• Jeg har ikke set nogen af dem
    57%
  • Frankenstein (1931)
    14%
  • Dracula (1931)
    13%
  • Creature from the Black Lagoon (1954)
    3%
  • Bride of Frankenstein (1935)
    3%
  • The Wolf Man (1941)
    3%
  • The Phantom of the Opera (1943)
    3%
  • The Mummy (1932)
    2%
  • The Invisible Man (1933)
    2%

Stemmer i alt: 1260

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 doom WAD 12 år siden

"Ze creatures offfff ze night - what zweet muzik zey make"
Gravatar

#32 Thomsen 12 år siden

wiseguy (30) skrev:
Her savner jeg så muligheden for at skrive med mindre skrifttype: jeg har ikke set nogen af dem :o(

Det er da ikke noget at skamme sig over. Det kræver jo, at man interesserer sig nok for genren og især den historiske side af den, at man aktivt går ud og opsøger dem.

Det er jo ikke ligefrem, fordi de har været særligt lette at komme til at se. Frankenstein har fx kun været vist sølle TO gange på dansk tv: i 1972 og i 1995. Jeg tjekkede selv DR's database igennem i foråret for at se, hvad de havde vist gennem tiden.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#33 Pécuchet 12 år siden

Thomsen, du svarede mig aldrig på mit spørgsmål i forbindelse med udgivelsen af Clasens "Monstre" i Tænkepauser?

Kan du i øvrigt anbefale noget essentielt litteratur omkring horror i det 20. århundrede og opefter (helst noget, der ikke blot lægger vægt på en forklaringsfaktor)? Jeg har nemlig primært beskæftiget mig med folklore og gotisk litteratur.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#34 Thomsen 12 år siden

#33 - Åh, det havde jeg overset. Det må du undskylde.

Langt det meste af min litteratur om genren er ret akademisk med vægt netop på det, du kalder for forklaringsfaktoren. Men jeg har dog også nogle ting om undergenrer, instruktører og filmserier.

Hvad er det specifikt, du leder efter? En mere overordnet gennemgang af genrens udvikling?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#35 Pécuchet 12 år siden

#34:

Tillad mig at omformulere. Det må hjertens gerne være akademisk, men jeg vil helst være foruden monokausale forklaringsmodeller. En antologi, der lægger vægt på alle forskningsretninger, vil være at foretrække. Hvis sådan en eksisterer da...
Der burde have været Roser.

Skriv ny kommentar: