• Uden situationsfornemmelse
    27%
  • Et fjols
    26%
  • En underholdende provokatør
    17%
  • Overvurderet
    16%
  • Danmarks bedste instruktør
    8%
  • En misforstået kunstner
    7%

Stemmer i alt: 3405

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 Antlion 13 år siden

rockysds (73) skrev:
Hvilke af George Schnéevoigt kan du anbefale? Har for nylig set, at Flicker Alley har udgivet hans "Laila", og har lige tjekket bibliotek.dk, og 4 af hans film er let tilgængelige herhjemme: "Præsten i Vejlby", "Odds 777", "De blaa drenge" og "Tordenskjold gaar i Land".

Med sit fotografi-arbejde i Dreyers "Prästänkan", "Blade af Satans bog", "Der var engang" og "Du skal ære din hustru" beviste han sit værd som billedskaber, og kameraet var også hans karakteristik, hvorfor flere af filmene (iscenesættelsen af Blicher) tydeligvis mangler person-instruktion. Dermed ikke sagt, at de 4 nævnte ikke er værd at se.

Selvom han er en af de instruktører, der overlevede tonefilmens udvikling på fornem vis, er naturdramaet "Laila" hans smukkeste og velsagtens bedste film.

Ellers ser "Tango" også meget interessant ud, hvori restaurationsmiljøet skildres:

Gravatar

#82 Highland Park 13 år siden

KeyserSöze (66) skrev:
Refn er efter min mening også "bedre" end Trier og kan udvikle sig til noget bedre...
Hvordan skal det forstås? Og hvad er bedst; at være bedre eller "bedre". :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#83 Fellaheen 13 år siden

Det var mere fordi jeg synes det lød lidt absurd at sige den ene var "bedre" end den anden. "Bedre" til hvad? Hvad vil det sige at være "bedst"? Det virkede tomt så jeg satte det i citationstegn så det virkede mere sofistikeret og gennemtænkt.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#84 Highland Park 13 år siden

Ah okay, så er jeg med. Tak for det. :)
Gravatar

#85 Muldgraver 13 år siden

Pokkers, det er da også strengt, at alt man får i munden fra sin velforberedte fælde, er sand, når der til indfrielse ellers baksede så saftig en myre rundt i sin autopræparerende dødsangst. Nuvel, jeg venter gerne nok hundrede år på en høj forventnings endeligt.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#86 Bruce 13 år siden

Antlion (76) skrev:
Hun er jøde.

Persona non grata på Filmz!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#87 Monkeyking 13 år siden

Highland Park (53) skrev:
Hvorfor er det lamt? I ovenstående antyder du, at du ikke tror på ham, men i #52 skriver du, at han jokede.

Jeg antyder ikke at jeg ikke tror på ham (er da overbevist om at han sikkert troede det var en joke), men det jeg synes det er lamt, er at undskylde det med at det var en joke der blev misforstået. Når man joker med et så følsomt emne som nazismen der jo førte til udrydelsen af over 6 millioner jøder (og enda på en så klodset måde som LVT gjorde det) må man unægteligt vide at det vil støde en masse mennesker.

Monkeyking (50) skrev:
... man kan elske at hade!
Sikke en kedelig hobby. [/quote]

Det er ikke en hobby... det var en joke der blev misforstået! :-P

Nej det jeg mente var at ligegyldigt hvor latterlig man synes han er, så har folk altid en holdning til det han gør og siger... Det er sjældent man er ligeglad med ham... Og dem der hader ham er ofte glade for at de gør det. Plus det at det er nemt at hade ham da han jo netop gør og siger så mange kontroversielle ting ;-)
"You don't need to put your P in a V right now." "No, I need to B my L on someone's T's."
Gravatar

#88 Høegh 13 år siden

"Lars von Trier nærer absolut ingen sympati for den nazistiske tankegang og betragter Hitlers forbrydelser og Holocaust med samme gru som enhver anden. Det er ikke deri, han adskiller sig. Han føler sig bare ikke nødsaget til hele tiden at understrege det, før han kaster sig ud i en hyldest til deres æstetik"

http://politiken.dk/kultur/film/ECE1288118/forfatt...
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#89 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hmmm, jeg kan slet ikke se, at Refn skulle være bedre end Trier, men sådan er vi alle jo så forskellige. Refn har nogle fine ideer, ikke særligt mange originale ideer, men han laver da stadig underholdende film (jeg har ikek set Valhalla Rising, så om den skulle være vendepunktet, tør jeg ikke udtale mig om)... Trier er bare en del mere interessant i mine øjne, både hvad angår hans ideer som instruktør, men også som kunstner all round. Anyway:

Refn:
Pusher - 4/6
Bleeder - 3/6
Fear X - 3/6
Pusher 2 - 2/6
Pusher 3 - 3/6
Bronson - 4/6

Trier:
Europa - 4/6
Breaking The Waves - 4/6
Idioterne - 6/6
Dancer In The Dark - 6/6
Dogville - 5/6
Manderlay - 4/6
Direktøren For Det Hele - 4/6
Antichrist - 5-6/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#90 Highland Park 13 år siden

Monkeyking (87) skrev:
... jeg synes det er lamt, er at undskylde det med at det var en joke der blev misforstået. Når man joker med et så følsomt emne som nazismen der jo førte til udrydelsen af over 6 millioner jøder (og enda på en så klodset måde som LVT gjorde det) må man unægteligt vide at det vil støde en masse mennesker.
Det ved han også godt, og jeg kan ikke se, hvad der er galt med hans undskyldning, når nu det rent faktisk forholder sig sådan. Desuden har han sagt andet, end at det blot var en misforstået joke.

Lord Beef Jerky (89) skrev:
Hmmm, jeg kan slet ikke se, at Refn skulle være bedre end Trier...
Den tankegang kan jeg heller ikke følge. Jeg har stadig til gode at se en vellykket film fra Refns hånd.

Skriv ny kommentar: