-
Uden situationsfornemmelse27%
-
Et fjols26%
-
En underholdende provokatør17%
-
Overvurderet16%
-
Danmarks bedste instruktør8%
-
En misforstået kunstner7%
Stemmer i alt: 3405
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 Schranke 13 år siden
Ja han sagde noget der kunne tages ud af sammenhæng og bruges skidt, men folk skal lære at se kritisk på ting og se pressemødet selv.
Hvad angår PR så må man jo sige han er på alles læber, og siger man ikke at dårlig omtale er bedre end ingen omtale?
Cannes skulle bare tage sig lidt sammen og lære at forstå en dårlig joke der falder til jorden.
#2 myshkin 13 år siden
- internet anonymous
#3 Bates 13 år siden
#4 jessup 13 år siden
#5 Riqon 13 år siden
#6 Dorza 13 år siden
At en del nazister og Hitler selv havde visse kunstneriske evner eller interessante ideer, kan da for alt i verden ikke berettige dem til beundring eller forståelse. Og selvom von Trier helt klart ikke mener det, når han ævler løs om, at han er nazi, og at jøder er irriterende, så efterlader han tilhørerne med et særdeles uheldigt indtryk af, at han som filmskaber og tænker har fundet i det mindste nogle af sine forbilleder og inspirationskilder blandt nazister. Det er meget fint at han pointerer, at han ikke ser noget godt i Anden Verdenskrig eller Holocaust, men det havde nok været endnu bedre at understrege, at f.eks. Albert Speer ikke ligefrem bør være et eksempel til efterfølgelse, uanset dennes undskyldning for sit nazistiske virke og evner som arkitekt.
#7 wimmie 13 år siden
#8 Fellaheen 13 år siden
#9 Bruce 13 år siden
I dag er der en fascination af Rom og det var da nøjagtig opulent arkitektur som denne, som var basis for Germania. Men Roms forbrydelser er i dag "glemte" og man kan med sindsro dyrke fascinationen af denne tids arkitektur, hvorimod nazismen stadig er "in mente" og tabu.
Triers Melancholia er åbenbart fuld af Wagner musik og tysk romantisme.
"Melancholia"'s aesthetic is another subject dear to von Trier's heart. More than anything, it's the film's aesthetic that makes him unsure about whether he even likes his film."
"Marcel Proust's 'In Search of Lost Time' has a 30-page discussion of what is the greatest work of art of all time. Proust reaches the conclusion that it's the overture to Wagner's 'Tristan and Isolde', so that's what we pour all over this film, pushing it for all it's got. I haven't used so much music in a film since 'The Element of Crime' (from 1984, ed.), but here we wallow in it. It's kind of fun, actually. For years, there has been this sort of unofficial film dogma not to cut to the music. Don't cut on the beat. It's considered crass and vulgar. But that's just what we do in 'Melancholia'. When the horns come in and out in Wagner's overture, we cut right on the beat. It's kind of like a music video that way. It's supposed to be vulgar. That was our declared intention. It's one of the most pleasurable things I've done in a long time. I didn't have to force it out, like in 'Antichrist', not at all. Cutting on the beat is pleasurable.
Præcis som the nazi way. Stort og vulgært og hvad er der galt i at bruge det i kunst?
Skal Guillermo Del Toro stå skoleret pga. Hellboy? Hvad med Sky Captain and the World of Tomorrow? Star Wars, som KeyzerSöze var inde på?
#10 DjBeau 13 år siden