sjove, men komikere...nej!

P.s savner os Anden på listen.....
--------- for rent ---------
Gravatar

#26 silentbob 18 år siden

Stemte Chaplin, men overvejede stærkt Jon CLeese. Er helt enig med #19 i at Jim Carrey helt sikkert er sjov, men næppe så langtidsholdbar, som nogle af de andre i dette fine selskab.

Jeg syntes dog lige vi mangler Mel Brooks, som jeg syntes har lavet nogle fantastisk sjove film : "To be or Not to be", "High Anxiety", "The Producers", "Silent Movie" og så "Space Balls", som jeg måske ikke lige syntes er hans bedste, mens mange yngre nok vil sætte pris på hans Star Wars spoof.
http://www.grillbarguiden.dk
Find en kvalitetsgrillbar nær dig !
Gravatar

#27 keitel 18 år siden

John Cleese, men hvis Chevy Chase havde været med, havde han fået min stemme, Næste gang skal vi have bedste danske komiker og det er uden tvivl Ole Thestrup.!!!
Gravatar

#28 filmz-sanjo 18 år siden

John Cleese, Charlie Chaplin, og Robin Williams.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#29 lagoni 18 år siden

Fra #5: "Af de nyere komikere er Peter Sellers, Walther Matthau, Jack Lemmon, Dave Allen, og John Cleese nok mine valg.".

Er jeg eneste der ikke vil klassificere dem som 'nyere'..? Det må være den famøse generationskløft :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#30 intak 18 år siden

Helt klart Sellers!!

Skriv ny kommentar: