-
"Gladiator"59%
-
"A Beautiful Mind"16%
-
"L.A. Confidential"12%
-
"The Insider"6%
-
"Master and Commander"4%
-
"Cinderella Man"2%
-
Anden film2%
-
"The Crossing"0%
Stemmer i alt: 1455
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 NightHawk 18 år siden
Cool! 2007 lyder til at blive et fedt år mht. S.E. udgivelser :)
#22 filmz-ayham 18 år siden
#23 filmz-Bruce 18 år siden
#24 BN 18 år siden
Jeg synes, Oscaren for "Gladiator" var fuldt fortjent, for hans indlevelse i rollen, hans intense, fysiske tilstedeværelse og stærke personlighed bærer filmen og får den til at føles som mere end blot en flot storfilm. Russell Crowe gør Maximus til andet og mere end blot en typisk helt - han gør ham til et menneske af kød og blod og med følelser.
Filmens styrke er ikke bare gladiator-kampene, men i særdeleshed det menneskelige element; Maximus' personlige tragedie og omkostningerne ved det magtbegær, som flere af hans fjender drives af.
#25 filmz-Bruce 18 år siden
#26 Yoda 18 år siden
Nu man så skammeligt overså Memento og Guy Pearce
Det er en af mine tilbagevendende kæpheste i Oscar-sammenhæng!
#27 Steve 18 år siden
#28 NightHawk 18 år siden
Ja, det er jeg så ikke helt enig i. Crowe gør det udemærket og er klart den bedste af de tre hovedroller. Connie Nielsen er alt for anonym i sit spil og Joaquin Phoenix overspiller fælt i både de mere pompøse scener, men så sandelig også når han rammer det patetiske bundniveau og flere steder tårevædet vrisser sine replikker ud via mundvigende.
Jeg blir ikke rigtigt på noget tidspunkt i "Gladiator" specielt bevæget af Crowes præstation. Han udviser masser af vilje og modstand som den underkuede helt Maximus, men det blir for mit vedkommende uvedkommende, forceret og uden den helt store nuance. Det er derimod mere de flotte og imponerende kampscener og det storslåede sceneri der gør filmen seværdig.
Flere steder virker den ganske enkelt også for langtruken. Scenerne hvor dialogen får lov til at stå i første række, er ikke ligefrem syndeligt ophidsende og det er med til at trække tempoet ud af en ellers ok underholdende popcorn film.
Jeg vil klart mene, at "Gladiator" er overvuderet som storfilm og ligeså Russell Crowe's præstation.
#29 filmz-Bruce 18 år siden
#30 dolphinfriendly 18 år siden