-
The Dark Knight38%
-
En verden udenfor32%
-
The Godfather29%
-
Jeg kan ikke lide nogen af dem2%
Stemmer i alt: 1160
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 sluppermand 16 år siden
#32 Slettet Bruger [273651881] 16 år siden
Jeg kunne ikke være mere enig, og så var The Godfather slet ikke på min top 100, hvis jeg gad at lave sådan en; ligesom BN føler jeg mig for distanceret ift. hovedpersonerne, selvom jeg heller ikke vil påstå, at filmen kunne være lavet bedre i den sammenhæng.
Men nu må besættelsen af IMDBs top 250-liste snart høre op herinde; det er godt nok blevet diskuteret mange gange i alt for mange tråde. Det er én af mange lister, og den siger altså ikke specielt meget om en films kvalitet, da alle og enhver kan stemme. Det er og bliver alene en popularitetskonkurrence...
#33 Zabriskie 16 år siden
Den følger alle grundlæggende regler for godt filmhåndværk. Perfekt dramaturgisk opbygget, solid karakteropbygning, klart definerede protagonister og antagonister, taler til ens retfærdighedssans, flotte skuespilspræstationer osv. osv.
Netop derfor er den heller ikke så fandens fantastisk. Den er på alle måder konventionel. Dette gør det til en vanvittigt underholdende og medrivende film, der tiltaler stort set alle demografiske segmenter i ethvert vestligt samfund, men det gør også at det ikke er en film der bliver ved, og ved, og ved, med at jagte mig i mine tanker.
Det er ikke en bevidsthedsudvidende film, den brændemærker ikke en for livet.
Dette behøver en god film selvfølgelig heller ikke gøre, men de allerbedste gør.
Derfor er mit valg også klart "The Godfather", Batman gider jeg slet ikke tale om.
#34 dolphinfriendly 16 år siden
Derfor "The Godfather".
#35 deathlikesilence 16 år siden
#36 filmz-Le Samouraï 16 år siden
#37 BN 16 år siden
Jeg har selv i #18 anstrengt mig for at definere eller forklare, hvad det er en film skal gøre for mig for at høre til de allerbedste, ja, blive regnet med blandt mine absolutte favoritfilm. Derfor er jeg glad for din kommentar, da jeg synes jeg, det er interessant at høre/læse, hvilke kriterier andre har.
Kan du give et par eksempler på film, som for dig er "bevidsthedsudvidende" og har 'brændemærket dig for livet'? Hvordan og hvorfor har de været bevidsthedsudvidende for dig og brændemærket dig?
#38 chronaden 16 år siden
"Jeg har ikke set Godfather, så det må.. uhm, blive en anden" <- holder da ikke?
#39 moulder666 16 år siden
Engang om et halvt års tid, ville jeg nok stemme på Shawshank Redemption igen... :-)
og #33 - med hensyn til din udlægning af den perfekte film, kunne jeg ikke være mere uenig. At en film "brændemærker en for livet," gør den ikke automatisk tiltalende for mig. En film kan godt præstere at overvælde mig, gøre mig eftertænksom og have en næsten fysisk effekt på mig, hvor jeg stadig ikke synes om filmen!
Jeg ser film for at blive underholdt! Hvis det er intelligent underholdning er det bare så meget bedre, men det er nu engang det kriterie jeg søger efter, når jeg ser en film!
#40 akerman 16 år siden