• Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark
    77%
  • Nymphomaniac
    10%
  • Prisoners
    4%
  • Anden film
    3%
  • Frost
    3%
  • The Secret Life of Walter Mitty
    3%

Stemmer i alt: 1385

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Slettet Bruger [4272667969] 10 år siden

Jeg er enig med en eller anden, som deler min mening.
Gravatar

#42 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Fridag (37) skrev:
Den evige debat: Så er instruktøren for tro mod bogen, så ikke tro nok, så er der taget for mange friheder, så er der taget for få osv osv. Ak ja, det er sgu svært at stille alle tilfreds:) For mig handler det først og fremmest om filmen fungerer. Når det er sagt, så ser jeg gerne at essensen af en bog er bevaret, og andre faktorer kan også spille ind som giver undtagelser, men ellers kigger jeg seperat på filmen.

Enig.

Jeg synes dog ikke Hobbitten fungerer ligeså godt som LOTR-trilogien. Der bruges også for meget CGI. Det er i hvert fald mere tydeligt end i LOTR.
Doctor Last Warning
Gravatar

#43 Kruse 10 år siden

Jeg er ikke enig med dem, der ikke er enige med den mening, som jeg er enig i.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 Fredag 10 år siden

Jeg er mest enig med enigheden? I øvrigt synes jeg også LOTR fungerer bedre end i hvert fald den første Hobbit-film. Det har dog mindre med tolkningen af bogen at gøre, eller i hvert fald kun indirekte så. Det skyldes mere PJ ikke lykkes helt så godt med det han prøver. Når det er sagt, så nyder jeg stadig Hobbitten i stor stil og kan se den igen og igen. 'Mere' end 9/10 på IMDb kan det dog ikke blive til;-D
Gravatar

#45 Collateral 10 år siden

DocDoom (42) skrev:
Jeg synes dog ikke Hobbitten fungerer ligeså godt som LOTR-trilogien. Der bruges også for meget CGI. Det er i hvert fald mere tydeligt end i LOTR.

Jeg synes det er en meget anderledes tone Hobbitten byder på, men særligt efter et gensyn på blu-ray, har jeg et rigtig godt forhold til Hobbitten og synes den kan mange af de samme ting som Ringenes Herre. Jeg er ikke specielt vild med Radagast, i hvert fald ikke hele vejen og jeg kan også godt pege på steder hvor CGI'en fylder for meget, men overordnet er jeg glad for filmen. Er den på højde med LOTR? Det synes jeg er svært. LOTR er tre fremragende film, men ligesom 3eren i den har sine små problemer, og jeg alligevel holder enormt meget af den og så absolut lister den blandt mine favoritter, har Hobbitten det også, men fungerer for mig alligevel. Og så glæder jeg mig rigtig meget til at se serien udvikle sig, for historien i Hobbitten udvikler sig i en interessant retning, som vil gøre sig for en fængende fremtidig udvikling i filmene.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg synes Hobbitten nærmer sig samme kvalitetsniveau som The Two Towers, men den har jeg nu heller ikke så høje tanker om. Måske hjælper det med den forlængede udgave eller blot med et gensyn, men det ved jeg endnu ikke.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 Slettet Bruger [4272667969] 10 år siden

Det kan være noget jeg bilder mig selv ind, men det forekommer mig, at EE af den første Hobbit-film, virker knapt så kunstig, som biografudgaven.

Jeg ved ikke om de har dimset med billedet, udover at smide nye scener ind, men det virker lidt sådan.
Gravatar

#48 Collateral 10 år siden

Bruno (47) skrev:
Det kan være noget jeg bilder mig selv ind, men det forekommer mig, at EE af den første Hobbit-film, virker knapt så kunstig, som biografudgaven.

Jeg ved ikke om de har dimset med billedet, udover at smide nye scener ind, men det virker lidt sådan.

Har det samme indtryk, men det kan også have at gøre med at første gang jeg så den, var med 3D HFR, hvilket får hele looket til (IMO) at fremstå meget manipuleret/poleret/fesent.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#49 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Lord Beef Jerky (46) skrev:
Jeg synes Hobbitten nærmer sig samme kvalitetsniveau som The Two Towers, men den har jeg nu heller ikke så høje tanker om. Måske hjælper det med den forlængede udgave eller blot med et gensyn, men det ved jeg endnu ikke.

Extended hjalp i hvert fald den haltende bioversion af TTT en del, så måske.
Doctor Last Warning
Gravatar

#50 Collateral 10 år siden

Hvis man ikke bryder sig om Hobbitten Theatrical tror jeg det er begrænset hvor stor en forskel EE vil gøre. Jeg kan godt lide de tilføjede elementer, men det er i langt højere grad detaljer end det var tilfældet med LOTR EE.

Skriv ny kommentar: