• Fantastisk, kraften er med den!
    54%
  • Har ikke set den, men vil meget gerne
    23%
  • Den går an
    14%
  • Gider ikke bruge penge på den
    7%
  • Føj, en omgang 'poodoo'!
    2%

Stemmer i alt: 3078

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

#111 19 år siden

***Spoiler****

Blooper-agtigt 1: Er der andre end mig der finder det mærkeligt at der går ild i Anakin når han ligger 'på land' men ikke mens han i lang tid svæver lige over lavaen på en lille robot?

Blooper-agtigt 2: Check den scene hvor Yo-Yo-da (hans nye navn efter han hopper rundt i de åndsvage sværd-dueller) sidder på Kashyyyk og er med i rådet via hologram. Når de andre rådsmedlemer taler, og man ser billedet fra rådssalen, drejer Yo-Yo-da hovedet som om han kigger på den talende sidemand. Men når man ser billedet fra Yo-Yo-das plads på Kashyyyk ser han rådet som et mindre hologram. Altså burde han ikke dreje hovedet særligt.
Gravatar

#112 filmz-Business Monkey 19 år siden

#109 Nej... Inden de nye film handlede de gamle film om Luke.

Med de nye film har George Lucas sagt til os, at det handler om Anakin. Om hvordan hans rolle i den "kræftfyldte" galakse er.
Det er jo lige så dårligt som det med at Greedo skyder først...

Efter et hav af år kommer George og fortæller os:
"Nej, nej... Det er ikke det alligevel... Jeg vil sige noget andet... og meget mere usammenhængende!"

Det er i hvert fald ikke et synspunktproblem. Ligegyldigt hvad følger man jo Luke i de gamle film.
Når man går hen og skal følge Anakin, (Fordi Anakin han gør uuuh så store ting, han er bare rigtig meget en udvalgt person hva'?!<--sarkasme), så bliver Luke til grin. Han bliver bare en snotdum knægt, der går rundt og får viden fra små levn fra de nye film for til sidst at gøre noget, hvilket man måske kan se for endnu sværere end at besejre kejseren. Han omvender sin fader fra den mørke side... MEN DET ER LIGEGYLDIGT, DA SAGAEN NU HANDLER OM ANAKIN SKYWALKER. (som forresten er spillet af en dårlig, ung og klam skuespiller, der hellere vil være arkitekt, når han finder ud af, hvor dårlig han er med alt andet... (Det ville Hitler også))
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#113 filmz-mrwhite 19 år siden

vil lige starte med at sig star wars styre dermed mener jeg alle 6film, nej nr,1 er ikke den bedste men bliver betydeligt bedre når man har set nr,3. hvad kærligheds senerne angår fåstår jeg ikke hvorfor folk bliver ved med at disse nr,2 for at have for meget af det, det skal være med det er på grund af padme at anakin går over til den mørke side så virker rimeligt at man får lov til at se hvor meget han virkelig føler for hende.
det som bl,monkey nævner om for meget cgi næsten gør filmen dårlig vil jeg bare sige at hvis det passer så er the matrix nok nogle af de dårligeste film der er lavet for der bliver vist også brugt en del i dem, og han snakker også om kameravinkler der er vist også nogle stykker i the matrix som man ikke normalt ser i film.
og så tror jeg også at hvis lucas haved de samme efekter så ville der være ligeså meget i de gamle.

og til dem der siger at anakin skifter for hurtigt til den mørke side vil jeg bare lige sige prøv at se nr,2 og 3 igen allerede i 2eren var han splittet mellem dem han var ikke ond men heller ikke 100% god,og selvfølig er han klar til at dræbe børnene når han er ond,når man er taget af den mørke side har man ikke nogle føleser dvs,børn=voksende.kunne godt skrive mere men gider ikke nu så venter til nogle af jer skriv et eller andet til det her ; )
Gravatar

#114 metabolid 19 år siden

#112 Sorry to say, men det tror jeg faktisk har været GL's plan hele tiden.

Bortset fra det er jeg enig med dig og så godt som alle andre der har set EP-IV-SE at det er en mishandling af dimensioner når Greedo skyder først.
Gravatar

#115 evermind 19 år siden

De gamle film handler da stadig om Luke. Du KUNNE jo vælge at anskue det fra den vinkel, at Eps. I-III handler om Anakin, faderen, mens Eps. IV-VI handler om Luke, sønnen. Om hvordan historien nær gentager sig for sønnen (for der drages sandelig visse paralleller), som dog bryder mønstret og overvinder det onde. Du kunne også se det som en historie om det gode og onde, om Kraften, om Jedi-ridderne... hvor de tre første kapitler handler om faldet og de tre sidste om oprejsningen.

Din argumentation svarer for mig lidt til at kalde Godfather-trilogien (uden sammenligning, i øvrigt) for skod-film, fordi det først handlede om Vito, så Michael.

Dit bizarre lighedstegn mellem Hayden Christensen og Hitler vil jeg lade tale helt for sig selv, stærkt og velovervejet som det er... *host*
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#116 filmz-Kadann 19 år siden

#111 -

Hvis du har set filmen i ikke-digital udgave, kan det være du ikke har lagt mærke til det, hvilket jeg heller ikke gjorde før jeg så filmen digitalt, men den droid som Anakin står på har skjolde, som lige præcis kan ane omkring den.. så mon ikke det beskytter ham?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#117 filmz-jaxie 19 år siden

#112 Hitler ville være maler
- Mind that Star!
- But mr. Rimmer... That star is 2 lightyears away!
Gravatar

#118 filmz-Business Monkey 19 år siden

Ja. Selvfølgelig er Luke stadig hovedpersonen. Og det ville have været fedt, hvis der havde været et forhold mellem Luke og Anakin, hvor Luke, (DER ER MEGET MERE HELT END ANAKIN, OG GØR MEGET MERE), er den, der på en eller anden måde "bringer tingene i balance"... Det gjorde han jo perfekt i de gamle film uden, at GL skulle ind og skære dt ud i pap for os dumnakker...

Men nej... GL tilsidesætter jo netop Luke ved at gøre Anakin til hovedperson. Fordi så er det ligesom Luke, der gør alt, men Anakin får al æren for det... Det er plat.
OG NEJ, JEG TOLKER DET IKKE PÅ DEN MÅDE!!! JEG SER DET BLOT SOM EN HEL HISTORIE PÅ 6 FILM, DER IKKE KOMMER TIL AT SPILLE ORDENTLIGT sammen...

#112 Ja, men Hitler fandt ud af, da han kom til Wien, at han bedre kunne lide den lige, kvadratiske og præcise stil, hvilket er nemmere at finde i arkitekturen...

Han kunne bedre lide at tegne end at male, men da han kom til Wien gik det op for ham, at han ikke duede til det, og her kom arkitekturen ind i billedet. Han synes det var flottere... (lige, præcist og effektivt ikk'?)
(jeg behøver virkelig ikke at sige, at han ligesom fandt ud af det, fordi det var NEMMERE i hans øjne...?)

Gravatar

#119 El vez 19 år siden

#118 Jamen saa ignorer da de gamle film, hvis de irriterer dig saa meget.

Sheesh..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#120 filmz-Business Monkey 19 år siden

øøh... jeg tror ikke du forstår...

De gamle film var de fede film... Og det er de stadig, hvis man altså ikke tænker på de nye...

men desværre har GL "rørt" dem fysisk ved at indsætte en masse lort ind i de nye special editions...
De gamle special editions er desuden også dårlige...
De ødelægger fuldstændigt den rolige minimalistiske rytme, der blev etableret da filmene blev filmet...

Skriv ny kommentar: