• Fantastisk, kraften er med den!
    54%
  • Har ikke set den, men vil meget gerne
    23%
  • Den går an
    14%
  • Gider ikke bruge penge på den
    7%
  • Føj, en omgang 'poodoo'!
    2%

Stemmer i alt: 3078

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 filmz-yoshimura 19 år siden

#100 Hmm, det lyder måske lidt, som om du har en lidt forkert opfattelse af, hvad objektivitet er. Man bruger nok også termen lidt for skødesløst i daglig tale for at henvise til noget, som man netop reflekterer over og forsøger at betragte fra forskellige sider i stedet for bare at give sin umiddelbare "subjektive" mening til kende. Men det er altså ikke det samme som objektivitet, men snarere hvad man kan kalde for en reflekterende subjektiv holdning.

Men jeg er enig med dig i, at det er møgirriterende, når folk affærdiger ethvert oplæg til debat med, at "det er så bare din mening". At folk altid taler ud fra deres subjektive holdning og ikke ud fra et objektivt synspunkt er jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan diskutere tingene. Men det er jo så bare min mening ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#102 El vez 19 år siden

Godt så. Så fik vi det på det rene :)

Så vil jeg gerne erklære mig enig i, at man ikke behøver at være ekspert på CGI, være lige så rig som Lucas, eller have generelt ondt i røven for at få lov til at sige sin mening om Star Wars.

Alle Star Wars filmene har klare mangler, jeg har bare svære ved at finde dem i de gamle film, end i de nye, og jeg har svært ved at tage folk seriøst, der ukritisk siger at samtlige Star Wars film er fantastiske og det bedste der nogensinde er lavet. Tilsvarende har jeg også svært ved at forstå folk der siger at al Star Wars er bras.

De nyere SW film er i visse anseender aldeles middelmådige, men jeg kan stadig nyde f.eks lightsaber kampene, hvor jeg mener at Qui-Gon/Obi/Maul kampen i Ep. 1 er et af de få elementer hvor man er tæt på at være på højde med de gamle film. Men selv med al CGI'en og en masse hoppen rundt og hurtige klip frem og tilbage, er det ikke helt lykkedes Lucas at genskabe stemningen i de gamle film.

Oh well det er blevet sagt af mange før mig og jeg er sikkert heller ikke den sidste, men sådan ser jeg nu på sagen.

Bottom line: Ep 3 er overall bedre end Ep 1 og 2, og er den af de nyere SW film der kommer tættest på at være en rigtig SW film, hvilket jo passer glimrende, da det er den der binder de to trilogier sammen.

Det er jo heller ikke så tosset at de, når man skal se dem i kronologisk rækkefølge, starter med den dårligste og at den næstsidste er den bedste i rækken :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#103 kill the bills 19 år siden

Okay denne her tråd er vist kommet lidt væk fra emnet.
Gravatar

#104 metabolid 19 år siden

Hmmm kom vi virkelig kun op på 104 i dette topic!?!
Gravatar

#105 BN 19 år siden

#104 - metabolid: næhhh, vi kom skam op på 105 indlæg, du! ;-)

#102 - El Vez: "jeg har svært ved at tage folk seriøst, der ukritisk siger at samtlige Star Wars film er fantastiske og det bedste der nogensinde er lavet" .... det har jeg også vært ved, men hvis man med kritiske briller på sin næsetip ser nærmere på Episode I, II og III, kan det jo godt være, at man når frem til den konklusion at Lucas har skabt tre mestervæker.

Det er min konklusion, idet jeg bestemt ikke kan få øje på noget der berettiger til, at man kalder filmene "middelmådige". Den større bredde i fortællingen og selve SW-universet, plus udforskningen af den mørke side gør, at jeg faktisk mener at de tre prequels i visse henseender er en hårsbredde bedre end den gamle trilogi. Men overall er de 6 film lige gode, idet jeg ser dem som én lang sammenhæng film - én fortælling, seks film.

Jeg holder virkelig utrolig meget af forhistorien om Anakin Skywalkers vej mod den mørke side, idet den - ihvetfald for mit eget vedkommende har gjort episode IV-VI endnu bedre og endnu mere interessant og dyb, takket være at vi nu kender baggrunden for så mange ting, især baggunden for hvorfor Darth Vader blev ond.

Jeg må virkelig stå af, når El vez siger, at Episode III "er den af de nyere SW film der kommer tættest på at være en rigtig SW film" .... Nå, de nye er ikke "rigtige" Star Wars-film??

Det kan El vez selvfølgelig mene, men uanset om de måske er i mindretal, så findes der trods alt masser af mennesker der anerkender at de tre prequels er rigtige "Star Wars"-film, og som mener at stemningen ikke alene slås perfekt an af John wiiliams' musik, men også genfindes i skiftet mellem de lette, sommetider muntre scener og den mørke, truende stemning i de mere alvorlige scener, samt i skuespillerne spillestil, ja, i hele SW-universets godt sammenrystede cocktail af mærkelige, mystiske, sjove, farlige, heltemodige skabninge
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#106 JannikAnd 19 år siden

Jeg synes ikke, Episode I og II er 'middelmådige' film. - Jeg synes, de er makværk. :)
Gravatar

#107 filmz-Exitium 19 år siden

#106 Jeg synes derimod ikke de er "makværk" Episode 1 har bare nogle få risser i lakken, blandt andet Jar jars klodsede øjeblikke, som virke for børnevenligt, men episode 2 har lidt mere action, men det er træls at se anakin hele tiden, snakker med padme, som man hurtigt bliver træt af i længden, jeg er en stor star wars fan, så jeg vil nok ikke kunne få mig selv til at sige at de to første film, er noget lort, men episode 3 har virkelig gjort det godt, jeg er vild med de meget gribende scener, og klon tropper, giv mig flere klon tropper, jeg er skør med dem, jeg ville ellers have købt dette før nyligt, men portoen blev for dyr :(

http://masterreplicas.com/customer/starwars/starwa...
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#108 filmz-Business Monkey 19 år siden

#105 Jeg synes nu ikke de nye film har gjort de gamle bedre. Nej tværtimod! De trivialiserer jo netop hele Lukes færd gennem de gamle film. For nu skal vi ikke fokusere på Luke, men på Darth Vader. Darth Vader er helten! Alle seks film skal nu handle om Darth Vader, undskyld Anakin!!!

Og hvad fører George Lucas' episke fortælling frem til?????? Uha er det spoiler det her???

Nej... VI har alle set, hvordan "kraften bringes i balance" af "den udvalgte" i Episode VI... For fanden!!! Er det virkelig klimaks i Star Wars SAGAEN!!!???

De gør da ej de gamle film dybere...
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#109 metabolid 19 år siden

#108 interessant synspunkt, men det virker som om du er faldet i din egen fælde. De første tre episoder er i den grad uprøvet grund for alle og fjenden har så at sige intet ansigt og baserer kun på gamle myter om den mørke side og et sagn om nogle sith fyrster. De sidste tre episoder baserer sit virke på en modig og stor fortælling om den lyse sides overtag og er en rendyrket heltefortælling hvor det meste er sort og hvidt og meget gennemskueligt. At du nu pludselig kun fokuserer på Darth Vader i den originale trilogi er vel et spørgsmål om hvilken synsvinkel man har eller vælger at have ;)
Gravatar

#110 filmz-Bruce 19 år siden

Har fået pisse ondt i øjnene af de kritiske briller og er nu næsten blevet blind :) Men nu har jeg båret dem længe og må erklære mig helt enig med El Vez.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: