-
Nej. Jeg bryder mig ikke om Lars von Triers film28%
-
Ja, helt sikkert!25%
-
Det regner jeg med18%
-
Jeg venter til dvd'en10%
-
Ved ikke9%
-
Nej, puha. Den lyder for klam4%
-
Måske. Jeg ved ikke rigtig, om jeg tør4%
-
Jeg har set den2%
Stemmer i alt: 1424
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Lady Arwen 15 år siden
#22 Coffey Mug 15 år siden
#23 Antlion 15 år siden
Jeg har bestilt billet til torsdag aften, alene. Jeg ikke den største beundrer af Triers film (med undtagelse af "Riget", "Breaking The Waves" og "Dogville"), men da han har dedikeret den til Tarkovsky, bliver jeg nødt til at se hvad han har sat sammen. Desuden har den modtaget positiv respons fra anmeldere, som jeg plejer at være enige med (inkl. Filmz' Benway), så dette hæver da også forventningerne.
Jeg har det præcist på samme måde. Jeg har ikke været i biografen i lang tid - primært pga. det infantile publikum (der larmer, skriver på mobil og analyserer filmen højtlydt), men også pga. den eskalerende gennemsyring af middelmådige film. De sidste par dusin film, som jeg har set i biografen har udelukkende været hyggeture med andre, og ingen af filmene har tiltalt videre, udfra en kunstnerisk synspunkt.
En biograftur er den ultimative filmoplevelse så længe, at biografen har sørget for ordentlig billed- og lydkvalitet og så længe, at publikum består af den seriøse slags og ikke af dem der er på hyggetur med kæresten eller vennerne.
Den bliver blandt andet vist i Kolding Biocenter. Dette er vel en halv times kørsel fra Vejle. Så er det selvfølgelig op til en selv, om man vil køre 30-35 km for at se Triers nye film.
#24 filmz-Bruce 15 år siden
Helt enig.
Mit syn af Engle og Dæmoner vendte ikke op på dette. Uskarpt billede, ingen detaljerigdom, ekstremt ringe sortniveau. Måske filmen bliver en hel karakter mere værd, når jeg kan nyde den i HD og man kan svælge i de flotte lokationer. Og mht. publikum, ja så er det at være hensynsfuld ikke den største dyd :)
#25 tiany 15 år siden
Jeg ville jo egentlig gerne give gutten en chance, men når stiller sig op til et pressemøde og deklarere at man er den bedste instruktør i verden - så indbyder det mig ikke til at se hans film.
#26 filmz-Bruce 15 år siden
#27 Thomsen 15 år siden
Det er en pænt dårlig undskyldning. Har du set pressekonferencen? Er man nødt til at være iført en t-shirt med en smiley på, før du fanger sarkasmen?
#28 Fable 15 år siden
#29 rubberdub 15 år siden
Du kan fanme bide dig selv i banditten på at jeg skal se den film!
#30 Thomsen 15 år siden
Det mest bizarre er, at min kæreste er helt vild for at komme til at se den. Og hun hader ellers normalt film, der har bare antydningen af blod. Jeg er omvendt vild med gyserfilm, men havde oprindeligt tænkt mig at springe den over, fordi den lød *for* ubehagelig. Men med al den ballade bliver jeg jo nødt til at se giraffen.