-
Nej, men jeg vil gerne48%
-
Ja, den var fremragende - flot og visionær!22%
-
Ja, det var en ok sci-fi-film18%
-
Nej, jeg gider ikke se den6%
-
Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!4%
-
Hvad er "Prometheus"?1%
Stemmer i alt: 2556
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Riqon 12 år siden
Njaeh, men...
#22 Kyllingebenet 12 år siden
#23 StarWarsFan11384EB 12 år siden
#24 HelmerJ 12 år siden
Btw Fjæskrammer er mit nye yndlingsord
#25 Babo84 12 år siden
hehe!! De findes vel ikke? :) Tættest man kommer de senere år, og jeg mener en RIGTIG r-rated, er Sunshine. Ja okay, District 9 også.
#26 Therien 12 år siden
Heh! Næh, det gør de egentligt ikke, de er i hvert fald uhyre sjældne! Terminator 2? Specielt hvis budgettet SKAL være stort :) D9 var billig!
Laver den om til: "Kan ikke få nok R rated film med store budgetter i min samling" :)
#27 mrF0x 12 år siden
Fra det synspunkt at Prometheus skulle være en Alien film, så JA, så flopper den. For det er ikke en film om Alien, men en film om vores oprindelse, som så er spundet ind i det samme univers.
Jeg er én af de folk, som er enige med Filmz om at den lykkedes på mange måder, men til sidst desværre har et plothul, et twist der kunne være udnyttet meget bedre og et manuskript der minder lidt for meget om Lindendorfs stil.
Når jeg så tænker tilbage til premieren så er jeg stadigvæk imponeneret. Og her undrer jeg mig så over følgende (og jeg er sikker på mange kan følge med i min kritik):
Alle var dybt imponerde over Avatar og jeg menes at huske at det script var omend endnu mere forudsigeligt end Prometheus - for slet ikke at sige cheasy. Et "Danser med ulve" rip-off tillagt en masser lækker 3D, store effekter og en Sigorney Weaver, som umiddelbart trækplaseter.
Her synes jeg at Prometheus er langt mere intelligent, langt fra cheasy og en meget mere moden fortælling.
Noget som åbenbart har gået rigtig mange mennesker forbi deres næser er selve titlen Prometheus og det der så hænder i løbet af filmen - der er reelt set svar på de fleste spørgsmål i Prometheus, men man skal formå at tolke det store billede i fortællingen - så åbenbarer der sig en under overfladen langt mere gru fortælling end det umiddelbare.
Jeg har på fornemmelsen at Prometheus vil lide samme skæbne, som Blade Runner - ikke desto mindre er jeg personligt virkelig imponeret over Ridley's nyeste film.
#28 Babo84 12 år siden
Kan kun komme i tanke om: V for Vendetta, Watchmen, Matrix-trilogien, T3 (den var dog ligeså vattet som Prometheus i sin rating) og?? Men jeg tror Cloud Atlas, bliver en R-rated big-budget film, fordi den også støttes af tysk selskab.
#29 Babo84 12 år siden
Hvorfor gjorde man så stort et nummer ud af at lancere den som en Alien film? Med andre ord: Den be'r squ selv om det. Desuden er Prometheus STADIG en sci-fi horror film, der forsøger at integrere disse elementer. Så jeg kan virkelig ikke forstå når nogen siger: "prometheus er slet ikke en ny-alien film".. Nej, den har en lidt anden tilgang, men den forsøger ligesom at binde den sammen med Alien, og etablere nogle elementære elementer a la Alien. Og når Scott siger, at han vil skræmme "living shit" af os, så lyver han måske?
#30 Therien 12 år siden
#28 Pfff.. Blomkamp kommer med Elysium næste år, det bliver helt sikkert R - den skal bare sidde i skabet.. Men nej store budgetter og R (for voksen?) hænger desværre ikke på træerne - de vil have de børn i biffen! hehe