• Johnny Depp
    29%
  • Edward Norton
    16%
  • Christian Bale
    13%
  • Brad Pitt
    9%
  • Robert Downey Jr.
    8%
  • Viggo Mortensen
    8%
  • Samuel L. Jackson
    7%
  • Mickey Rourke
    5%
  • Natalie Portman
    3%
  • Josh Brolin
    1%
  • Keira Knightley
    1%
  • Colin Farrell
    1%

Stemmer i alt: 2137

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#131 filmz-Bruce 15 år siden

#130 Tak skal du have. En af mine gode venner har Dali og det lyder godt og jeg mener også Utyske har Dali og er glad for sit valg. Når man skal vælge højttalere, så er det vigtigt, at man finder "den lyd", som passer én og der er mange præferencer forskellige og lyden kan også farves af éns komponenter.

Jeg synes Denon og B&W passer sammen og jeg har altid været en sucker for B&W, men jeg har nu heller ikke den store erfaring med andre mærker. Det giver en klar og distinkt lyd jeg godt kan lide. Jeg har også læst, at nogle finder den lyd for lys og foretrækker en "varm" klang og det er nok nærmere der, den store forskel er, når man kommer op i en god klasse. Nogle mærker "farver" lyden forskelligt.

Jeg har dog fundet ud af, at kvaliteten af centerhøjttaleren er den vigtigste faktor for mig. Der var en kæmpe forskel på at skifte fra en B&W 600 serie center til en HTM4S, selv fra en HTM7'er. Desværre har jeg også hørt den endnu større HTM3S'er, som jeg slet ikke tør tænke på. Jeg håber jeg vinder i lotto!

Jeg kan ikke udtale mig nærmere om, hvorledes de er ifht. hinanden, det har jeg hørt andre mærker alt for lidt til.

Jeg kan dog også anbefale nye købere, at tjekke dette fælleskøb ud. Det er virkeligt gode køb.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-u...

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-u...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#132 filmz-Utyske 15 år siden

Jep, jeg har Dali og Denon. Langt fra den liga som bruce har, men stadig et sæt jeg er ret godt tilfreds med.

Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 1, Dali Basis 100 subwoofer, Dali Concept 1 som baghøjttalere og receiveren er en Denon AVR-1910.

Concept 1 lyder måske som et lidt underligt valg, når front og center er Ikon, men klangen i højttalerne er meget ens og da jeg ikke har en vanvittigt stor stue, fungerer de helt fint til formålet.

Jeg kan godt lide Ikon-serien fordi den har en fantastisk diskant, der virkelig kan høres på sang og tale. Hører man f.eks. soul, træder blæseinstrumenterne også meget klart igennem, men samtidig har den masser af bund, så jeg også kan nyde andre typer musik, bl.a. hård rock og metal, som jeg hører en del af.

Subben er ikke helt i samme klasse som Ikon heller, men igen er det stuens størrelse der spiller ind og den gør et habilt stykke arbejde sammen med resten af anlægget.

Evermind og Navarre3 har hørt anlægget spille nogen gange efterhånden, så de kan også give deres besyv med.

Men ingen tvivl om at bruce' anlæg er nogle klasser over mit og B&W også lyder godt. Jeg har i hvert fald været ret imponeret, da jeg har hørt det i funktion.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#133 filmz-ab 15 år siden

Bruce:

Ja, udstyr er lidt hvad man selv synes lyder godt. Jeg har prøvet en del mærker oppe i hi fi butikken, og Dali faldt lige i min smag. Cerwin Vega og Argon var ALT for bas-præget højtaler, beregnet mest til disko, som slet ikk kunne gengive "det rene" klang, som Dali, men smag og behag. B&W kender jeg, men har ikk hørt det i fulde drag. Centerhøjtaler er ret vigtig, ja.

Utyske:

Jeg har koncept 6 (øsnker dog koncept 10) front, koncept 2 bag, og får koncept sub 12. Har den samme som du nu, men køber den tand større. Men Dali har jo så mange i forskellige prisklasse, så jeg håber også en skøn dag på en lottevinder, for så køber jeg de dyreste :-)

Dali Mentor 8 til 14.999 lyder som en drøm.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#134 Highland Park 15 år siden

Hvad med at lave en separat tråd til den diskussion? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#135 filmz-Utyske 15 år siden

#134 -

Plejer undskyldningen ikke at være, at charmen ved filmz er at alle tråde går off topic? :)

Det er i hvert fald den jeg har hørt, når jeg har prikket til andre om at holde sig til trådoplægget, men jo, den hører nok til et andet sted. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#136 Highland Park 15 år siden

#135: Det var nu mest, fordi det har stået på så længe i denne tråd. Lidt OT skal der selvfølgelig være plads til, men det kan jo også tage overhånd. :)
Gravatar

#137 filmz-ab 15 år siden

Din lyseslukker :-)
Gravatar

#138 Highland Park 15 år siden

#137: Er du sikker på, at du ikke mener mig? :)

Ved nærmere eftertanke - og selvransagelse - så fortsæt I endelig med at diskutere teknik. ;)

Jeg indrømmer gerne, at min reaktion i lige så høj grad skyldes, at teknikdiskussionen ikke har min interesse.
Gravatar

#139 filmz-ab 15 år siden

ha ha jo. Mente dig, Highland Park.

:-) Kan godt se det kan lyde lidt kedeligt, hvis du ikk har interessen
Gravatar

#140 myshkin 15 år siden

Bruce and a@babo get a room all ready

;o)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous

Skriv ny kommentar: