• Nej, men jeg vil gerne
    48%
  • Ja, den var fremragende - flot og visionær!
    22%
  • Ja, det var en ok sci-fi-film
    18%
  • Nej, jeg gider ikke se den
    6%
  • Ja, men sikke en skuffelse - virkelig ringe film!
    4%
  • Hvad er "Prometheus"?
    1%

Stemmer i alt: 2556

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Kruse 12 år siden

Babo84 (49) skrev:
Og jeg tror stadig, at filmen kun fik R-stemplet for at dæmme utilfredsheden blandt fans og skabe "ro" omkring det

Du tror helt seriøst at Fox kontaktede MPAA, og bad dem om at give filmen en R-rating? Dem der laver filmen har ingen indflydelse i hvilken rating MPAA vælger at give deres film, og hvis du har set filmen "This Film is Not Yet Rated", så ved du også at hvad der giver R-rating til en film, kan sagtens give PG-13 til en anden film osv. De er jo hamrende inkonsekvente.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#52 Babo84 12 år siden

SIR Ridley Scott (50) skrev:
Psycho er heller ikke skræmmende idag, men atmosfære- og stemningsmæssigt følger den stadig fint med

Det er nok fordi man ikke tillod så meget eksplicitet førhen. Derfor må filmen "arbejde uden om" rammerne.

og der ville aldrig have været tanker om PG13 i såfald.

Men det er det i virkeligheden blevet, når man ser filmen. Både hvad sprog, vold og seksuelle undertoner angår. Et fuck forekommer i fillmen... hvorfor? Når man kan sige det alt det man vil i en R film. PG-13 tillader nemtlig kun et.
Gravatar

#53 Casanova_Frankenstein 12 år siden

Var der forøvrigt nogen der hørte ignoranternes "anmeldelse" i Monte Carlo på P3?

Utroligt at man stadig SKAL betale til den institution.
What kinda crazy man blows up a crazy house?
Gravatar

#54 Babo84 12 år siden

MPAA bedømmer bare indholdet, kruse.. Men et selskab er godt klar over det i forvejen, om de laver det ene eller det andet. MPAA har muligvis anset Prometheus som R pga. en enkelt scene, men jeg fornemmer også, at det er den mildeste R rating for den type film. Lur mig om der ikke kommer en DC :)
Gravatar

#55 Richard Burton 12 år siden

Babo84 (52) skrev:
Det er nok fordi man ikke tillod så meget eksplicitet førhen. Derfor må filmen "arbejde uden om" rammerne.

Hvilket har vist sig at garantere filmen sin udødelighed og af stadig mange horrorkredse og horrorsites, betragtes som en af de bedste gysere nogensinde, selvom den alt andet end svælger i eksplicitet. Jeg ser ikke dette som at "arbejde uden om" rammerne, men om et rent kunstnerisk og instruktørmæssigt valg for, hvad man vil vise med sin film.

og der ville aldrig have været tanker om PG13 i såfald.

Men det er det i virkeligheden blevet, når man ser filmen. Både hvad sprog, vold og seksuelle undertoner angår. Et fuck forekommer i fillmen... hvorfor? Når man kan sige det alt det man vil i en R film. PG-13 tillader nemtlig kun et.

Nej det er det faktisk i virkeligheden ikke. Det er blevet en PG13 film i DINE og nogle andres øjne, som mener rating skal følge med nedad, som film bliver mere eksplicitte. Du kan prøve at få børn og så kan du jo se, hvornår de er PG13 og R ready. Det kommer helt an på grænserne man sætter for dem og hvor meget de vænnes til. Og hvorfor denne mani med at tælle fuck? Hvis filmen nu ikke har til hensigt at udstille de medvirkende som LOC fans eller ghetto boys og bandeord i sig selv ikke opfylder en given kontekst som i Deadwood, så er det da komplet ligegyldigt, hvis man instruktørmæssigt godt kan fortælle den samme historie.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#56 Kruse 12 år siden

#54: Det var bare fordi at din formulering i #49 fik det til at lyde som om at du mente, at skaberne af filmen havde lavet en PG-13 film, men "valgte" at give den et R-stempel på grund af utilfredshed hos nogle fans. At noget filmselskab(og så endda Fox) skulle begrænse deres indtjeningsmuligheder for nogle fans skyld, og så endda med noget de ingen reel indflydelse har på(hvilken rating MPAA vælger at give) lyder en smule tosset.
Gravatar

#57 Babo84 12 år siden

SIR Ridley Scott (55) skrev:
betragtes som en af de bedste gysere nogensinde

Men du siger netop, at den ikke er skræmmende idag?

men om et rent kunstnerisk og instruktørmæssigt valg for, hvad man vil vise med sin film.

Det tvivler jeg så meget på, når en film ofte skal overholde visse moralske aspekter og være spiselig.

Du kan prøve at få børn

Hun venter faktisk :)

Og hvorfor denne mani med at tælle fuck? Hvis filmen nu ikke har til hensigt at udstille de medvirkende som LOC fans eller ghetto boys og bandeord i sig selv ikke opfylder en given kontekst som i Deadwood, så er det da komplet ligegyldigt, hvis man instruktørmæssigt godt kan fortælle den samme historie.

Hvorfor har filmen så kun et fuck, hvis det slet ikke er nødvendigt? Det er jo ikke PG-13. De kan kun indeholde begrænset antal. Men Prometheus ER R-rated på papiret, og må derfor kunne indeholde grimt sprogbrug, uden at der går "deadwood" i den. Ham den sorte captajn på skibet står og "bager" på Theron's karakter, og vil have sex med hende, og ordene blev "watered down" så de blev mere pæne og polerede - og det ligner squ ikke en R-rated film, makker.. Samme lort gjorde man med Die Soft 4, hvor Willis blev godt og grundet omskåret.
Gravatar

#58 Babo84 12 år siden

Kruse, et selskab er i forvejen godt klar over ratings, og hvad de laver med en film. MPAA bedømmer blot, men jeg har faktisk også læst, at de kan finde på at presse selskaber yderligere. Sommerfilmene HAR en PG-13 stempel ligefra starten (med visse undtagelser). Vi behøver derfor ikke vente 2 uger før premieren, på MPAA's vurdering. Det ved vi squ godt i forvejen.

Jeg undrer mig bare over Prometheus og dens rating. Folk afviste nærmest filmen, hvis den blev PG-13, og det skabte lidt uro og ballade. Folk åndede lidt lettet op da den så blev R... på papiret.
Gravatar

#59 Richard Burton 12 år siden

Babo84 (57) skrev:
Men du siger netop, at den ikke er skræmmende idag?

Det kommer an på, hvordan man definerer gys. Gys er for mig ikke entydigt at springe op af min stol og få chok. Jeg er vokset op med, at gys var meget mere stemning og atmosfære. Edgar Allan Poe historier. Hammer Horror. Frankenstein. The Innocents. The Haunting. Psycho etc. Gys er først blevet gore i 70'erne, men gore er ikke ensbetydende med gys for mig. Jeg elsker Descent, men jeg elsker The Innocents mere, fordi jeg finder den slags gys langt mere tidløs, end gys som mister sin effekt, når chokket har fortaget sig. Hvorfor virker Descent og hvornår virker den bedst? I første halvdel, hvor man har en masse forventninger. Hvornår mister den sin effekt? Når goren kommer. Gore kan man kun gense få gange i mine øjne, og så er det ligeyldigt.

Det tvivler jeg så meget på, når en film ofte skal overholde visse moralske aspekter og være spiselig.

Har jeg svært ved at forstå. Kan du uddybe?

Hun venter faktisk :)

Tillykke :D Så får du syn for sagen om 10-12 år :)

Hvorfor har filmen så kun et fuck, hvis det slet ikke er nødvendigt?

Jeg er ikke instruktøren. Jeg ser kun produktet og jeg lægger aldrig mærke til brugen af fuck og lignende, med mindre det bruges uhæmmet eller folk siger "blimey" eller "holy moly" og agerer unaturligt.

De kan kun indeholde begrænset antal. Men Prometheus ER R-rated på papiret, og må derfor kunne indeholde grimt sprogbrug, uden at der går "deadwood" i den.

Men hvorfor skulle den indholde mere grimt sprogbrug, hvis sproget der i øvrigt bruges passer ind i sammenhængen?

Ham den sorte captajn på skibet står og "bager" på Theron's karakter, og vil have sex med hende, og ordene blev "watered down" så de blev mere pæne og polerede - og det ligner squ ikke en R-rated film, makker.. Samme lort gjorde man med Die Soft 4, hvor Willis blev godt og grundet omskåret.

Nu synes jeg faktisk kaptajnen blev skildret til at være ganske fornuftig og veluddannet og god til at omgås mennesker. Jeg havde stået helt af, hvis han havde spurgt Vickers, om hun ville have den i røven eller fistes. Faktisk synes jeg nok det var ganske god flair for situationen, i betragtning af Vickers højtravende attitude, at han "føler sig frem". Vickers ville aldrig have faldet for en idiot med et grimt sprogbrug.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#60 Kruse 12 år siden

Babo84 (58) skrev:
Kruse, et selskab er i forvejen godt klar over ratings, og hvad de laver med en film.

De har en god idé om det, men siden der kan laves en hel dokumentar om hvor inkonsekvente disse bedømmelser er, så kan de ved gud ikke være helt sikre.

Babo84 (58) skrev:
Sommerfilmene HAR en PG-13 stempel ligefra starten (med visse undtagelser). Vi behøver derfor ikke vente 2 uger før premieren, på MPAA's vurdering. Det ved vi squ godt i forvejen.

At de fleste filmselskaber efterhånden laver deres "sommerblockbuster" efter en skabelon, betyder ikke at alle film følger den. Ja, de fleste filmselskaber vil gerne tjene så mange penge som muligt på deres blockbuster, så de vil ofte i produktionsforløbet sørge for at filmen ender ud i en PG-13 rating, men der bliver altså også udgivet film som bevidst går efter et ældre publikum og derfor ender med en R-rating, som f.eks. "Prometheus" og "The Expendables".

Babo84 (58) skrev:
Folk afviste nærmest filmen, hvis den blev PG-13, og det skabte lidt uro og ballade.

Når du siger folk, så mener du jo egentligt filmnørder(som her på Filmz) og fans af den originale film. Det er nu ikke hele filmens publikum. Og det er da forståeligt nok at at folk forventer at en film som "Prometheus" ville få en R-rating, når nu "Alien" havde samme rating, og en hel del af Ridley Scotts film(stort set alle hans populære film) har en R-rating.

Skriv ny kommentar: