• Ja, helt sikkert - "Avatar" er ustoppelig!
    49%
  • Det er ikke usandsynligt, men jeg tror det ikke
    27%
  • Nej - "Titanic" vil stadig være nr. 1
    17%
  • Ved ikke
    7%

Stemmer i alt: 2820

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg synes nu det er sjovt at læse alle de røde tomater på Rottentomatoes og se hvad der skrives NEDENUNDER den "røde tomat". Og alle priser det visuelle spektakel og bortset fra få, bliver det med et .... but ... og så er der lige den svage historie.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 filmz-ab 14 år siden

Jup, rottentomatoes er godt :-)

Men jeg har også fået det indtryk fra mine kredse.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#53 Michael Andersen 14 år siden

#51-52 Læs de oprindelige anmeldelser fra 70'erne af "Alien" og "Star Wars" og billedet er akkurat det samme. Folk glemmer at de fik samme kritik: Visuelt suveræne film, MEN historierne var som taget ud af andre film og ikke noget at skrive hjem om.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#54 filmz-Bruce 14 år siden

#53 Hvis jeg kunne, så gjorde jeg, men RT har ikke mange originale anmeldelser tilbage. Jeg ved dog udmærket, hvad jeg følte dengang og ikke mindst nu og det er, at Scotts opbygning af spændingen og håndtering af cast og dialog er alt andet end svag.

Men igen ... tiden har bedømt Alien og Star Wars og det vil den også med Avatar.
Gravatar

#55 Michael Andersen 14 år siden

#54 Du anbefalede vist Google fornyeligt.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#56 filmz-ab 14 år siden

Jeg må da sige, at Alien bestemt ikke vinder på en mindblowing historie. Den er da fint skruet sammen og en god fortælling, men det er pga. spændingen, atmosfæren, uhyggen og underholdningen i det hele taget. Og den holder visuelt idag også. Man behøver ikke nødvendigvis en dybt original og fantastisk historie, for at huskes. Ellers ku man afskrive mange film. Predator er også ret dyrket film, og holder sig godt, meget godt efter alle disse år.
Gravatar

#57 filmz-Bruce 14 år siden

#55 Jep og næsten alt jeg ramler ind, er anmeldelser som udspringer fra 2003 udgaven af Directors Cut også i aviser som San Francisco Chronicle, Los Angeles Time og The Guardian.

Hichcocks North By Northwest var ikke en mindblowing historie. Die Hard ikke. Et maleri af en stillesiddende dame er ikke nyskabende eller grænsebrydende. Men en instruktørs tæft og en malers pensel, får nogle gange ting frem, som gør at folk alligevel aldrig kigger væk. En god eksekvering kan få den mest elementære og gennemskuelig historie, til at være seværdig.
Gravatar

#58 filmz-ab 14 år siden

bruce (57) skrev:
En god eksekvering kan få den mest elementære og gennemskuelig historie, til at være seværdig

enig :-) Og dette lykkes med Alien, Die Hard, Predator og andre.
Gravatar

#59 mr gaijin 14 år siden

bruce (57) skrev:
En god eksekvering kan få den mest elementære og gennemskuelig historie, til at være seværdig.

Det stemmer helt overens med min opfattelse af "Avatar". Det er bare ikke (kun) CGI-festen og motion capture-delen, der er godt eksekveret efter min mening. Redigering, kameraføringen, sammenfletningen af virkelighedsplaner (som er meget mere subtil end Matrix) fungerer rigtig godt. I kraft af det er der også intellektuel stimulans, hvis man interesserer sig for det aspekt af storytelling.

Jeg er også mere på Michaels side (Øv, hvor irriterende! Hvorfor sker det altid?!) i den store forkromede diskussion om "Avatar"s fremtidige klassiker-status. Men den slags diskussioner er lige så umulige og latterlige (læs: underholdende) som fremtidsforskning og dommedagsprofeti.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#60 filmz-Bruce 14 år siden

And history took it's turn ... :)

Skriv ny kommentar: