Gravatar

#261 filmz-Bruce 15 år siden

#260 De to sidstnævnte, The Sting og Sleuth, synes jeg aldrig bliver nævnt f.eks. på Filmz eller andre sites. 60.000 og 15.000 stemmer er jo sådan set ikke mange på verdens største filmsite som IMDB, så selvom The Sting absolut ikke er uden appel i mainstreams kategorien, så er det efterhånden en ret glemt film og Sleuth selvfølgelig mere endnu. Det er film som lever lidt deres liv i gemmerne og må overlade omtalen til decideret mainstream, klassikerne og art filmene (Tarkovsky, Kieslowski, Truffaut, Goddard etc) :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#262 filmz-jonasgr 15 år siden

#261 Jeg er enig og vil lige tilføje at det i hvert fald for mit vedkommende ikke betyder at filmene behøver at være undervurderede. Diverse anmeldelser tyder på at de er blevet anmeldt til det de skal, i hvert i følge mig.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#263 MOVIE1000 15 år siden

jeg glæder mig til at se The thing på bd
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#264 evermind 15 år siden

#263 Det kan du også roligt! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#265 Highland Park 15 år siden

"The Sting" er da en fin film men så heller ikke mere. Når vi taler om George Roy Hill, Newman og Redford foretrækker jeg klart "Butch Cassidy and the Sundance Kid" frem for "The Sting".
"Naked" er et knivskarpt mesterværk og den bedste Leigh-film, jeg har set. Thewlis spiller røven ud af bukserne, men afdøde Katrin Cartlidge fortjener ligeledes stor ros.
"Beep!" :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#266 RFriis 15 år siden

Jeg vil ikke redegøre for min personlige holdning til hver og en af filmene, men blot sige, at jeg finder din liste yderst interessant at følge med i. Således har du allerede nævnt adskillige af mine egne favoritfilm (heriblandt Memento, Touch of Evil, Das Boot, Rear Window og Rififi for at nævne nogle stykker). Derudover har du mindet mig om en del film, som jeg skal have købt og set i den nærmeste fremtid, så tak for det!

Jeg kan desuden kun erklære mig enig i din kommentar ang. Powell & Pressburger. Flere af deres film er decideret mesterlige, og rent visuelt har de i mine øjne stået bag nogle af de mest fascinerende og virtuose værker i filmhistorien. Det virker fx helt usandsynligt, at den guddommeligt smukke "The Life and Death of Colonel Blimp" skulle være små 70 år gammel!
Gravatar

#267 rockysds 15 år siden

Nu er det ikke fordi, jeg skal rende rundt og være Rasmus Modsat, men at 60.000 stemmer ikke skulle være et stort tal for en 70'er-film, må jeg være decideret uenig i. Det gør den til den 15. mest på stemte film. At den skulle være ved at gå i glemmebogen, er det mig svært at nikke genkendende til. Måske er det fordi, jeg ofte fremhæver den som en lettilgængelig "ældre" film til mine venner IRL*. Den er nu ret mainstream. :)

Jeg kan nok godt til en vis grad gå med til, at "Sleuth" skulle være overset i dag, men finder det nok stadig en smule liberal brug af ordet at kalde den det. Men det er givetvis bare overkløveri. Jeg er selv ganske glad for filmene, omend ikke helt i top 200 grad.

*Indsæt selv Hank Moody-rant her. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#268 filmz-Bruce 15 år siden

Gravatar

#269 rockysds 15 år siden

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#270 filmz-Bruce 15 år siden

#269 Aaah :)

Mht. glemmebogen, så tager jeg udgangspunkt i omtale, eller mangel på samme, på filmfora. Med al den snak der bl.a. foregår her på Filmz, samt andre filmsites rundt omkring, så er det film, som jeg finder faktisk næsten aldrig nævnes, når der skal fremtrækkes gode film fra andre perioder. Første gang jeg nærmest hørte om Sting efter jeg så den i 70'erne, var da den udkom på DVD for et par år eller tre siden. Derfor mener jeg filmen, syv dobbelt Oscar vinder, lever en meget anonym tilværelse. Men vi er så heller ikke helt synkrone på filmens kvalitet :)

Skriv ny kommentar: