-
"Harry Potter og Fangen fra Azkaban"35%
-
Jeg bryder mig ikke om Harry Potter28%
-
D R alle bare helt vildt gode altså... knuzzer16%
-
"Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer"11%
-
"Harry Potter og de Vises Sten"8%
-
Jeg har kun læst bøgerne3%
Stemmer i alt: 1780
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 filmz-mkbt 20 år siden
#32 Yoda 20 år siden
Men det forventes dog heller ikke af "fans", at de skal mønstre en given objektivitet, da de ikke er professionelle litterater, og man må, hvis man taler professionalisme, kunne forholde sig objektivt til litteratur, da professionelles viden gerne skulle afspejle en noget større erfaringshorisont, end den "jævne" boglæsers.
Objektivitet fordrer en hvis grad af empirisme, subjektivitet fordrer ikke andet end personlig stillingtagen, og er ikke knyttet til nogen form for erfaringsfilosofi.
#33 filmz-mkbt 20 år siden
#34 Yoda 20 år siden
Som jeg skrev: "Det kommer vist an på "øjnene", der ser!"
#35 Yoda 20 år siden
Dog vil jeg postulere, at "Potter" næppe fordummer, da det at læse i sig selv fremmer hjerneaktiviteten og for manges vedkommende afføder lysten til mere litteratur, der er dybere og mere "intelligent". Dermed ikke sagt, at Rowling er det modsatte!
Det er jo langt fra uinteressant at undersøge de strukturalistiske lag, de implicitte lag eller underkaste romanernerne en semiotisk-psykologisk tolkning - men lad det ligge, her er det fagnørden, der taler!
#36 filmz-ZOPTIKEREN 20 år siden
#37 Yoda 20 år siden
Mine egen ydmyge sitation taget i betragning - endnu "kun" BA - vil jeg da mene, at så lang tid man er fuldtidsstuderende, og går ind for sit studie med liv og sjæl - så må man gerne bruge prædikatet fagnørd. Underviser desuden i litteratuanalyse og semiotik som vikar for 1. semesters studerende. C",)
Og nu er "litteraturforståelse" jo næppe et mere udpræget "dødbiderområde" end så mange andre! :)
#38 filmz-kain 20 år siden
#39 filmz-vassago 20 år siden
#40 filmz-kain 20 år siden