• Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark
    77%
  • Nymphomaniac
    10%
  • Prisoners
    4%
  • Anden film
    3%
  • Frost
    3%
  • The Secret Life of Walter Mitty
    3%

Stemmer i alt: 1385

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 moulder666 10 år siden

Det må blive Prisoners. For lige at gentage mig selv fra en anden tråd vedr. Hobbitten:

Jeg blev SÅ skuffet sidste år over Hobbitten, at jeg ikke kommer til at se toeren i biffen.

De kunne have lavet Hobbitten som film - og det havde været glimrende. De kunne endda have gjort den en del mere henvendt mod det voksne publikum - og det havde heller ikke gjort mig det mindste. I stedet vælger de at lave "LOTR Prequel nr. 1 af 3", smække en allerhelvedes masse referencer ind til LOTR, der ikke har noget med Hobbitten at gøre for på den måde at forsøge at spinde guld på succesen. Føj for den lede!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 palooka 10 år siden

Hvorfor er 'Adéles liv' ikke med her?
- Anden film.
Gravatar

#3 BN 10 år siden

The Hobbit: The Desolation of Smaug

... fordi PJ & Co.'s film - med deres fortolkning - i enhver henseende er noget bedre end bøgerne.

Og fordi det er og bliver verdens bedste eventyr/fantasyfortælling. Ofte efterlignet af andre filmskabere, men aldrig overgået eller blot tilnærmelsesvis matchet.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#4 daneimp 10 år siden

#3 Enig!

"for på den måde at forsøge at spinde guld på succesen. Føj for den lede!". Den må du hellere lige bevise. Alle interviews jeg har set og udtalelser fra PJ og co. omhandler, at det valg tog de af hensyn til fansene. Taget i betragtning at de selv er inkarnerede Ringenes Herre / Hobbitten og Tolkienfans, samt at de har viet SÅ stor en del af deres liv på det, så er den udtalelse en direkte forhånelse imod dem. At DU bliver skuffet, er virkelig, virkelig ærgerligt for dig. Jeg kan også sagtens udpege ting, jeg er lidt "mjeh" overfor, men jeg sidder ikke tilbage og surmuler med ideer om kapitalistisk grådighed - jeg tvivler stærkt på at PJ og co. mangler penge efter successen med LOTR.
Gravatar

#5 GustavE 10 år siden

daneimp #4 skrev:
Jeg kan også sagtens udpege ting, jeg er lidt "mjeh" overfor

Som for eksempel det at udgive Hobbitten som Extended edition? ;)
Gravatar

#6 Slettet Bruger [4272667969] 10 år siden

GustavE (5) skrev:
Som for eksempel det at udgive Hobbitten som Extended edition? ;)

Jeg så EE forleden og havde den holdning, men det viste sig faktisk, at alle ekstra scener gav god mening og jeg undrede mig over, at de ikke var med i biografudgaven.
Gravatar

#7 GustavE 10 år siden

Fedt nok, det kan være at jeg skal give den en chance.
Gravatar

#8 moulder666 10 år siden

"for på den måde at forsøge at spinde guld på succesen. Føj for den lede!". Den må du hellere lige bevise. Alle interviews jeg har set og udtalelser fra PJ og co. omhandler, at det valg tog de af hensyn til fansene. Taget i betragtning at de selv er inkarnerede Ringenes Herre / Hobbitten og Tolkienfans, samt at de har viet SÅ stor en del af deres liv på det, så er den udtalelse en direkte forhånelse imod dem. At DU bliver skuffet, er virkelig, virkelig ærgerligt for dig. Jeg kan også sagtens udpege ting, jeg er lidt "mjeh" overfor, men jeg sidder ikke tilbage og surmuler med ideer om kapitalistisk grådighed - jeg tvivler stærkt på at PJ og co. mangler penge efter successen med LOTR.

Heh. Ja, for det ville jo give herremeget mening at sige i interviews at "universet interesserer mig sådan set ikke en skid"...

Og hvordan kan det være en forhånelse at sige, fordi de har brugt lang tid på det? Vil du påstå, at det udelukkende er fordi de alle brænder for projektet, og ikke for den "lille" paycheck de har fået lovet?

Man KAN selvfølgelig vælge at sige at det at:

1: opfinde en masse ekstrascener.
2: opfinde en masse ekstra hints og hentydninger til det "store onde" der truer og
3: smide en masse links ind til LOTR-trilogien

er ren fan-service. Man kan vælge at sige, at det er det folket vil have, og så er det selvfølgelig det der bliver leveret.

Så kan man heldigvis også vælge at sige, at det de har endt med at lave kun har noget med Hobbitten at gøre, hvis man kigger på det helt overordnede, og at resten er lavet for at tjene penge.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 Ispep 10 år siden

Anden film:

"Adéles liv"

Det ligner virkelig en meget stærk og bevægende film. Hobbitten snupper jeg naturligvis også i biffen, men mine forventninger er ikke store eftersom jeg "kun" fandt etteren god, men så heller ikke mere. Bedre held med denne, Jackson!
Gravatar

#10 Kruse 10 år siden

Ispep (9) skrev:

"Adéles liv"

Det ligner virkelig en meget stærk og bevægende film.

Nå ja, og så skader det ikke, at filmen eftersigende indeholder eksplicitte lesbiske sexscener ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: