• Nej, men jeg vil gerne
    48%
  • Ja, den var fremragende - flot og visionær!
    22%
  • Ja, det var en ok sci-fi-film
    18%
  • Nej, jeg gider ikke se den
    6%
  • Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!
    4%
  • Hvad er "Prometheus"?
    1%

Stemmer i alt: 2556

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Hr. Nielsen 12 år siden

Babo84 (10) skrev:
Mangler middelmådig-affære muligheden.
Du har ellers lydt som du kunne/burde stemme sådan her:)
Filmz skrev:
Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!

I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#12 Babo84 12 år siden

hehe! Ja, det har jeg pga skuffelsen. Men den er selvfølgelig ikke "virkelig ringe".
Gravatar

#13 misuma 12 år siden

Hvor er muligheden "Ja, mere end en gang"?

Tsk tsk ; )
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14 RuckingFetard 12 år siden

"Ja, den var fremragende - flot og visionær!"
Gravatar

#15 lasse78 12 år siden

personligt syntes jeg at det var åbentlyst, at der var blevet klippet godt og grundigt i filmen, hvilket gjorte at oplevelsen for mig ikke var fulendt. Men forhåbentligt gemmer der sig en mindre ujævn oplevelse i et directors cut ;-)

Jeg syntes ikke filmen var spot on, men en spændende oplevelse alligevel!
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#16 Æsop9000 12 år siden

Jeg synes Prometheus var rigtig god. Jeg var ikke imponeret over de sidste par film Ridley Scott har lavet, så jeg havde lidt lave forventninger til denne film. Og det var måske godt at have lave forventninger da jeg gik ind til filmen, for jeg blev imponeret over hvad jeg så.

Filmen minder ikke om de andre film: lang-hovedede monstre der vil dræbe menneskerne, som så må flygte. Denne film synes jeg er original. Jeg kunne ikke forudse noget af plottet da jeg først så filmen.

Men midt i filmen var jeg først meget skuffet, da jeg først troede at de i denne film lander på den samme planet, hvor handlingen også udspiller sig i de to første film. Og derved troede jeg at denne film fuckede med Alien-universet.... men så kom jeg til at tænke på at den planet de lander på i prometheus hedder LV-223, og planeten i Alien og Aliens hedder LV-426. Så kontinuiteten er stadig intakt i mit hoved. Jeg kan godt forstå at folk kan have problemer med hvordan "Aliens" skabelse er lidt anderledes end hvordan man kunne have troet... men jeg kunne godt lide den historie de gav det.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#17 Richard Burton 12 år siden

Ifølge Scott selv, er der hele 2 film mellem Prometheus og begivenhederne i Alien. Forhåbentlig får han selv lov at følge dette til dørs!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#18 Therien 12 år siden

Yup.. 4/6

En virkelig visuelt smuk film og endelig anstændig 3D.. Plottet tager dog nogle forfærdeligt forcerede og ganske platte drejninger undervejs, som i den grad rev mig ud af illusionen - der mister den 2 stjerner..
Jovist, det er modigt at tage temaer som intelligent design, religion og menneskets oprindelse op i en sci-fi, specielt hvis man da har tænkt sig at direkte "arbejde" med det.. Det sker dog ikke så meget her, det bliver ved det underspillede, uforklarede, personlig tolkning, det vil sige "overladt til fantasien" - hvor det hele tiden har været og efter Prometheus stadig er... Ja, der skal bestemt overlades noget til fantasien.. Det kunne dog ha været sjovt at se hvad andre fik ud af spørgsmålet, istedet for bare at blive præsenteret for spørgsmålet - igen... Dette er ikke noget nyt spørgsmål for mit vedkommende (forhåbentligt de fleste), og Prometheus tager mig ikke med nogen steder hen hvor jeg ikke for længst har været i forvejen.. Her mister den ingen stjerner, den vinder dog heller ingen ved det..

Jeg finder den knapt så visionær, knapt så modig og videnskaben i filmen var lidt for meget stil over substans... Heldigt at Fassbender var med, ellers var det en sten sikker 3/6'er..
Gravatar

#19 Therien 12 år siden

SIR Ridley Scott (17) skrev:
Ifølge Scott selv, er der hele 2 film mellem Prometheus og begivenhederne i Alien. Forhåbentlig får han selv lov at følge dette til dørs!

Jeg kan ikke få R rated sci-fi film med store budgetter nok i min samling, så lav dem endeligt - skal nok se dem.. Håber bare lige han tæller til 10 inden han begynder at slå sit cast ihjel :)
Gravatar

#20 Richard Burton 12 år siden

Therien (19) skrev:
Håber bare lige han tæller til 10 inden han begynder at slå sit cast ihjel :)

:)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: