-
Ja, helt sikkert - "Avatar" er ustoppelig!49%
-
Det er ikke usandsynligt, men jeg tror det ikke27%
-
Nej - "Titanic" vil stadig være nr. 117%
-
Ved ikke7%
Stemmer i alt: 2820
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 filmz-Bruce 14 år siden
Og som sagt, skal man også lige have in mente, det langt lavere befolkningstal og de langt færre muligheder for at vise filmen globalt.
#22 thanhplay 14 år siden
Du ved hvad jeg mener så lad vær med at spil dum.
Hehe jo den med indbyggerne havde jeg lige overset, men sjovt at du nævner Kina og Indien med godt 2 milliarder indbyggere. Ud af sådan en stor befolkning så bidrager de altså ikke ret meget til billetsalget. På boxofficemojo svarer indtjening ca. til det samme som Danmark.
Og ja idag er der så 50 gange af dine 40-50 gange gamle film, der vil have en bid af billetsalget. Også 50 tusinde gange flere piratkopier, og 50 tusinde andre ting at lave end at tage i biografen.
Tror ikke der for 50 år siden er noget der hedder "jeg venter lige med at se til den udkommer på dvd, blu-ray". Så derfor det høje antal solgte billetter nogle må jo have set den mere end en gang, når der nu kun fandtes 130 mio i USA dengang. (Jeg vil da gerne have været uden de 200 mio andre :-) )
#23 Buzz 14 år siden
#24 wimmie 14 år siden
HVorfor citerer du Bruce for noget du selv har sagt?
#25 wimmie 14 år siden
Gone with the Wind was given theatrical re-releases in 1947, 1954 and 1961. It was re-released in 1967 in a 70 mm stereophonic version, which is best known today for its iconic poster.[30][31]
#26 filmz-Bruce 14 år siden
Hvis du gerne vil have, at man opfatter dig, som du formulerer dig, så vil jeg enten anbefale dig, at du formulerer dig som du vil opfattes, eller gør opmærksom på det modsatte. Ellers er det faktisk dig, som er dum.
I Kina har 2012 indspilllet $70 mio. I Rusland indspillede Ice Age 3 $20 mio på en weekend. I Indien slog Avatar åbningsrekorden for en weekend med 220 mio rupees = $4,752,133.25. Det er ikke latterlige beløb. Det er store beløb!
Jamen hvis folk er utilfredse, så kald dog en spade for en spade og sig at Avatar har rekorden i 2009. At Titanic har rekorden i 1997 osv. Men det lyder jo så godt, når man siger "ALL TIME BOX OFFICE", men så gælder det altså også ALL TIME, hvis man vil spille på den hest!!! Men jeg ved godt det er svært for fanboys af nye film, at blive pulet bagi, af en gammel traver og så skal døden jo have en årsag. Godt man kan se fordelene for de gamle film og se igennem fingre med alle ulemperne.
Nej men jeg ved også, at der for 50 år siden, ikke var så mange penge at rutte med for mange mennesker og biografen ikke var for enhver. Der kan jeg blot tage min egen familie, hvor det at cykle 10 km. til den nærmeste by og se årets store film, var en stor begivenhed. Og hvad med det meget høje antal gensyn vi allerede kan se her på sitet, hvor folk ser Avatar flere gange? Er det .... snyd?
Det må være ærgerligt at se Rhett stå med svaberen fremme bag bomuldsmarkerne og forgribe sig på Na'vi'erne. Men frankly ... jeg tror han er ligeglad :)
#25 Og så tilspørger jeg dig Wimmie :) Når vi snakker All Time Box Office, ALL TIME, er det så snyd, hvis en film kan sælge flere billetter over tid? Eller er det en del, af en films kvalitet, at den formår at trække folk i biografen over flere år? Skal det hedde flest billetter i løbet af det første år? I et demografisk område, som Gallup specificerer værende gennemsnits middel området? Hvis Avatar kan trække folk i biografen i 2019 og indspille penge, er det så snyd?
I februar 1940, spillede Gone With The Wind i 156 biografer i 150 byer i USA. Avatar spillede i denne weekend i 3500 biografer i USA.
#27 wimmie 14 år siden
Once again, jeg siger bare at Gone with the wind nok "kun" har solgt så mange billetter fordi den har haft så mange re-premierer (intet skidt i det - tværtimod så er det jo netop de færreste film der kan opnå den status) - hvid den kun var gået i biografen 1. gang den havde premierer havde den nok ikke kunnet indspille det - hvilket jo er ganske klart da der fandtes betydeligt færre biografer dengang.
Så jeg er skam ganske enig ;)
#28 filmz-Bruce 14 år siden
Det er jo netop en stor parameter ved en films kvalitet, at generation efter generation vil se filmen. Men hvordan kan det være, at det lige er Gone With The Wind, lige den, som åbenbart er så exceptionel, at den har kunnet sælge så lang tid?
Og nedenstående er så blot en kommentar, som sædvanlig, fra mig.
Well, hvis man læser bogen David O Selznicks Hollywood og hvad Gone With The Wind forårsagede i verden, så ville man nok forstå, at andre generationer end vores, har oplevet hype af film og i en skala, som end ikke Avatar har formået.
Nutiden er ikke altid nirvana og overgår ikke pr. definition fortiden. "Engang ... " er ikke ensbetydende med "ringere", "mindre", "dummere" og "nu" er ikke "bedre", "større" og "smartere", selvom hver nye store blockbuster har et meget dedikeret publikum, som ser boxoffice, som den direkte vej til bedste film prædikatet. I ved ... Britney > Mozart ... haha!
Det er især sjovt at diskutere med nogle, som formentlig aldrig (forhåbentlig ENDNU) har rettet snuden bagud og kigget lidt i filmhistoriebøgerne. Der var faktisk BEFOLKNINGER, som også før vores levetid, kunne lide at se film i biografen. Og der har været film, som fik folk til at strømme i biografen.
Nogle kan godt se tilbage ... Titanic. Nogle kan godt komme helt tilbage til E.T. Nogle er med på, at Star Wars lavede furore. Så begynder vi ligesom i Contact, at se radiobølgerne sprede sig i det ydre rum. Nu er vi tilbage ved Jaws i 1975. Naaah, kan det nu også passe? Sound of Music. NEJ ALTSÅ, nu er vi tilbage i en tid, hvor vores filmsmag er for forskellig. NU HOLDER DU ALTSÅ! De skal ikke tælles med!!! De 10 Bud. HJERNEDØDE IDIOT! Og nu er vi helt ude i rummet, hvor kun en spæd stråle kan høres .... den er så langt væk, at den er Gooooone wiiiith the wiiiiiiind! HAHA, alle ved, at USA havde 130 mio baptister, som alle gik i kirke i Alabama og der var tvangsvisning i alle kirker dengang! DET ER EN OMMER!!!
Men et sted ude på en mark udenfor Atlanta i Georgia, er en kvinde helt ligeglad med alle disse diskussioner, for hun ved, at i morgen ... er der atter en dag!
#29 filmz-ab 14 år siden
#30 filmz-Bruce 14 år siden