#1 22 år siden

Ja, pardon my french, men det hænder jo nu og da, at sequel'en går hen og tørrer r*v med originalen - ikke ofte, men det sker.....

Hvad har I at tilføje om dette fænomen?

Jeg kan da selv starte med fx Final Destination 2 - meget bedre end 1'eren, synes jeg (men den var så også herreringe.....)

Og hvad med Terminator - her synes jeg også at 2'eren slår 1'eren, og denne gang ikke fordi 1'eren er ringe, men fordi 2'eren er GUD.....

Der er sikkert mange flere, så op på disken med dem ;)
Gravatar

#2 chandler75 22 år siden

Hvis du kunne lide "Final Destination 2" kan jeg ikke forstå at du ikke kune lide ettern. Der er jo intet nyt under solen i 2'erne - som er ligeså underholdende som den første film.

"Godfather 2" og "Empire Strikes Back" er bedre end de foregående film - men det er de fleste vel enige om...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 inflector 22 år siden

hmm Aliens er efter min mening også bedre end Alien, den er en uforgængelig action klassiker, men det er der vist meget delte meninger om.

Starwars: Attack of the clones er også en del bedre end the Phantom Menace.

X-Men 2 er også bedre end nummer 1.

Men ellers må man sige at det er de færreste sequels der sparker røv.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#4 Michael Andersen 22 år siden

Selvom De Niro er med i "The Godfather 2" så foretrækker jeg alligevel den første med Marlon Brando.
Smile, you son of a bitch!

#5 22 år siden

#2 - kan sagtens følge dig i at FD1 & 2 er meget ens, men jeg synes sgu bare at karaktererne i 1'eren er så irriterende at det trækker filmen ned.
Den eneste jeg egentlig synes gør det relativt godt i 1'eren er Ali Larter (eller er det fordi at hun er med i Jay and Silent Bob Strike Back - nu er jeg måske ikke helt fair...), og det er da heldigvis også hende der går igen i 2'eren.

Men ellers må jeg give jer ret i X-Men 2 og Empire Strikes Back - specielt X-Men 2 er meget federe end 1'eren, der ellers også var god... Godfather og Alien(s) er jeg mere splittet over...
Gravatar

#6 chandler75 22 år siden

Hehe - nu er jeg stor Kevin Smith fan, men jeg havde faktisk aldrig tænkt på at det var Ali Carter der var med i "Jay and Silent Bob..." - måske fordi hendes rolle der er så anderledes.

Jeg synes nu også mange af karaktererne i 2'eren er irriterende, men du har til dels ret. De rigtig irriterende karakterer (*SPOILER*)

bliver jo slået ihjel i starten :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 El vez 22 år siden

Hvem tør sige TTT ? *står klar med battet*
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

#8 22 år siden

nå ja, og så synes jeg også at TTT slår 1'eren....

*lægger sig på vejen og bider over kantstenen*

:)
Gravatar

#9 azathoth 22 år siden

*kick*
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#10 Morbid 22 år siden

A New Hope og Godfather er en del bedre end 2erne imo.

*overtager pladsen ved kanstenen fra sn2002*
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Skriv ny kommentar: