-
Det er måske lidt overdrevet34%
-
Det er i orden ved store premierefilm25%
-
Jeg kan ikke se, hvad det skulle nytte21%
-
God idé17%
-
Jeg vil slet ikke kunne undvære min mobil2%
Stemmer i alt: 1241
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-Kadann 18 år siden
Hvorfor kan det ikke nytte..?
Mange spisesteder accepterer ikke brugen af mobiltelefoner, både i danmark og i udlandet - visse steder i udlandet skal man endda aflevere den, når man går ind og spiser, simpelt fordi folk ikke kan styre deres forbrug.
Mange butikker accepterer ikke brugen af mobiltelefoner, hvor man bliver henvist til at gå udenfor, hvis man hiver den frem - det samme sker f.eks. på mit lokale posthus.
På hospitaler er det ikke alle steder man må tale i mobil, hos mange praktiserende læger, bl.a. min egen, ser man ikke mobiler i venteværelset.
Man må ikke tale i mobiltelefon i hvilekupéerne i togene og mobiltelefonen skal være på lydløs, hvis man ønsker at sidde og skrive beskeder.
Der er restriktioner på hvordan man må benytte mobilen i en bil og andre køretøjer.
Der er stadig steder i danmark hvor mobilsignalet ganske enkelt ikke fungerer, jeg oplevede bl.a. et par udfald på kystbanen så sent som i går.
Det har i en lang årrække været forbudt at bruge mobilen i fly.. og der er sikkert masser af andre eksempler.
Hvorfor i alverden skulle man så ikke kunne sætte en begrænsning for brugen af mobiltelefoner i biograferne? Det er jo alligevel kun et spørgsmål om tid før den begrænsning kommer, simpelthen fordi folk ikke kan styre deres forbrug. Der er jo allerede steder i udlandet, hvor man har taget forskellige former for blokering af mobilsignalet i brug, så mobilen ganske enkelt ikke virker i salen.
Og, hvorfor overdramatisere problemet? Alle lever med ovenstående begrænsinger dagligt, uden problemer. Hvad i alverden skulle så være problemet i at leve uden sin mobiltelefon i de par timer en film tager?
#42 elwood 18 år siden
Et eksemple på hvad der sker hvis ting bliver taget out of context
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#43 HonoDelLoce 18 år siden
Forskellen er bare, at ALLE de lokationer, du nævner, involverer det faktum, at mobil-signalet kan forstyrre diverse elektronik, og jeg har faktisk ALDRIG prøvet at billedet begyndte at rulle og lyden sagde "de-dedede-dedede-dedede-dedede" mens jeg var i biffen, selvom en eller anden trunte sad og sms'ede med sin veninde..
Og i bilen har de gjort det forbudt via lov af sikkerhedsmæssige grunde (hedder det sig, selvom det overhovedet ikke hænger sammen)
I hvile-kupéen giver det også lidt sig selv.. Dog er brug af mobilen overhovedet ikke udelukket, den skal blot, som du selv nævner, være på lydløs.. Derfor kan man stadig godt modtage et nødopkald, for derefter at forlade hvile-kupéen (læs: biografsalen) inden man besvarer opkaldet.. Man risikerer stadigvæk, at folk ikke har sat den på lydløs, og man alligevel bliver generet af et eller andet polyfonisk ringetone.. Men fordi der sidder en eller anden acne-ramt sølle 13årig pige, der ikke fatter at respektere andres fred, er det jo ikke ensbetydende med, at alle skal lide under det..
Hvad tror du, passagerer ville sige, hvis de blev bedt om liiiige at aflevere mobiltelefonen, inden de steg på toget?
#44 HonoDelLoce 18 år siden
#45 elwood 18 år siden
Mobil'en er jo gået hen og blevet den nye Dåbs gave.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#46 filmz-Kadann 18 år siden
Forstyrrer mobilsignalet folks evne til at spise på et spisested? Jeg kan ikke lige komme på hvilket livsnødvendigt elektronisk udstyr der skulle være sådan et sted, som kunne blive forstyrret af et mobilsignal.
En del butikker jeg kommer i, accepterer ikke dankort, så der er ikke noget elektronik at forstyrre, så jeg kan forestille mig at det er et valg fra ejerens side. Det er i øvrigt også længe siden at dankortsautomater blev forstyrret af mobilsignalet. Det gør sig kun gældende, hvis man har en oldgammel terminal.
Jeg kunne forestille mig, at hvis folk blev bedt om at aflevere deres mobil i toget, hvilket er 100% hypotetisk, eftersom der er begrænset plads i et tog, så ville folk ganske sikkert vælge at sidde i en anden kupé.. ligesom at folk kan vælge at gå i en anden biograf, hvis de ikke ønsker at aflevere mobilen. Ganske logisk, vil det kun være de største biografer der indfører sådan noget, da de små biografer ikke har råd eller kapacitet til at indføre sådan noget.
Ligemeget hvad, så kan jeg stadig ikke se problemet i at enten aflevere sin mobil, ligesom man afleverer sit overtøj og evt. tasker på f.eks. diskoteker, i de par timer som en film varer.
Men, du kan måske kaste lys over hvad præcis der kan være så vigtigt at man ikke kan undvære mobilen i den tid det tager af se en film?
#47 HonoDelLoce 18 år siden
Jeg har faktisk aldrig været på restaurant, hvor det ikke var tilladt at bruge sin mobil, og jo tak, jeg er faktisk ofte ude og dine med kæresten.. Heller ej har jeg prøvet i andre forretninger end Bilka at blive frabedt brugen af mobil, mens jeg så en dag hørte, hvorfor.. Det var ret skægt at høre en eller anden mands desperate nødkald til hans kone, da han tydeligvis havde glemt dosmersedlen, over kaldeanlægget..
#48 filmz-bullettooth 18 år siden
#49 filmz-Kadann 18 år siden
Så har du jo ganske sikkert muligheden for at vælge en anden biograf, da det helt sikkert kun er de største biografer som vil indføre denne kontrol, som skrevet tidligere.
#50 filmz-bullettooth 18 år siden