-
"Gladiator"59%
-
"A Beautiful Mind"16%
-
"L.A. Confidential"12%
-
"The Insider"6%
-
"Master and Commander"4%
-
"Cinderella Man"2%
-
Anden film2%
-
"The Crossing"0%
Stemmer i alt: 1455
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Æsop9000 18 år siden
[url= South parks russell crowe show[/url]
#32 anoch22 18 år siden
#33 duuk74 18 år siden
On a side note:
Gladiator er overvurderet. End of discussion :)
#34 filmz-Emilio 18 år siden
Hvad er det for en gang BS?
ja undskyld mig... men at kalde en af de mest gennemførte episke dramaer for Overvurderet er da næsten kriminelt....
#35 filmz-Bruce 18 år siden
Gladiator er topprofessionel underholdning, storstilet koreograferet action og Crowe som actionhelt i kristus tid.
Efter min ydmyge mening.
#36 dyg 18 år siden
Som Bruce siger, så er det en fin action-film, and that's about it. Hvis du vil have storslået gennemførte episke film, så tag at se en film som Spartacus, der besidder alt hvad Gladiator også har, og meget mere til.
#37 filmz-Bruce 18 år siden
Som Nayze, mener jeg der skal mere til end action og det storslåede visuelle, førend en film er berettiget til at være klassisk episk.
Lawrence of Arabia, Spartacus, Ben Hur, Borte Med Blæsten, 10 Bud, Dr. Zhivago, Ringenes Herre og Barry Lyndon ser jeg som episke film. Den underliggende historie som bringer Maximus i konfrontation med kejseren er meget simpel og drivkraften er actionscenerne og Maximus' pondus. That's it. Ifht. Lawrence of Arabia mangler der Shreks "mange lag, ligesom et løg" :)
#38 filmz-Emilio 18 år siden
Sandheden er dog den at Gladiator BLIVER defineret som en episk film, netop som bruce skriver i #37.
#39 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg mener ikke Gladiator er i besiddelse af nogen som helst dybde og dermed en handling, som er særlig interessant. Filmen lever af sin action og sin actionhelts charisma i nogle flotte omgivelser. Ifht. de film jeg nævner ovenfor, så er Gladiator i mangel af et godt, interessant plot og en-dimensionel i sin fokusering på Maximus. Super kvalitetsunderholdning ifht. hvad man ellers proppes med og med en hovedperson der fylder sin rolle ud. Filmen ville have haft godt af mere intrigespil, politik, Rom og karakterudvikling af senatorer og en større udnyttelse af David Jacobi. Men det bliver bare subplots, som hurtigt passerer forbi.
Visuelt er den en fest for øjet, men handlingsmæssigt, ligger den klart under ovenstående film.
#40 jensen123 18 år siden