#270: Den er trods alt blevet vist mange gange på tv herhjemme, så helt anonym har dens tilværelse altså ikke været. Men du har da ret i, at den ikke bliver nævnt så ofte på diverse fora.
#272: Ja, det ved jeg men var der ikke noget med, at du var bukket lidt under for presset og havde anskaffet dig et tv? Så vidt jeg husker, har du da fået set lidt "Vild med dans", "Talent 09" og hvad den slags kvalitetsprogrammer nu ellers hedder. ;)
#273 Det bruges til konsol spil og blu-ray/dvd og Vild med dans har jeg set to gange, hos min bror, når den lille er her og hun skal se det med deres børn, talentløs ligeså :) Resten sviner jeg til, hvis jeg kommer forbi de gamle og ser de har det på. Ellers fanger jeg som regel de klip, jeg hører andre snakke om på nettet, ligesom Baracks tale :) Sålænge man ikke kan få AMC, HBO, FX etc. så er jeg ikke interesseret og når det kommer, så er det sikkert i 3 forskellige pakker til 5K om året. Det kan man få 16 blu-ray serier for :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Enhver film på IMDBs top 250 er i mine øjne mainstream i filmfora-sammenhæng. Vi skal ud i film som "Ucho", der er en Cannes-nomineret klassiker på i øjeblikket 400 stemmer. Så kan vi tale om film uden for den generelle bevidsthed.
Men det kommer jo an på ens ståsted. For nogle er Tim Burton et obskurt navn, som de aldrig før har hørt (jeg fik selv et kulturchok i morges, da jeg snakkede med en sådan). For andre er det David Lynch. Og for andre igen er det navne som Karel Kachyna.
Der må jeg så være uenig. Tager man den danske definition af ordet:
Mainstream er et engelsk ord, som betyder hovedstrømning, førende retning og midterlinje.
så ser jeg ikke noget af dette i Kubricks Clockwork Orange på plads 47. At man i filmfora sammenhæng snakker meget om filmen, gør ikke filmen mere mainstream for mig, i den betydning jeg lægger i ordet.
Tager man et par udklip fra den engelske definition:
Mainstream is, generally, the common current of thought of the majority. [...] As such, the mainstream includes all popular culture, typically disseminated by mass media.
Det er også mainstream begrebets betydning for mig, så der er en del film på 250'eren, som jeg ikke betragter som værende mainstream.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Til min kommentar om Ondskabens Hotel: Hvis i nu havde taget jer rigtig sammen, ville i have lagt mærke til at min kommentar var et citat fra Nicki52. ...En joke der faldt til jorden.
Jeg ser også ligesom bruce på de enkelte films indhold og ikke på hvor kendt en film er i diverse filmfora. Mainstream er for mig film som appelerer til en stor målgruppe og en film som f.eks. Det sjunde inseglet mener jeg f.eks. ikke hører ind under dette. Men det er der da godt nok mange af filmene der er, indrømmet.
Men det kommer jo helt an på ens definition af begrebet.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#271 Highland Park 15 år siden
Men du har da ret i, at den ikke bliver nævnt så ofte på diverse fora.
#272 filmz-Bruce 15 år siden
#273 Highland Park 15 år siden
Så vidt jeg husker, har du da fået set lidt "Vild med dans", "Talent 09" og hvad den slags kvalitetsprogrammer nu ellers hedder. ;)
#274 filmz-Bruce 15 år siden
#275 mr gaijin 15 år siden
Men det kommer jo an på ens ståsted. For nogle er Tim Burton et obskurt navn, som de aldrig før har hørt (jeg fik selv et kulturchok i morges, da jeg snakkede med en sådan). For andre er det David Lynch. Og for andre igen er det navne som Karel Kachyna.
#276 filmz-Bruce 15 år siden
Mainstream er et engelsk ord, som betyder hovedstrømning, førende retning og midterlinje.
så ser jeg ikke noget af dette i Kubricks Clockwork Orange på plads 47. At man i filmfora sammenhæng snakker meget om filmen, gør ikke filmen mere mainstream for mig, i den betydning jeg lægger i ordet.
Tager man et par udklip fra den engelske definition:
Mainstream is, generally, the common current of thought of the majority. [...] As such, the mainstream includes all popular culture, typically disseminated by mass media.
Det er også mainstream begrebets betydning for mig, så der er en del film på 250'eren, som jeg ikke betragter som værende mainstream.
#277 filmzkim 15 år siden
Hvis i nu havde taget jer rigtig sammen, ville i have lagt mærke til at min kommentar var et citat fra Nicki52.
...En joke der faldt til jorden.
#278 MOVIE1000 15 år siden
#279 filmz-jonasgr 15 år siden
Mainstream er for mig film som appelerer til en stor målgruppe og en film som f.eks. Det sjunde inseglet mener jeg f.eks. ikke hører ind under dette. Men det er der da godt nok mange af filmene der er, indrømmet.
Men det kommer jo helt an på ens definition af begrebet.
'Cause I'm evil"
#280 filmz-Bruce 15 år siden