-
Fantastisk, kraften er med den!54%
-
Har ikke set den, men vil meget gerne23%
-
Den går an14%
-
Gider ikke bruge penge på den7%
-
Føj, en omgang 'poodoo'!2%
Stemmer i alt: 3078
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#101 filmz-yoshimura 19 år siden
Men jeg er enig med dig i, at det er møgirriterende, når folk affærdiger ethvert oplæg til debat med, at "det er så bare din mening". At folk altid taler ud fra deres subjektive holdning og ikke ud fra et objektivt synspunkt er jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan diskutere tingene. Men det er jo så bare min mening ;o)
#102 El vez 19 år siden
Så vil jeg gerne erklære mig enig i, at man ikke behøver at være ekspert på CGI, være lige så rig som Lucas, eller have generelt ondt i røven for at få lov til at sige sin mening om Star Wars.
Alle Star Wars filmene har klare mangler, jeg har bare svære ved at finde dem i de gamle film, end i de nye, og jeg har svært ved at tage folk seriøst, der ukritisk siger at samtlige Star Wars film er fantastiske og det bedste der nogensinde er lavet. Tilsvarende har jeg også svært ved at forstå folk der siger at al Star Wars er bras.
De nyere SW film er i visse anseender aldeles middelmådige, men jeg kan stadig nyde f.eks lightsaber kampene, hvor jeg mener at Qui-Gon/Obi/Maul kampen i Ep. 1 er et af de få elementer hvor man er tæt på at være på højde med de gamle film. Men selv med al CGI'en og en masse hoppen rundt og hurtige klip frem og tilbage, er det ikke helt lykkedes Lucas at genskabe stemningen i de gamle film.
Oh well det er blevet sagt af mange før mig og jeg er sikkert heller ikke den sidste, men sådan ser jeg nu på sagen.
Bottom line: Ep 3 er overall bedre end Ep 1 og 2, og er den af de nyere SW film der kommer tættest på at være en rigtig SW film, hvilket jo passer glimrende, da det er den der binder de to trilogier sammen.
Det er jo heller ikke så tosset at de, når man skal se dem i kronologisk rækkefølge, starter med den dårligste og at den næstsidste er den bedste i rækken :)
#103 kill the bills 19 år siden
#104 metabolid 19 år siden
#105 BN 19 år siden
#102 - El Vez: "jeg har svært ved at tage folk seriøst, der ukritisk siger at samtlige Star Wars film er fantastiske og det bedste der nogensinde er lavet" .... det har jeg også vært ved, men hvis man med kritiske briller på sin næsetip ser nærmere på Episode I, II og III, kan det jo godt være, at man når frem til den konklusion at Lucas har skabt tre mestervæker.
Det er min konklusion, idet jeg bestemt ikke kan få øje på noget der berettiger til, at man kalder filmene "middelmådige". Den større bredde i fortællingen og selve SW-universet, plus udforskningen af den mørke side gør, at jeg faktisk mener at de tre prequels i visse henseender er en hårsbredde bedre end den gamle trilogi. Men overall er de 6 film lige gode, idet jeg ser dem som én lang sammenhæng film - én fortælling, seks film.
Jeg holder virkelig utrolig meget af forhistorien om Anakin Skywalkers vej mod den mørke side, idet den - ihvetfald for mit eget vedkommende har gjort episode IV-VI endnu bedre og endnu mere interessant og dyb, takket være at vi nu kender baggrunden for så mange ting, især baggunden for hvorfor Darth Vader blev ond.
Jeg må virkelig stå af, når El vez siger, at Episode III "er den af de nyere SW film der kommer tættest på at være en rigtig SW film" .... Nå, de nye er ikke "rigtige" Star Wars-film??
Det kan El vez selvfølgelig mene, men uanset om de måske er i mindretal, så findes der trods alt masser af mennesker der anerkender at de tre prequels er rigtige "Star Wars"-film, og som mener at stemningen ikke alene slås perfekt an af John wiiliams' musik, men også genfindes i skiftet mellem de lette, sommetider muntre scener og den mørke, truende stemning i de mere alvorlige scener, samt i skuespillerne spillestil, ja, i hele SW-universets godt sammenrystede cocktail af mærkelige, mystiske, sjove, farlige, heltemodige skabninge
#106 JannikAnd 19 år siden
Jeg synes ikke, Episode I og II er 'middelmådige' film. - Jeg synes, de er makværk. :)
#107 filmz-Exitium 19 år siden
http://masterreplicas.com/customer/starwars/starwa...
#108 filmz-Business Monkey 19 år siden
Og hvad fører George Lucas' episke fortælling frem til?????? Uha er det spoiler det her???
Nej... VI har alle set, hvordan "kraften bringes i balance" af "den udvalgte" i Episode VI... For fanden!!! Er det virkelig klimaks i Star Wars SAGAEN!!!???
De gør da ej de gamle film dybere...
http://www.zentropa.dk/videohilsen/
#109 metabolid 19 år siden
#110 filmz-Bruce 19 år siden