• Græde? Til E.T.? Jamen, det er jo bare en dukke!
    41%
  • Jeg får kun en bitte klump i halsen.
    31%
  • Jeg har faktisk ikke fået den set endnu...
    21%
  • Jeg begynder at græde, bare jeg hører titlen!
    6%

Stemmer i alt: 596

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Thomsen 12 år siden

The Insider (9) skrev:
#8, puha, det må have gjort ondt! :-/ Sluttede det så lige efter? Jeg havde heldigvis den modsatte oplevelse med min kæreste. Vi var begge helt færdige et godt stykke tid efter slutteksterne...

Nej, det holdt et års tid mere. Men jeg burde nok have set skriften på væggen allerede da. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#12 HonoDelLoce 12 år siden

Lige i E.T. har jeg simpelthen svært ved at se, hvad man skal få klump i halsen let alone tører i øjnene over?

Og det er nu ikke fordi jeg har noget imod at indrømme, at film kan påvirke mig følelsesmæssigt (selvom decideret tårer i øjnene kun er fremprovokereret af én film indtil videre) og give ubehag på den ene eller anden måde.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#13 danschier.dk 12 år siden

Må nok indrømme at jeg faktisk grinede så meget under slutningen, da jeg så den i biografen, at det lidt ødelagde det for de andre biografgænger... men ok, jeg var kun lige fyldt 6 år, og jeg tror at min mor altid har fortrudt at hun tog mig med i biografen til den film! :)
Gravatar

#14 Thomsen 12 år siden

HonoDelLoce (12) skrev:
Lige i E.T. har jeg simpelthen svært ved at se, hvad man skal få klump i halsen let alone tører i øjnene over?

Dødsscenen.
Men det er selvfølgelig et spørgsmål om den enkeltes indlevelse i filmen og empati for figurerne.

For nogle virker det. For andre ikke. Som nævnt, så virker det stadigvæk for mig, muligvis også pga. et element af nostalgi, selvom jeg kan se manipulationen komme milevidt fra. Min eks syntes til gengæld bare, at det hele var alt for "corny".
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15 MMB 12 år siden

Jeg vil da tro, at det er
afskedsscenen
, som får folk til at tude.
Gravatar

#16 Slettet Bruger [1658075731] 12 år siden

Det var den første film, jeg så i biffen nogensinde og jeg var 7-8 år dengang. Det var helt sikkert afskedsscenen, der fik alle folk til at tudebrøle, jeg selv inklusiv.

I dag er det lidt anderledes, men jeg kan da godt få lidt fugtige øjne undervejs, sikkert fordi den spiller på nogle gamle følelser. :)
Gravatar

#17 The Insider 12 år siden

Så har vi i øvrigt netop anmeldt filmen på Blu-ray - en (selvsagt) fuldkommen uundværlig udgivelse :-)

http://filmz.dk/film/e-t-the-extra-terrestrial/blu...
War. War never changes.
Gravatar

#18 Chucara 12 år siden

Har faktisk ikke set den siden jeg har lille.. Det kunne være, at jeg skulle give den et gensyn.
Gravatar

#19 rockysds 12 år siden

Jeg er en hul, omvandrende skal af et menneske.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#20 The Insider 12 år siden

Tsk, tsk, Steen.... :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: