-
Ja, op til flere gange33%
-
Nej, Aldrig26%
-
Ja, stort set hver dag22%
-
Ja, kun et par gange19%
Stemmer i alt: 389
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-Bitcho 22 år siden
Er alt hvad din pc indeholder originalt? Jeg mener programmer, styresystem, spil osv??
Ja så må du sku have mange penge.... hehe.
Jeg vil nu hellere bruge min penge på min Mx3'er... :-)
De film man alligevel ikke ser i biffen, dem skader man ikke ved at se dem på tv'et. Jeg ville nok heller ikke sidde med ligeså meget software på min PC hvis jeg skulle give 5000 kr pr licens.
En anden ting: Så længe filmstjerne skal have 20 mill $ for at lave en film, så er jeg pænt kold i røven om jeg kopiere dem. Jeg tror nu også filmselskaberne får en pæn del penge ind på deres film... :-)
B
#12 filmz-Lucifer 22 år siden
Er det ikke samme boldgade måske; begge dele er ulovligt, men bare fordi man selv syntes det ikke gør så meget, ændrer det altså ikke loven, kammerat!
#13 azathoth 22 år siden
Jeg vil ikke være hellig, for jeg må da indrømme at jeg også har hentet noget ned et par gange... jeg har dog indset min fejl, og gør det ikke mere. ;)
Jeg mener nemlig ikke man kan kalde sig film-elsker hvis man henter film ned fra nettet og ser dem på den måde... film skal ses som de er tiltænkt af skaberen og det er enten i biffen og alternativt på DVD (vhs glemmer vi ;)
... og desuden er det jo knaldhamrende ulovligt. Så jeg kan kun opfordre alle filmz.dk's brugere til at tage i biffen og se filmene, eller købe dem på DVD!
Jeg kan dog godt se problemet for de mange studerende osv. der lever på en lille SU, men det ændrer ikke på det faktum at det er brand-ulovligt at hente filmene!!
#14 filmz-vassago 22 år siden
Fakta er, at det er ulovligt. Det samme gælder når man bytter MP3'er, programmer, spil og kører over for rødt lys. Man kan ikke benægte det er ulovligt. Og man kan ikke forsvare det.
Jeg vil ikke lyde hellig, og hvad folk gør er ikke min sag, eller ihvertfald ikke så længe jeg ikke mister noget ved det.
Det er ikke en undskyldning at priserne er høje, eller at filmene udkommer måneder senere i Danmark. Det samme gælder den evige undskyldning, at man alligevel ikke havde købt det, jeg prøvede det jo bare.
Så glem undskyldningerne. Man ved jo udmærket er det er forbudt.
Dette er ikke nogen opfordring til at hente film eller lign. Men en opfordring til, at lade være med at fordreje årsagen til handlingen. Som jo som regel er, at man ikke gider at betale, det er jo fedest når det er gratis.
#15 filmz-Kedde 22 år siden
Desuden holder jeg nu fast i, at den forskel er er i billedkvalitet gør, at ihvertfald jeg ikke gider se en version fra nettet. Det er simpelthen bare for ussel en kvalitet i 9,9 ud af 10 tilfælde.
#16 filmz-DJM 22 år siden
Lad være med at stjæle større ting, end du har råd til at eje.
Mvh. DJM Secret
#17 filmz-vassago 22 år siden
Jeg nævner ikke noget om at piratfilm er bedre end DVD, eller om at jeg selv henter film.
Jeg påpeger bare, at de fleste henter filmene fordi at de er gratis. Men det er ikke det folk begrunder det med, men istedet 4000 andre undskylninger.
Jeg holder selv på at DVD'er er bedst, da man netop får en masse ekstra materiale med.
Så jeg forstår slet ikke dit indlæg.
#18 filmz-Yasw 22 år siden
Ikke at det gør det mere rigtigt, men det er alså ikke det samme.
#19 azathoth 22 år siden
Det ville betyde at filmselskabet tjente ca. 300-350 kroner på dig, som de kunne bruge på at lave flere film. Du stjæler rent faktisk de penge fra dem når du laver en kopi...
Am I right, or am I right? ;)
#20 filmz-Ynos 22 år siden
Der hvor de kan risikere at miste penge er ved salget af dvd skiver!
Hvis biografejerne virkelig så et tab i disse piratudgivelser ville de sikkert forhøje sikkerheden en smule så ikke alle enhver bare kan tage et kamera med ind i salen! Det same med de demo-dvd'er de sender ud som tit bliver rippet lang tid før udgivelsen. Her kunne man sagtens indkode beskyttelse der ville umuliggøre kopiering! (man gør det ikke på komercielle dvd'er endnu da det er for dyrt og fordi køberen har ret til at lave backup kopier til eget brug)
Flere eksperter har I USA udtalt at den "pr" en piratkopi giver er glimrende, også selvom filmen er dårlig, da dårlig omtale er bedre end ingen omtale.
Mht. "Attack of the clones" mener man at den har tjent millioner på den positive omtale den fik af Harry Knowles da han så den over en måned før premieredagen.
Det samme gør sig gældende i musikbranchen hvor Madonna's advokater jo selv siger at i takt med at spredningen af hendes numre på nettet stiger, stiger hendes popularitet tilsvarende!
Folk er for pessimistiske i deres vurderinger når de kun ser negative ting i piratkopiering, de glemmer den enorme reklameværdi det har at ens produkt er i omløb og bliver set af tusindvis af mennesker rundt omkring på hele kloden.
Jeg forestiller mig at man om et par år, når man har indset hvor minimale skaderne ved piratkopiering er, udnytter dette og sætter filmene til salg på nettet på premieredagen eller måske før!!! Det bliver for et meget symbolsk beløb at man så kan hente sine film lovligt på nettet!
Jeg er ikke selv en stor pirat eller noget i den stil, men jeg syntes bare generelt folk er ALT for snævertsynede når man taler om dette emne, og jeg fortår slet ikke at filmindustrien ikke prøve at udnytte folks åbenlyse trang til at se filmene hurtigt!!!