Synes det er en udmærket Bond film, og Roger Moore er ikke en ligeså stor klovn, som han er i de andre, men langtfra den bedste Bond film, meeenn..... Chris Walken som Bond skurk er jo nice!:-)
"Idioterne" Nogle personer går rundt og spiller idioter, hvilket skal forestille at give historien "dybde". Udtalelsen om at det er en film lavet af idioter virker ikke efter sin tilstræbt ironiske hensigt, men ER virkelig et præcist prædikat at sætte på filmens skabere.
"Dancer in the dark" Og en film lavet af idioter, og det kan mærkes!
"Breaking the waves" Hvad mere kan jeg sige? Endnu en film af idioter.
"Fight club" Ih hvor dybsindigt at smadre kæben på andre! Og sandelig om ikke vores hovedperson bare viser sig at have
to personligheder, så vi blev alle sammen narret til at tro, at Brad Pitt var med i filmen! Hvilket enestående twist i handlingen! :-)
"Million dollar baby" En film der opbygger en masse forventninger ... og så er det meningen at vi skal synes, at det er et godt twist eller en anderledes og umådelig interessant historie, når
pigen med det store boksetalent (Hilary Swank) bliver lam i hele kroppen og beder om aktiv dødshjælp af sin træner (Clint Eastwood), som derefter afliver hende.
Trist og dødkedelig, og det samme er den ellers så brillante Morgan Freeman's lommefilosofiske kommentarer som filmens fortæller - men bag de mørke, tunge billeder og den afdæmpede, triste stemning er der i virkeligheden ingen pointe med det hele.
"Rosemary's baby" Tåbelig historie -
"du skal føde Djævelens barn" og John Cassavetes er et dumt svin af en ægtemand og medlem af en djævle-kult
, alt imens Mia Farrow render rundt hele filmen igennem med store fortabte, nervøse øjne og er irriterende ubehjælpsom.
"Gangs of New York"
Den ellers så nuancerede og gedigne skuespiller Daniel Day-Lewis overspiller vildt og imiterer Robert De Niro, hvis virkemidler skamløst karikeres. Og hvordan kan hans figur iøvrigt helt åbenlyst myrde en politisk konkurrent, uden at gøre det mindste for at skjule forbrydelsen???? Cameron Diaz er fuldstændig fejlcastet som filmens kvindelige hovedperson, og Leonardo DiCaprio har en af sin mest uinteressante roller.
Filmen som helhed er lavet i alt for musical-agtige farver, og New York virker mere som en stor teaterkulisse end som en storby.
"Good Night, and Good Luck Mage til kedelig, langtrukken snak-snak-og-atter-snak-film og så ovenikøbet i sort-hvid skal man lede længe efter! Og så foregår den i de samme klaustrofobi-fremkaldende, snævre omgivelser (tv-studiet, en lejlighed, en festsal, men først og fremmest tv-studiet). ... Og jo, alle (især David Strathairn) spiller såmænd deres roller godt, men hvor er handlingen og temaet dog bare tungt og gabende kedeligt!
Farver på filmen, mere musik og mere alment menneskelige aspekter sat på historien, og så havde det været en rimelig god film. Men sådan skulle det altså ikke være. ... Næh, må jeg så bede om Robert Redford's "Quiz Show" istedetfor - så levende kan en historie fra 1950'ernes tv-verden gøres!
"Borte med blæsten" Er det virkelig kun MIG, der har bemærket den totalt racistiske og ensidige fremstilling af de sorte? Eller at Vivien Leigh overspiller og at hendes Scarlett er en ulidelig krukke, samt at hendes "forandring" til et bedre menneske senere i filmen, er uoverbevisende og ikke indeholder momenter, der kan skabe egentlig sympati for hendes figur? De første 30 minutter af filmen er én lang række glansbillede-agtige scener og ligner noget fra en musical - ja, man venter faktisk hvert øjeblik på, at personerne skal bryde ud i sang eller dans.
"American Beauty" Tåbelig handling, tåbelig slutning, og Annette Bening overspiller. Enkelte sjove, lettere satiriske scener, og det er alt.
Jeg er enig i, at "Borte med blæsten" er en overvurderet film, men selvom det er noget tid siden, jeg har set den, kan jeg ikke nikke genkendende til, at den på nogen måde skulle være racistisk eller fremstille de sorte ensidigt.
Filmen fortælles primært set med de hvide sydstatsmænd og (især) kvinders øjne, og eftersom den foregår før og under den amerikanske borgerkrig, er det jo meget naturligt, at de sorte fremstilles som slaver.
Hattie McDaniel har dog en af filmens bedste roller som den viljestærke sorte hushjælp, "Mammy", der nok er filmens mest sympatiske figur. McDaniel modtog jo også i 1940 - som den første afro-amerikaner nogensinde - en Oscar for sin præstation.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Det er - så vidt jeg husker - netop Hattie McDaniel's overdrevne negerkvinde, der får de sorte i "Borte med blæsten" til at fremstå ligeså komiske og karikerede som dem her:
#61 SpielbergFreak 18 år siden
Synes det er en udmærket Bond film, og Roger Moore er ikke en ligeså stor klovn, som han er i de andre, men langtfra den bedste Bond film, meeenn..... Chris Walken som Bond skurk er jo nice!:-)
#62 BN 18 år siden
Nogle personer går rundt og spiller idioter, hvilket skal forestille at give historien "dybde". Udtalelsen om at det er en film lavet af idioter virker ikke efter sin tilstræbt ironiske hensigt, men ER virkelig et præcist prædikat at sætte på filmens skabere.
"Dancer in the dark"
Og en film lavet af idioter, og det kan mærkes!
"Breaking the waves"
Hvad mere kan jeg sige? Endnu en film af idioter.
"Fight club"
Ih hvor dybsindigt at smadre kæben på andre! Og sandelig om ikke vores hovedperson bare viser sig at have
"Million dollar baby"
En film der opbygger en masse forventninger ... og så er det meningen at vi skal synes, at det er et godt twist eller en anderledes og umådelig interessant historie, når
"Rosemary's baby"
Tåbelig historie -
"Gangs of New York"
Den ellers så nuancerede og gedigne skuespiller Daniel Day-Lewis overspiller vildt og imiterer Robert De Niro, hvis virkemidler skamløst karikeres. Og hvordan kan hans figur iøvrigt helt åbenlyst myrde en politisk konkurrent, uden at gøre det mindste for at skjule forbrydelsen???? Cameron Diaz er fuldstændig fejlcastet som filmens kvindelige hovedperson, og Leonardo DiCaprio har en af sin mest uinteressante roller.
Filmen som helhed er lavet i alt for musical-agtige farver, og New York virker mere som en stor teaterkulisse end som en storby.
"Good Night, and Good Luck
Mage til kedelig, langtrukken snak-snak-og-atter-snak-film og så ovenikøbet i sort-hvid skal man lede længe efter! Og så foregår den i de samme klaustrofobi-fremkaldende, snævre omgivelser (tv-studiet, en lejlighed, en festsal, men først og fremmest tv-studiet). ... Og jo, alle (især David Strathairn) spiller såmænd deres roller godt, men hvor er handlingen og temaet dog bare tungt og gabende kedeligt!
Farver på filmen, mere musik og mere alment menneskelige aspekter sat på historien, og så havde det været en rimelig god film. Men sådan skulle det altså ikke være. ... Næh, må jeg så bede om Robert Redford's "Quiz Show" istedetfor - så levende kan en historie fra 1950'ernes tv-verden gøres!
"Borte med blæsten"
Er det virkelig kun MIG, der har bemærket den totalt racistiske og ensidige fremstilling af de sorte? Eller at Vivien Leigh overspiller og at hendes Scarlett er en ulidelig krukke, samt at hendes "forandring" til et bedre menneske senere i filmen, er uoverbevisende og ikke indeholder momenter, der kan skabe egentlig sympati for hendes figur? De første 30 minutter af filmen er én lang række glansbillede-agtige scener og ligner noget fra en musical - ja, man venter faktisk hvert øjeblik på, at personerne skal bryde ud i sang eller dans.
"American Beauty"
Tåbelig handling, tåbelig slutning, og Annette Bening overspiller. Enkelte sjove, lettere satiriske scener, og det er alt.
#63 BN 18 år siden
Næ, det er skam et tegn på god dømmekraft! :-D
#64 filmz-Kadann 18 år siden
Du er klar over at "Gone with the Wind" i 1939, ikke i 2007, og dengang var tilgangen til racisme anderledes..?
#65 BN 18 år siden
Ja, det er jeg. Men gør denne viden om tiden dengang filmen bedre, synes du?
#66 filmz-Kadann 18 år siden
Ingen anelse, jeg har aldrig set den.
Men man kan vel dårligt forvente at en film der har næsten 70 år på bagen til at leve op til dagens standarder for politisk korrekthed.
#67 chandler75 18 år siden
Filmen fortælles primært set med de hvide sydstatsmænd og (især) kvinders øjne, og eftersom den foregår før og under den amerikanske borgerkrig, er det jo meget naturligt, at de sorte fremstilles som slaver.
Hattie McDaniel har dog en af filmens bedste roller som den viljestærke sorte hushjælp, "Mammy", der nok er filmens mest sympatiske figur. McDaniel modtog jo også i 1940 - som den første afro-amerikaner nogensinde - en Oscar for sin præstation.
#68 BN 18 år siden
Det er - så vidt jeg husker - netop Hattie McDaniel's overdrevne negerkvinde, der får de sorte i "Borte med blæsten" til at fremstå ligeså komiske og karikerede som dem her:
http://www.lomag-man.org/actu%20news/tintinCongo_big.jpg
#69 Winniepooh 18 år siden
Lost in translation - Vi sad bagefter med sådan en øøøhh var det det fornemmelse.
Gladiator - zzzzzzzzz
#70 SpielbergFreak 18 år siden