• "Gladiator"
    59%
  • "A Beautiful Mind"
    16%
  • "L.A. Confidential"
    12%
  • "The Insider"
    6%
  • "Master and Commander"
    4%
  • "Cinderella Man"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "The Crossing"
    0%

Stemmer i alt: 1455

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-Emilio 18 år siden

Lad det være sagt med det samme, Gladiator er en helt suværen film, og trods modstridende bemærkninger herinde, er og bliver den en episk storfilm.

"Filmen ville have haft godt af mere intrigespil, politik, Rom og karakterudvikling af senatorer og en større udnyttelse af David Jacobi. Men det bliver bare subplots, som hurtigt passerer forbi."

Du glemmer at nævne intrigespillet mellem søster og broder, som efter min mening er helt fantastisk, samt broderens kamp med hans dominerende fader -

med hensyn til karakter udvikling synes jeg også du skyder helt forbi målet, kig på phonixs udvikling, en helt superb præstation, som er en oscar værdig.

Disse såkaldte "subplots" du nævner i høj karakter undrer mig derfor, da filmen netop er i besiddelse af interessante historier som alle bidrager til at fuldfører en fantastisk historie.

I min verden er det stadig kriminelt at definerer "Gladiator" som "en fin action-film og intet andet.."

"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#42 SpielbergFreak 18 år siden

Gladiator var den bedste film i verden, da jeg så den i sin tid i Imperial. Jeg så den mange gange efterfølgende. Men da jeg så den her igen for nogle måneder siden, så sagde den mig ikke så meget som den havde gjort tidligere.

Der er rigtig mange gode film imellem mulighederne. Jeg stod imellem L.A Confidential og Insider.

Det blev Insider.
Gravatar

#43 dome 18 år siden

Efter min mening er Russell Crowe Gladiator og en gladiator er Russell Crowe. Den film ville ikke have været noget som helst uden ham.
Yes sirs!
Gravatar

#44 filmz-Daedalos 18 år siden

hvor blev braveheart af i jeres "episke film" diskution? .. den er da kongen over dem alle..

anyway back to the topic.. jeg stemte a beautiful mind.. forfulgt af L.A confidential. 2 rigtig gode film :)

#45 filmz-morpheus75 18 år siden

GLADIATOR.... Ingen over og ingen ved siden af:o) Har LA Confidential som nr. 2 og Master & Commander som nr. 3. Fortsat god dag.
Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)
Gravatar

#46 Yoda 18 år siden

Det undrer mig virkelig, at "Gladiator" placerer sig både foran "L.A. Confidential" og "The Insider" - og endda så overlegent.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#47 dyg 18 år siden

#44 - Haha, nej, den er bestemt ikke kongen, den kunne være en af de 30 prinser, hvor Spartacus er kongen, og Gladiator er hofnar :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#48 Yoda 18 år siden

Ja, man har desværre en tendens til at glemme de store klassikere, når talen falder på episke film. "Cleopatra", "Ben-Hur", "Spartacus" og endog "The Fall of the Roman Empire" kommer i min bog alle før "Gladiator" såvel som "Braveheart".

"Troy" skal vi slet ikke begynde at tale om, vel? ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#49 keitel 18 år siden

Hvor satan er Rumper Stomper henne, men ellers A Beautiful Mind, og jeg synes Gladiator er halv ringe, bare typisk hollywood action.
Gravatar

#50 tiny 18 år siden

# 12 & 30

Jeg er helt enig. Som film er L.A. Confidential klart den bedste film. Men jeg stemte The Insider baseret på han skuespil i filmen. Det er indtil videre hans glansrolle, med rollen som John Nash som nr. 2.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: