-
Jeg har ikke set nogen af dem57%
-
Frankenstein (1931)14%
-
Dracula (1931)13%
-
Creature from the Black Lagoon (1954)3%
-
Bride of Frankenstein (1935)3%
-
The Wolf Man (1941)3%
-
The Phantom of the Opera (1943)3%
-
The Mummy (1932)2%
-
The Invisible Man (1933)2%
Stemmer i alt: 1260
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 Benway 12 år siden
#2 Batsy 12 år siden
#3 Hr. Nielsen 12 år siden
#4 MOVIE1000 12 år siden
Havde det på samme på måde :) det er virkelig et tæt løb og det er et stykke tid siden jeg har set dem og nogen har jeg ikke set endnu.
1. Bride of Frankenstein
2. The Invisible Man
3. Frankenstein
4. Dracula
5. The Mummy
6. the Wolf man
The Phantom of the Opera og Creature from the Black Lagoon har jeg ikke set.
#5 Benway 12 år siden
#6 davenport 12 år siden
Jeg må bare konstatere, at jeg aldrig har set nogle af dem. Gider ikke rigtigt så gamle film, og jeg er 37..
#7 Zombi 12 år siden
Hvis min stemme skulle gå til en film skulle det være den spanske version af Dracula, som er Bela Lugosi udgaven klart overlegen.
#8 Batsy 12 år siden
Altså jeg kan godt lide at se alle slags film, men bare at se en gyser og horror film fra de sene 30'ere og 40'ere. Ja, altså jeg synes den her scene er komisk i sig selv Det ligner en mand med alt for meget hår, og det er ikke skræmmende. Den havde sikkert en større effekt for folk dengang, men idag så kan jeg meget bedre lide de transformationen i Van Helsing fra 2004, Dog soldiers som er herligt old school, og bruger ikke CGI. transformationen i The wolfman (Det nye remake (ja filmen er squ middelmådig men elskede transformationen).
#9 Kruse 12 år siden
Både "Dracula" og "The Mummy" er fine film, uden at det dog er noget specielt. Bela Lugosi er selvfølgelig værd at fremhæve i "Dracula", selvom at den films absolut største styrke faktisk ligger i Dwight Frye, som den sindsyge Renfield. Han er fantastisk og stjæler hver en scene.
Min vurdering af filmene er nok nogenlunde sådan her:
1. Frankenstein - 10/10
2. Bride of Frankenstein - 8/10
3. Dracula - 7/10
4. The Mummy - 6-7/10
#10 Kruse 12 år siden
Ja, altså jeg synes den her scene er komisk i sig selv
Det klip du linker til er jo også fra en komedie(godt nok gyser-komedie), så det er jo ikke meningen at det skal være specielt skræmmende.