• Fantastisk, kraften er med den!
    54%
  • Har ikke set den, men vil meget gerne
    23%
  • Den går an
    14%
  • Gider ikke bruge penge på den
    7%
  • Føj, en omgang 'poodoo'!
    2%

Stemmer i alt: 3078

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-Business Monkey 19 år siden

Bah. Filmen havde fejl. Altså historiske fejl.

Og den var fandeme så "pumpet op" med effekter at man ikke kunne sætte sig ind i noget som helst, da der hele tiden kommer sindssyge ting i fjæset på en... Dårligt.

Og hvad med R2D2 på steorider i begyndelsen af filmen...? Dårligt.

Og jeg kan virkelig ikke holde Lucas' kameravinkler/bevægelser... Bare fordi hele scenen er digitaltfremstillet og kameraet kan stilles hvorsomhelst i det digitale "rum", så behøver man altså ikke at lave så unaturlige optagelser, der går fra gud-ved-hvor oppe i himlen, snurre rundt omkring motivet i scenen, til man kommer helt ned til gud-ved-hvor igen...

Den film var så bombastisk og pompøs, at det var virkeligt svært, hvis ikke umuligt, at følge det vigtigste som trods alt er jo Anakins forvandling... Uha... Hayden Christensen er nok en af verdens DÅRLIGSTE skuespillere...

Da det endeligt sker (at han bliver ond), så stod jeg tilbage...
"...N-NÅ-nåååå...Det er nu...eller...n-n-nååå!...Oh...Var det ikke andet...eller...er han stadig?..." Dårligt.

Lucas havde dog nogle gode scener... Den med Ki-Adi-Mundi, hvor... (forresten er Ki-Adi-Mundi JEDI KNIGHT og IKKE master i Episode I...) <- Dvs. fejl fra Lucas' side...
Og aflsutningsscenen var god... Men ikke fordi DEN var god, men fordi den minder om den anden scene fra den gamle trilogi, som var DEN der var god. Og sådan er det hele vejen med Episode III. Den er kun god, når den minder en om den gamle film... Dårligt.

Og så musikken!!! Hvad sker der for John Williams??? Er han blevet senil eller hvad... Er det faktum at hans søn er forsanger i TOTO ENDELIG gået op for ham sådan, at han er gået ind i en depression, hvor alt det han laver går galt?
Musikken er fandedeme dårlig! Bum-Bum-Bu-Bum-Bum-BLADR! Musikken er lige så bombastisk og invaderende som filmen selv... Dårligt.

Til aller sidst vil jeg bare sige, at den film STANK af computereffekter... Det gode ved Star Wars filmene er deres enkelthed... Og den eneste af de nye film, der har den enkelthed er Episode I. Den har dog stadig nogle bombastiske scener som Podrace løbet, men alligevel. Med en sådan god musik, gode dialoger, flotte kameravinkler og en YDERST enkel historie... (altså ved enkelt mener jeg, at der ikke sker en masse ting rundt om personerne, men at det der lige sker i øjeblikket er enkelt og ligetil...)

Desuden håber jeg I andre så Lucas' cameo... Som den fede blå lort han er... Muhahahahahaha!

Til premieren sagde Jakob Stegelman (ja, jeg var der og så filmen TRE gange i træk) at ægte star wars fans hader de nye film, mens han elsker dem og alt ved dem... Det er en fin holdning, havde filmene været oprigtige når alt kom til alt... (her kan Episode I være den der bedst gør det) Men når filmene er SÅ prætentiøse og bombastiske, kan man kun sige, at det er noget lort...

Dog stadig bedre en Episode II
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#42 filmz-Exitium 19 år siden

40# ja ja, selvølgelig :)

41# slap dog af! John er sku da ikke senil.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#43 El vez 19 år siden

#41 Lurede du at Anakin var JEDI KNIGHT i denne film og ikke PADAWAN som i den sidste?

Kunne det tænkes at der var sket en udvikling med ham og muligvis også de øvrige karakterer mellem filmene?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#44 JannikAnd 19 år siden

Hvis den er så dårlig, hvorfor så se den tre gange?
Gravatar

#45 Kalle Ferm 19 år siden

Who's the biggest fool?
The fool or the fool who follows. ;)

Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#46 filmz-Business Monkey 19 år siden

#42 Der var da intet imponerende over den musik, John Williams har lavet til filmen... Temaet, som man også kan høre i musikvideoen er da også intetsigende.Der er intet specielt præg/melodi...

#43 Jeg troede du ville forstå, at det dermed var en modsigelse, idet Anakin i denne film siger at det ALDRIG var gjort før...

#44 Fordi jeg er Star Wars fan. Og fordi visse scener var spændende... Mest af alt de scener, der har et sammenspil med de gamle film... Ombord på Tantive IV osv, Alderaan, Tatooine osv.
Desuden fordi jeg fik dårlige pladser til premieren...

Hvis jeg absolut skal nævne en fejl, der intet har med Expanded Universe, men med de nye SW film, så er det, at Nute Gunray ud af det blå IGEN får ordrer af Darth Sidious, som jo ingen vidste var bag Separatisterne... Frontfiguren ER jo Count Dooku, hvilket man bør gå ud fra er den person, som Separatisterne anser for at være lederen. Det er vel fint, at General Grevious ved, at Darth Sidious er lederen, men at Nute Gunray, som er den person, der blev snydt af Sidious, så ALLIGEVEL ved, hvem, der i virkeligheden styrer showet, er da dumt...

Gravatar

#47 maniac 19 år siden

#46 Var det ikke i toeren at Dooku siger til obi-wan at "Nute Gunray, som er den person, der blev snydt af Sidious,", og ikke Nute Gunray selv der på noget tidspunkt ytrer dette? Kunne det tænkes du er blevet snydt af Dookus sith-løgn :P
Gravatar

#48 filmz-Business Monkey 19 år siden

#47 Det er det jeg kom i tanke om i første omgang, men hvor meget mening ville det give, at alle lederne kender Sidious, når de altid behandler Dooku som lederen?

Gravatar

#49 filmz-gatnuk 19 år siden

Fordi Dooku er fremtrædene og tydelig hvis giver ordre til alle, og mener da også det fremgår af de andre film der er en GEMT fjende som jedi'erne ikke kan finde eller føle sig frem til, men de så i 3'eren har stærk mistanke til kansleren?

At sige John Williams musik er noget lort, samtidig med at sige man er star wars fan kan jeg ikke helt forstå. Musikken, deri ment temaet incl imperial march, er Star Wars. Melodien forbinder man med star wars og er en ægte ørehænger, alle vil kunne nynne den og sige at det er star wars.

Synes desuden Hayden gør det meget bedre her end i 2'eren. Synes han lever mere med i rollen nu, i sær som ond. Man kunne ønske sig at han var ond i en større del af filmen. Og kalde ham verdens dårligste skuespiller bare ud af det blå, er efter min mening liiige tåbeligt nok. Har set mange film med meget ringere præstationer end det, og synes slet ikke det var så ringe igen.

Dermed ikke sagt filmen ikke havde fejl, og nogle jeg undrede mig en del over. Hvor bliver den flyvende lava af når de står nede på de der flyde tingester og er på jorden i Obi vs Vader??! går de virkelig i tagt storm tropperne på vej ind i jedi templet?? / måske ikke så meget en fejl, men mere undren - hvorfor kan R2D2 pludselig flyve? kan han også det i 4-5-6? hvis det er tilfældet vil jeg da gerne have scenen henvist!(og nej på planeten dagobah ved yoda gælder det ikke, bliver han spyttet ud ^^), hvorfor er dooku pludselig SÅ ringe til at slås? har fået at vide at tegneserien på CN da er generel grevious hardcore og dræber jedi'er i flæng, han får så mange røvfuld i 3'eren? jeg undre mig over en del ting i filmen.

Men som sagt i anmeldses kommentarer, jeg ser bort fra dem, og lader mig selv blive underholdt, så længe fejlene ikke er så graverene at man sidder og er forundret resten af filmen.

Alt i alt en meget bedre film en 1'eren og 2'eren, men ikke helt på højde med de gamle ^^, selvom man måske havde en indre djævel og filmhader der kunne ønske sig at de blev genindspillet da de efter min mening nu står som om tiden er gået helt i stå og faktisk er teknologien gået tilbage for alle. Og man må sige at Obi bliver noget gammel og stiv i det på de 20år, men ok hvem ville ikke blive det på en ørken planet hvor det eneste spændende der sker er sandet der ryger ind i ens øjne. Inkl yoda der er over 700år? og han springer rundt i 2'eren og 3'eren, men så går der lige 20år(ud af 700?) og så bliver han en gammel krybling ^^ troede han var stærk i kraften :D. Desuden mangler jeg også forståelse for hvordan Luke kan se "genfærdene" af Obi, Yoda og Anakin så hurtigt, imens Obi skal hen og lærer det af Yoda?! ved luke så dukker de bare frem ud af det blå..

Som sagt, en ganske udemærket film, og må sige den kommer ind lige efter Empire Strikes Back i min poll af filmene. En Must-see film, selv for folk der ikke er fan af filmene, men har ønske om god lørdag-aften underholdning :)
Gravatar

#50 filmz-Business Monkey 19 år siden

#49 Tjaeh... Bare fordi VI ved, at der er en anden fjende bag Dooku, så behøver Separatisterne da ikke at vide det. Handelsføderationen indgår jo en pagt sammen med Dooku, da de er blevet taget ved røven af Sidious...

Det med John Williams er jo bare en konstatering af, at hans medley/soundtrack i denne film ikke er særlig god. Jeg husker tydeligt det tidspunkt, hvor "Duel of the Fates", som er en af de smukkeste SW-sange, begynder under det store opgør... Jeg blev helt glad over tanken at have dette episke nummer til, hvad der burde være et episk slag, men nej. Den er meget hurtigt overstået, og den kvæles af alle mulige andre små sidemelodier, der overtager hovedmelodien på en rigtig dårlig måde. Lidt ligesom computereffekterne kværker det essentielle, som er Anakins forvandling.
Som SW-fan, der oplever mange følelser ved at se de gamle film, hvor det essentielle klart står fremme, da de er minimalistisk lavet. Filmene er uskyldige og naive. Det er tilladeligt. Historien bliver god, da ingen kan sige: "Det er noget højrøvet og prætentiøst lort"
Det kan man netop sige til de nye film... (dog virker Episode I stadig, da den også er dels minimalistisk lavet...)

Hayden Christensens skuespil er ligegyldigt hvad dårligt... Om det så er bedre er det stadigvæk dårligt...

Du nævner nogle sjove ting... Dog er det med "genfærdene" ikke rigtigt som du ser det... Det er ikke et spørgsmål om at se dem, men derimod at kunne ses... Det er det obiwan... Spoiler ikk'?

Fint. Desuden er Yoda over de 850 i episode III... Hans mangel på styrke kan vel skyldes den mangel af kraft "i omløb", da alle Jedier er døde... Desuden bliver man hurig svag, når man bliver dødeligt syg... Om man så er 1293 år kan man stadig blive dødeligt syg året efter og dø.

Problemet med R2D2 er nok mere hvorfor den IKKE benytter sine flyveegenskaber i de senere film, for den kunne sagtens have benyttet dem... Så måske skulle man have overvejet, at gøre det af med dens flyveegenskaber i Episode II og III for at gøre udviklingen mere "realistisk".

Star Wars filmene er generelt ikke noget specielt, men netop deres enkelthed og symbolisme gør dem til noget stort, når man netop gør meget ud af dem, så ender de med at blive kvalt, da deres naive, uskyldige egenskaber ikke kan ses gennem det slør af "smarte" computereffekter.

Skriv ny kommentar: