• Giver den gratis måned et forsøg
    30%
  • Overvejer det stadig
    30%
  • Nej, streaming har ingen interesse
    21%
  • Ja, uden tvivl!
    12%
  • Nej, foretrækker konkurrerende tjeneste
    7%

Stemmer i alt: 1382

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Slettet Bruger [909040648] 12 år siden

BN (20) skrev:
Hvad angår biograffilm-udvalget finder jeg nu ikke den danske udgave af Netflix bedre end LoveFilm, som efterhånden også har et stort og stadig voksende udvalg.

Jeg er kort sagt ikke imponeret.

Taler vi streaming eller fysiske skiver?
Gravatar

#22 BN 12 år siden

utyske (21) skrev:

Taler vi streaming eller fysiske skiver?

Streaming.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 Slettet Bruger [909040648] 12 år siden

BN (22) skrev:
Streaming.

Ulempen er jo så bare, at deres abonnement er dyrere og ud fra deres side, er der ikke andre muligheder end at bruge en computer.
Gravatar

#24 JannikAnd 12 år siden

Thomsen (18) skrev:
Netflix kan jo bedst sammenlignes med fri tilgang til Blockbusters "favoritter". Det, synes jeg, bestemt er 79 kr værd om måneden. Men hvis man (som mange åbenbart gør) regner med, at de vil komme til at tilbyde de nyeste premierefilm og de seneste sæsoner af alle serier, så tror jeg, at man kommer til at vente meget, meget længe. Det vil koste langt mere at skulle tilbyde det.

Ja, det er muligt, at mange tænker i de baner. For mit vedkommende ligger skuffelsen i udvalget mere i mangel på lidt skævere titler. Der er stor mangel på film, som ikke har en vis faktualitet eller har skrevet sig ind i traditionen. F.eks. finder jeg to Fellini-film: "8½" og "La Dolce Vita". Det er super, at der er plads til en æstetiker som Fellini, men de to film er jo inkluderet pga. filmenes historiske betydning. Det er lidt ufarligt, og der mangler lidt modspil til det noget kedelige katalog. Til sammenligning har den amerikanske pendant film som Joakim Tiers "Olso, 31. august", Bela Tarrs "Hesten fra Torino" og Nuri Bilge Ceylans "Once Upon a Time in Anatolia". Jeg håber, at den danske service udvikler sig til at have et lige så bredt katalog, når det har lokket nok kunder til. Men jeg kan sagtens forstå deres strategi, hvis det er et bevidst træk for at tillokke og fastholde det demografisk største segment: Familien Danmark.
Gravatar

#25 BN 12 år siden

utyske (23) skrev:
Ulempen er jo så bare, at deres abonnement er dyrere og ud fra deres side, er der ikke andre muligheder end at bruge en computer.

Jeg foretrækker LoveFilm på grund af leveringen af fysiske skiver. Den ubegrænsede streaming er en bonus, der hører til mit abonnement. Jeg synes, det er pengene værd, da man får begge dele. Lige nu har jeg en 3 måneder lang pause på mit abonnement, hvilket betyder, at jeg i denne periode ikke betaler noget til LoveFilm. Men jeg har stadig adgang til den ubegrænsede streaming, der således er gratis, indtil pausen med de fysiske skiver er slut.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 Slettet Bruger [909040648] 12 år siden

#24 -

Det kan nok koges ned til to ting:

1. udbud og efterspørgelse
2. rettigheder

I USA er der jo streamingtjenester, der kigger specifikt på smallere film fx. har Hulu jo en del Criterion-titler og der er en anden tjeneste, der bl.a. har nogle af Tarrs film. Dertil kommer naturligvis, at Netflix er en overvejende mainstream-tjeneste.

I Danmark (eller Skandinavien) er der ikke den samme mængde potentielle kunder, som der er i USA og derfor tror jeg ikke, at vi ser tjenester, der taler til folk med en smag for smallere film, fordi der ganske enkelt ikke er penge i det.

Det er selvfølgelig ikke umuligt, at Netflix vælger anderledes i Danmark, men omvendt: hvorfor skulle de? Pengene er jo hos Familien Danmark.
Gravatar

#27 Slettet Bruger [909040648] 12 år siden

BN (25) skrev:
Jeg foretrækker LoveFilm på grund af leveringen af fysiske skiver. Den ubegrænsede streaming er en bonus, der hører til mit abonnement. Jeg synes, det er pengene værd...

Lovefilms tilfældighedsprincip var hvad der fik mig til at hoppe fra i sin tid og jeg formoder, at tjenesten stadig kører sådan, når det kommer til de fysiske skiver - altså, at man ikke styre hvilken rækkefølge man får film på sin "ønskeseddel" i.

Hvis jeg absolut skulle smide penge efter leje af fysiske skiver, virker Blockbusters nye tiltag mere interessant, fordi jeg så bare kan leje hvad jeg har lyst til at se præcis den dag.

Men altså, man rocker jo bar' den tjeneste der fungerer bedst til ens behov.
Gravatar

#28 JannikAnd 12 år siden

Ja, det er jeg klar over. Til Netflix DK's "forsvar" skal det siges, at jeg blev overrasket over at se den amerikanske udbyder tilbyde et så bredt katalog. Jeg var nemlig overbevist om, at Netflix var 100% etablerede titler og derfor forventede jeg det samme af den danske service. Det var først, da jeg så det amerikanske katalog, at jeg blev lidt misundelig og en smule skuffet. Men der er selvfølgelig nogle omkostninger og rettigheder forbundet. I første omgang tror jeg ikke, jeg vil forlænge mit abonnement, men i stedet holde øje med deres katalog og se, om det skulle udvikle sig til et bredere et af slagsen. Men til den gængse danske familie er servicen genial - også selvom den har gule undertekster på PS3 (hvorfor er jeg den eneste, der er en kæmpe bitterfisse over det!?)
Gravatar

#29 Slettet Bruger [909040648] 12 år siden

#28 -

Der er bestemt skæve titler på den amerikanske Netflix, men der er jo intet der forhindrer dig i at bruge den også. :)
Gravatar

#30 JannikAnd 12 år siden

utyske (29) skrev:
#28 -

Der er bestemt skæve titler på den amerikanske Netflix, men der er jo intet der forhindrer dig i at bruge den også. :)
JO!!! - Min tekniske snilde! Jeg har problemer med at installere det, selvom det jo ser pærelet ud. Der er et eller andet, der går galt i mit setup, og jeg begriber ikke hvad :)

Skriv ny kommentar: