56%
  • The Hurt Locker
    20%
  • Inglourious Basterds
    8%
  • District 9
    6%
  • Op
    3%
  • Precious
    3%
  • Up in the Air
    2%
  • An Education
    1%
  • The Blind Side
    1%
  • A Serious Man
    1%

Stemmer i alt: 2167

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Riqon 14 år siden

#20 - Om noget så skulle det da være til dens fordel: Vi har jo dermed alle Avatars fejl og mangler i frisk erindring ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#22 HonoDelLoce 14 år siden

Af filmene på listen har jeg endnu kun fået set Avatar og District 9.. Og selvom jeg synes begge film da er gode film, så står det satme skidt til hvis en af dem vinder..

Til gengæld er alle filmene da helt sikkert på min to-see-liste, på nær Precious, som overhovedet ikke lyder som en film for mig :)

Måske Inglorious Basterds skal ses i aften.. Bare så'n for hyggens skyld..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg har faktisk allerede set en god håndfuld af dem, og kommer forhåbentlig til at se resten inden uddellingen:

Avatar (4/6) - personligt synes jeg det er en mægtigt underholdende og flot film, men jeg spår den ikke de store chancer i denne kategori.
District 9 (5/6) - fremragende sci-fi film med et solidt budskab, men jeg tror dette er den største outsider.
An Education (5/6) - stærkt lille drama, men endnu en outsider.
The Hurt Locker (3/6) - jeg fandt filmen meget overvurderet og repetitiv, men jeg er blandt de få, og jeg tror bestemt dette er dette års vinder.
Inglourious Basterds (5/6) - jeg ved i alle er splittede omkring denne film, men jeg har ikke været så underholdt af en Tarantino-film siden Pulp Fiction, jeg ville dog få store øjne hvis denne vandt.
Op (5/6) - Op vinder uden tvivl bedste tegnefilm, men det ville være sært hvis den både vandt der og her. Blandt Pixars bedste film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 moulder666 14 år siden

Hvis jeg skulle stemme efter, hvem jeg HÅBEDE fik Oscaren, ville det være The Hurt Locker...og jeg tror sgu også, at det bliver den!

Ud over den har jeg kun set Avatar, Inglorious Basterds og District 9, og selvom jeg egentlig godt kunne lide alle 3 af forskellige årsager, er ingen af dem i mine øjne Oscar-materiale!

Avatar er en glimrende oplevelse og effektorgie, men både historien og personerne halter.

Inglorious Basterds har nogle eminente skuespilspræstationer og en del scener, hvor stemningen er lige til at tage og føle på - men desværre også enkelte missere, hvor filmen er en parodi på sig selv (hvor Brad Pitt taler italiensk f.eks...)

District 9 er genial, realistisk og nytænkende sci-fi...men den kammer desværre over i et effekt-orgie til sidst, hvor jeg var mere vild med den stil de lagde i starten af filmen.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#25 coolflash 14 år siden

Stemte på "Av-skabet". Har ikke set den, men efter omtale lyder det, som så mange andre har nævnt i denne tråd, som en oplagt Oscar-darling.

Slugte A Serious Man forleden, og den gik sgu rent ind. Har et håb om at den laver en "Crash". Det fortjener den!!
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#26 bobafettich 14 år siden

Må Hurt Locker boltre sig i statuetter, det fortjener den....fantastisk film...
Gravatar

#27 BN 14 år siden

'Avatar' på førstepladsen? Hmm, gad vide om mange har stemt ud fra hvad de ØNSKER i stedet ud for hvad de TROR?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 filmz-loke76 14 år siden

Tror det bliver Hurt Locker men det er aldrig til at vide med akademiet. Synes nogen af de største skuespiller præstationer, film osv er blevet forbigået før.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#29 The Outsider 14 år siden

Stemte på The Hurt Locker. Fantastisk film! Glæder mig til at se den.
"The Insider aint got shit on me!" - The Outsider
Gravatar

#30 filmz-Avenger- 14 år siden

Håber på The Hurt Locker, men bliver nok Avatar.

Stemte The Hurt Locker :)

Skriv ny kommentar: