• 1-3
    54%
  • 4-6
    26%
  • Mindre end 1
    7%
  • 7-10
    7%
  • 15+
    3%
  • 10-15
    3%

Stemmer i alt: 1708

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Antlion 14 år siden

Skeloboy (39) skrev:
Det er så lidt af en selvmodsigelse;)

Det eksempel skulle udelukkende forbindes med "Salò"-eksemplet, og ikke min generelle holdning, som jeg skrev længere oppe. Det er som sagt et enestående eksempel, hvor jeg mener, at man ikke bare 'kan sætte den på'. Mange kan sikkert perspektivere den til alt lige fra Dante til Marquis de Sade, men uden en føretableret forståelse af Pasolinis livsværk er ens oplevelse så begrænset, at den tangerer til ligegyldighed.

Som sagt, det er et enestående eksempel. Jeg burde slet ikke have nævnt det.

AP (46) skrev:
... men ofte synes jeg at det kan tage noget af oplevelsen, hvis man er for forberedt ...

jonasgr (50) skrev:
Ellers kan jeg faktisk bedst lide at udforske apekter af filmen efter jeg har set den.

Jeg læser sjældent om selve filmen inden, da jeg ønsker at danne mit eget indtryk af den, før jeg lader mig påvirke af andres! Når jeg snakker om at forberede mig, mener jeg en undersøgelse af instruktørens, fotografens m.v. tidligere arbejde, således jeg kan sammenkoble dette til filmen. Anmeldelser læser jeg kun, hvis jeg ikke kender noget til filmens skabere på forhånd.

Kun tåber vurderer en film, før de har set den!
Gravatar

#52 enfilmnørd 14 år siden

Imellem 1 og 3
Ville egentlig gerne se nogle flere, men har ikke rigtigt tid, når min verden skal hænge sammen.

+ div serier tager også en del af min tid.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#53 filmz-jonasgr 14 år siden

#51 Det var nu slet ikke ment som et svar på dit indlæg, blot mine egne betragtninger om hvad jeg gør. Jeg var godt klar over hvad du mente.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#54 Skeloboy 14 år siden

Antlion (51) skrev:
men uden en føretableret forståelse af Pasolinis livsværk er ens oplevelse så begrænset, at den tangerer til ligegyldighed.

Det er simpelthen noget være pis at fyre af, det der. Det er så højrøvet og generaliserende...men fair nok, du lige mener, at langt de fleste af de personer, der har set Salo, har en næsten ligegyldig oplevelse af filmen.
Gravatar

#55 rockysds 14 år siden

En 6-8 film om ugen, tror jeg. Hvis der ikke er for meget andet på programmet.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#56 Antlion 14 år siden

#54:

Ja! Hvis langt de fleste personer aldrig har set en anden film af Pasolini eller læst hans bøger og om personligheden bag manden. Folk der har købt den blindt i håb om enten at tilfredsstille sin sygelige lyster, eller (mere realistisk) for at bestå en moderniseret manddomsprøve, hvor man sidde igennem så mange kontroversielle og ubehagelige film som muligt. Bare for at have have gjort det... Så mener jeg, at de har haft en ligegyldig oplevelse, ja!
Gravatar

#57 Skeloboy 14 år siden

#56 - jeg forstår slet ikke, hvordan du kan indsnævrer det til tre måder at se den på..(din, + de 2 du nævner)...men nuvel...nok om det
Gravatar

#58 Antlion 14 år siden

#57:

Så lad os gøre det helt generelt: Jeg mener, at man får en ligegyldig oplevelse af "Salò" (hvad end formålet er lyst, manddomsprøve eller noget tredje) hvis man bare 'sætter den på', uden at vide noget om forfatteren, instruktøren og personligheden Pasolini. Jeg snakker ikke om en komplet gennemgang af hans livsværk, men såmænd bare en smule information om hans liv, og i særdeleshed den eskatologi han stræbte efter, som netop danner grundlaget for filmen. Man kan rose eller kritisere filmen så meget man vil, men uden at kunne bakke sit indtryk op af drivkraften af filmen, er oplevelsen ligegyldig, da den overordnede forståelse har en ensidig sammenhæng med Pasolinis liv.
Gravatar

#59 Skeloboy 14 år siden

#58 - jamen, jeg kan godt forstå, hvad du mener, er bare uenig i, at du kalder folks oplevelse ligegyldig. Det kan man simpelt ikke generalisere på den måde. Jovist, man får da helt sikkert mere ud af at sætte sig ind i Pasolinis og filmens baggrund...men derfor behøver andre folks oplevelser ikke at være ligegyldige...det kan man ikke tillade sig at sige...

Citerer lige mig selv:
Skeloboy (57) skrev:
men nuvel...nok om det
Gravatar

#60 jensen123 14 år siden

Hvordan kan man se 15 film om ugen.. ?? well. Hvad mig selv angår er det meget forskelligt, men ser ca. 1 film om ugen, så svaret er 1-3

Skriv ny kommentar: