• Jeg har ikke set nogen af dem
    57%
  • Frankenstein (1931)
    14%
  • Dracula (1931)
    13%
  • Creature from the Black Lagoon (1954)
    3%
  • Bride of Frankenstein (1935)
    3%
  • The Wolf Man (1941)
    3%
  • The Phantom of the Opera (1943)
    3%
  • The Mummy (1932)
    2%
  • The Invisible Man (1933)
    2%

Stemmer i alt: 1260

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Benway 12 år siden

Det blev en stemme på "The Invisible Man" tæt foran de to Frankenstein-film. Selv i usynlig form er Claude Rains formidabel. Jeg er en stor fan af Jack Arnold og har derfor også en ret stor svaghed for "Creature from the Black Lagoon".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2 Batsy 12 år siden

Jeg vil på en måde gerne se dem, og så ikke. Tror på jeg ikke kan give mig selv til at se dem, fordi de er så gamle og sikkert ender for mig at jeg griner af effekterne dengang. Det jo i sig selv et stupidt argument, fordi gamle film kan også være fantastiske og fremragende. Tror bare jeg er for ung lige nu, og venter til jeg er lidt ældre, da jeg er stadig en hormon drevet teenager der elsker bryster, blod og eksplosioner (ikke at jeg siger de ældre også kan lide det, jeg nævnte). Skal dog have set dem, men bare ikke i min 17 årige alder måske hvor jeg har et job, og kan nyde nogle klassikere, og så bare have lidt mere erfaring i film mediets magiske og fantastiske univers.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#3 Hr. Nielsen 12 år siden

Benway (1) skrev:
Det blev en stemme på "The Invisible Man"
Jeg var tæt på at smide stemmer der også, men valgte i sidste øjeblik 'Bride Of frankenstein'. Men det er for mig lidt som at vælge mellem næsten lige gode retter:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#4 MOVIE1000 12 år siden

Thomas E. Nielsen (3) skrev:
Jeg var tæt på at smide stemmer der også, men valgte i sidste øjeblik 'Bride Of frankenstein'. Men det er for mig lidt som at vælge mellem næsten lige gode retter:)

Havde det på samme på måde :) det er virkelig et tæt løb og det er et stykke tid siden jeg har set dem og nogen har jeg ikke set endnu.

1. Bride of Frankenstein
2. The Invisible Man
3. Frankenstein
4. Dracula
5. The Mummy
6. the Wolf man

The Phantom of the Opera og Creature from the Black Lagoon har jeg ikke set.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Benway 12 år siden

#3 Det er så sandt, som det er sagt. :) "Bride" havde været mit andet valg.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 davenport 12 år siden

Batsy - det er satme selverkendelse der vil noget! ;)

Jeg må bare konstatere, at jeg aldrig har set nogle af dem. Gider ikke rigtigt så gamle film, og jeg er 37..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 Zombi 12 år siden

Jeg har kun set halvdelen af dem og selv om de har noget historisk værdi, har de altså ikke gjort det store indtryk på mig. De er da fine nok, men de både Dracula, Frankenstein, The Mummy og The Invisible Man lider alle af en lidt svag/forhastet slutning. Af de fire kunne jeg klart bedst lide The Invisible Man, men jeg endte med at stemme blank.

Hvis min stemme skulle gå til en film skulle det være den spanske version af Dracula, som er Bela Lugosi udgaven klart overlegen.
Gravatar

#8 Batsy 12 år siden

davenport (6) skrev:
Batsy - det er satme selverkendelse der vil noget! ;)

Jeg må bare konstatere, at jeg aldrig har set nogle af dem. Gider ikke rigtigt så gamle film, og jeg er 37..

Altså jeg kan godt lide at se alle slags film, men bare at se en gyser og horror film fra de sene 30'ere og 40'ere. Ja, altså jeg synes den her scene er komisk i sig selv Det ligner en mand med alt for meget hår, og det er ikke skræmmende. Den havde sikkert en større effekt for folk dengang, men idag så kan jeg meget bedre lide de transformationen i Van Helsing fra 2004, Dog soldiers som er herligt old school, og bruger ikke CGI. transformationen i The wolfman (Det nye remake (ja filmen er squ middelmådig men elskede transformationen).
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9 Kruse 12 år siden

Jeg har set fire af filmene, og af dem er det klart "Frankenstein" som er min favorit. Jeg hører til blandt de få(føles det i hvert fald engang i mellem) som mener at mesterværket "Frankenstein" er bedre end dens efterfølger "Bride of Frankenstein", som "bare" er en rigtig god film. Jeg bryder mig ikke om Una O'Connor og hun fylder alt for meget i "Bride of Frankenstein", og så synes jeg at det er synd at Colin Clives rolle er så reduceret i efterfølgeren.

Både "Dracula" og "The Mummy" er fine film, uden at det dog er noget specielt. Bela Lugosi er selvfølgelig værd at fremhæve i "Dracula", selvom at den films absolut største styrke faktisk ligger i Dwight Frye, som den sindsyge Renfield. Han er fantastisk og stjæler hver en scene.

Min vurdering af filmene er nok nogenlunde sådan her:

1. Frankenstein - 10/10
2. Bride of Frankenstein - 8/10
3. Dracula - 7/10
4. The Mummy - 6-7/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 Kruse 12 år siden

[quote=Batsy (8)]
Ja, altså jeg synes den her scene er komisk i sig selv

Det klip du linker til er jo også fra en komedie(godt nok gyser-komedie), så det er jo ikke meningen at det skal være specielt skræmmende.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: