-
Uden situationsfornemmelse27%
-
Et fjols26%
-
En underholdende provokatør17%
-
Overvurderet16%
-
Danmarks bedste instruktør8%
-
En misforstået kunstner7%
Stemmer i alt: 3405
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#81 Antlion 13 år siden
Med sit fotografi-arbejde i Dreyers "Prästänkan", "Blade af Satans bog", "Der var engang" og "Du skal ære din hustru" beviste han sit værd som billedskaber, og kameraet var også hans karakteristik, hvorfor flere af filmene (iscenesættelsen af Blicher) tydeligvis mangler person-instruktion. Dermed ikke sagt, at de 4 nævnte ikke er værd at se.
Selvom han er en af de instruktører, der overlevede tonefilmens udvikling på fornem vis, er naturdramaet "Laila" hans smukkeste og velsagtens bedste film.
Ellers ser "Tango" også meget interessant ud, hvori restaurationsmiljøet skildres:
#82 Highland Park 13 år siden
#83 Fellaheen 13 år siden
#84 Highland Park 13 år siden
#85 Muldgraver 13 år siden
Pokkers, det er da også strengt, at alt man får i munden fra sin velforberedte fælde, er sand, når der til indfrielse ellers baksede så saftig en myre rundt i sin autopræparerende dødsangst. Nuvel, jeg venter gerne nok hundrede år på en høj forventnings endeligt.
#86 Bruce 13 år siden
Persona non grata på Filmz!!!
#87 Monkeyking 13 år siden
Jeg antyder ikke at jeg ikke tror på ham (er da overbevist om at han sikkert troede det var en joke), men det jeg synes det er lamt, er at undskylde det med at det var en joke der blev misforstået. Når man joker med et så følsomt emne som nazismen der jo førte til udrydelsen af over 6 millioner jøder (og enda på en så klodset måde som LVT gjorde det) må man unægteligt vide at det vil støde en masse mennesker.
Sikke en kedelig hobby. [/quote]
Det er ikke en hobby... det var en joke der blev misforstået! :-P
Nej det jeg mente var at ligegyldigt hvor latterlig man synes han er, så har folk altid en holdning til det han gør og siger... Det er sjældent man er ligeglad med ham... Og dem der hader ham er ofte glade for at de gør det. Plus det at det er nemt at hade ham da han jo netop gør og siger så mange kontroversielle ting ;-)
#88 Høegh 13 år siden
http://politiken.dk/kultur/film/ECE1288118/forfatt...
#89 Lord Beef Jerky 13 år siden
Refn:
Pusher - 4/6
Bleeder - 3/6
Fear X - 3/6
Pusher 2 - 2/6
Pusher 3 - 3/6
Bronson - 4/6
Trier:
Europa - 4/6
Breaking The Waves - 4/6
Idioterne - 6/6
Dancer In The Dark - 6/6
Dogville - 5/6
Manderlay - 4/6
Direktøren For Det Hele - 4/6
Antichrist - 5-6/6
#90 Highland Park 13 år siden
Den tankegang kan jeg heller ikke følge. Jeg har stadig til gode at se en vellykket film fra Refns hånd.