• "Gladiator"
    59%
  • "A Beautiful Mind"
    16%
  • "L.A. Confidential"
    12%
  • "The Insider"
    6%
  • "Master and Commander"
    4%
  • "Cinderella Man"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "The Crossing"
    0%

Stemmer i alt: 1455

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Æsop9000 18 år siden

Apropo Russell Crowes kariere:

[url= South parks russell crowe show[/url]
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#32 anoch22 18 år siden

Gladiator 100%
Gravatar

#33 duuk74 18 år siden

#11 Hehe prøvede at se Virtuosity her den anden dag, men det "gik" ikke. Tiden har godtnok ikke været flink ved den :)
On a side note:
Gladiator er overvurderet. End of discussion :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#34 filmz-Emilio 18 år siden

"Gladiator er overvurderet"

Hvad er det for en gang BS?

ja undskyld mig... men at kalde en af de mest gennemførte episke dramaer for Overvurderet er da næsten kriminelt....
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#35 filmz-Bruce 18 år siden

Med al respekt for Ridley Scott og denne mands øje for store visuelle scenarier, så er det eneste episke i Gladiator, kampscenerne og Crowes macho performance. For at en film kan karakteriseres værende episk, så skal der være væsentligt mere kød på den underlæggende historie, hvilket Gladiator ikke har.

Gladiator er topprofessionel underholdning, storstilet koreograferet action og Crowe som actionhelt i kristus tid.

Efter min ydmyge mening.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 dyg 18 år siden

#34 - At kalde Gladiator for et af de mest gennemførte episke dramaer, vil jeg mene er kriminelt.

Som Bruce siger, så er det en fin action-film, and that's about it. Hvis du vil have storslået gennemførte episke film, så tag at se en film som Spartacus, der besidder alt hvad Gladiator også har, og meget mere til.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#37 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg må så tilstå, at filmsite.org i deres definition af epic også nævner Gladiator.

Som Nayze, mener jeg der skal mere til end action og det storslåede visuelle, førend en film er berettiget til at være klassisk episk.

Lawrence of Arabia, Spartacus, Ben Hur, Borte Med Blæsten, 10 Bud, Dr. Zhivago, Ringenes Herre og Barry Lyndon ser jeg som episke film. Den underliggende historie som bringer Maximus i konfrontation med kejseren er meget simpel og drivkraften er actionscenerne og Maximus' pondus. That's it. Ifht. Lawrence of Arabia mangler der Shreks "mange lag, ligesom et løg" :)
Gravatar

#38 filmz-Emilio 18 år siden

Med al respekt for jeres individuelle definitioner på hvad og hvordan en film skal være skruet sammen for at blive kategoeriseret som decideret "Episk" - så bringer ingen af jer en egentlig forklaring på hvilke kvaliteter "Gladiator" ikke er i besiddelse af, ud over at I (Nayze) bruger ord som : "en fin action-film"

Sandheden er dog den at Gladiator BLIVER defineret som en episk film, netop som bruce skriver i #37.

"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#39 filmz-Bruce 18 år siden

#38 Så lad mig udtrykke mig så klart jeg kan, mht. hvilke kvaliteter jeg mener Gladiator ikke er i besiddelse af.

Jeg mener ikke Gladiator er i besiddelse af nogen som helst dybde og dermed en handling, som er særlig interessant. Filmen lever af sin action og sin actionhelts charisma i nogle flotte omgivelser. Ifht. de film jeg nævner ovenfor, så er Gladiator i mangel af et godt, interessant plot og en-dimensionel i sin fokusering på Maximus. Super kvalitetsunderholdning ifht. hvad man ellers proppes med og med en hovedperson der fylder sin rolle ud. Filmen ville have haft godt af mere intrigespil, politik, Rom og karakterudvikling af senatorer og en større udnyttelse af David Jacobi. Men det bliver bare subplots, som hurtigt passerer forbi.

Visuelt er den en fest for øjet, men handlingsmæssigt, ligger den klart under ovenstående film.
Gravatar

#40 jensen123 18 år siden

sjovt... der er stort set ingen der der skriver de har stemt på Gladiator, men den ligger stadig på en ret så suveræn 1. plads.. jeg har ladet mig joine flertallet og stemt på Gladiator da det i min verden er en helt suveræn film.

Skriv ny kommentar: