• Nej. Jeg bryder mig ikke om Lars von Triers film
    28%
  • Ja, helt sikkert!
    25%
  • Det regner jeg med
    18%
  • Jeg venter til dvd'en
    10%
  • Ved ikke
    9%
  • Nej, puha. Den lyder for klam
    4%
  • Måske. Jeg ved ikke rigtig, om jeg tør
    4%
  • Jeg har set den
    2%

Stemmer i alt: 1424

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-jonasgr 15 år siden

#38 Ja det er også en mulighed. Nogle gange. Michael Haneke er også et godt eksempel. Han lader det være op til den enkelte at lave sine fortolkninger af filmene. Uden han altid selv har nogen forklaring på måden filmen er skruet sammen på.

Og jeg vil da også helst have en film som kan fortolkes på mange forskellige måder. Caché er et rigtig godt eksempel på dette. En film som kan fortolkes på mange måder og hvor en fortolkning ikke nødvendigvis er bedre end den anden. Og hvor instruktøren ikke selv har det endegyldige svar.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#42 Simm 15 år siden

Nej jeg skal ikke se AntiChrist .. om så jeg blev inviteret. Jeg forstår mig ikke på Lars Von Trier, og han forstår med garanti heller ikke mig. :D Det er fair nok han mener han er verdens bedste instruktør. Ironi eller ej. Jeg mener Steven Spielberg eller Ridley Scott er klasser bedre
Gravatar

#43 Bony 15 år siden

Jeg ved ikke rigtigt om jeg vil se den. Jeg kan ikke rigtigt gøre op med mig selv, om det ville være noget for mig, for ærlig talt, så er jeg bange for min egen reaktion. Visse film kan have den evne at sidde for dybt eller for længe i mit sind bagefter. Jeg har på fornemmelsen at denne film kunne være én af dem, der rigtig tumlede rundt i sindet. På den anden side, så er jeg meget betaget af det kunstneriske aspekt og mediets evne til netop at gå ind og chokere, forstumme og nærmest lamme sindet. Det er ubeskrivelig smukt, men dog stadig uhyggeligt, hvor lidt der skal til, førend man bruger følelser som forsvar for ubehageligheder, som f.eks. en film som denne kan sætte gang. Billeder og lyde, kan sætte gang i en balancegang mellem at være "normal" og syg. Men hvem er de normale her? Lars von Trier, der efter en længerevarende depression, formår at sætte ord og billeder på en følelse, der bliver så virkelig at den kan mærkes på beskueren. Hvis dét ikke er kunst, ja, så ved jeg det sgu snart ikke.

Jeg valgte "Jeg venter til dvd'en", da jeg højst sandsynligt ikke kan komme udenom denne film. Eller rettere sagt, jeg VIL ikke gå udenom denne film. Den skal ses, men jeg vil gerne se den i hjemlige omgivelser. Derudover tror jeg ikke at jeg kan finde nogen i min omgangskreds, der kunne være interesserede i at se filmen med mig hvis det var. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#44 SpielbergFreak 15 år siden

jeg kan jo som I nok ved konsekvent ikke lide hans film, så det stemte jeg på, meeeen jeg må indrømme at jeg er interesseret i Antichrist, men jeg venter på DVD'en!
Gravatar

#45 colocho 15 år siden

# 25 - Han forklarede jo også at det var den følelse han selv havde, at han var verdens bedste instruktør, og at det mente han at det var der nok også andre instruktører der selv mente, de tør bare ikke sige det.. Jeg mener da også at jeg er verdens fedeste menneske, og det er der sikkert også andre der mener om sig selv. Altså, det er da kun positivt at have selvtilliden i orden, og tror da det er ganske normalt at være lidt selvfed, forskellen er bare at han indrømmer det.. Håber det giver mening? :-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#46 Fable 15 år siden

Tror nu ikke det er specielt normalt at proklamere overfor sig selv at man er den bedste inden for sit fag - heller ikke selvom man har nået de højder Von Trier har. Hvis man ejer en smule ydmyghed, respekt og realisme ville man nok vide at man ikke kan udnævne nogen til den "bedste".
Hans kommentar skal højst sandsynligt ikke tages så bogstaveligt men alligevel.
Gravatar

#47 Highland Park 15 år siden

Lars von Trier forklarer sig for den danske presse:
http://politiken.tv/nyheder/kultur/article713930.e...

Det er ufatteligt, at folk kan lade sig provokere i så høj grad af så uskadelig og harmløs en udtalelse, at de af den grund ikke vil se filmen. Så går man fandeme i små sko.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#48 BN 15 år siden

colocho (45) skrev:
# 25 - Han forklarede jo også at det var den følelse han selv havde, at han var verdens bedste instruktør, og at det mente han at det var der nok også andre instruktører der selv mente, de tør bare ikke sige det.. Jeg mener da også at jeg er verdens fedeste menneske, og det er der sikkert også andre der mener om sig selv. Altså, det er da kun positivt at have selvtilliden i orden, og tror da det er ganske normalt at være lidt selvfed, forskellen er bare at han indrømmer det.. Håber det giver mening? :-)

Man kan nu sagtens have selvtilliden i orden UDEN at være selvfed og blæret. Det er vigtigt at have et højt selvværd - ellers fungerer man ikke optimalt her i livet og kan næppe være sådan rigtig lykkelig og tilfreds. Men der er to grøfter at falde, to yderpunkter: På den ene side at man er overdrevent selvkritisk og føler at man intet er værd og intet kan i forhold til andre, og på den anden side, at man kan blive overdrevent selvglad og arrogant. Selvom man har visse evner, ville det være klædeligt med lidt beskedenhed, og umiddelbart er det ikke ligefrem en egenskab, man fornemmer hos Von Trier, hvis man alene skulle dømme efter ORDLYDEN af Von Trier's udtalelse. ..... Men som det fremgår af det tv-klip, Highland Park linker til i #47, så handlede udtalelsen jo om at føle, at man instruktør under optagelserne til en film gør det så så godt som nogen overhovedet kan, altså at ingen andre kunne have gjort det bedre. Hvis man tænkte det modsatte, ville man jo opgive undervejs. (I øvrigt virker han ganske beskeden og sympatisk på mig i det klip.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#49 Fable 15 år siden

Hvis man ikke er enig med ham når han siger man er nød til at tro at man er den bedste, hvis man ikke er enig i andre af hans udtalelser eller bare generelt ikke bryder sig om ham, så er det vel fair nok ikke at ville bruge tid på hans film? Manuskriptforfatterens og instruktørens synspunkter og karakter kommer jo ofte til udtryk gennem dennes film.
Gravatar

#50 dolphinfriendly 15 år siden

For et land der er berygtet for at have dybt ironisk og sarkastisk humor, er det ret tankevækkende folk tuder op omkring hans udtalelse. Særligt når det er taget så meget ud af kontekst, og man oven i købet kan se i det samlet klip at det er en form for tør afledningsmanøvre på en række komplet stupide spørgsmål fra presse.

Skriv ny kommentar: