Gravatar

#441 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg så fluks Gus Van Sants Psycho fra 1998 foran mig :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#442 BN 15 år siden

bruce (441) skrev:
Jeg så fluks Gus Van Sants Psycho fra 1998 foran mig :)

Nåja, 'Good Norman Hunting'. ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#443 jessup 15 år siden

#423 du læser min profil som en åben bog - en eller to af dem ville være i top 10 og en del ville være i top 25 dog ikke magnificent... og wages... FDe fleste af de film har jeg skrevet på for flere år siden. Jeg har i øvrigt initieret en par lister hvor alle Filmz brugere kunne bidrage - en god film om dagen i et m.fl., en god film fra hver år osv.
This is just until June
Gravatar

#444 Lord Beef Jerky 15 år siden

De sidste par film har været sublime. Lækkert at se Samuraierne og Der Kommer Blod!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#445 chronaden 15 år siden

Jeg er 28år, jeg så Seven Samurais som bette, tror jeg kunne lide den. Så den igen for et par måneder siden, og kedede mig ekstremt. Ikke fordi filmen var gammel, sort/hvid eller andre tekniske grunde. Historien fangede mig bare ikke, de fleste personer bliver portrættet som ½ retarderede, især bønderne. Ved sq ikke, ked af det ikke er en film jeg regner med at se igen. Måske var jeg mere film kyndig som 8 årig :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#446 Skeloboy 15 år siden

Finder også There Will Be Blood stærkt, stærkt overvurderet...3/6 herfra
Gravatar

#447 Locke 15 år siden

Jeg synes heller ikke så godt om There Will Be Blood. Jeg var dybt imponeret over Daniel Day Lewis' skuespil som sædvanligt, men kedede mig bravt under filmen.
Også 3/6 herfra.

Til gengæld er jeg fuldstændigt enig med Mulholland Drive og Barry Lyndon.

Jeg vil ikke kommentere på film længere tilbage i tråden, da det vil fjerne fokus fra de sidste.

Jeg vil gerne udtrykke min begejstring over din liste Bruce, da der ikke er nogen som helst tvivl om, hvorfor du mener den pågældende film ligger hvor den gør. Det udtrykker du præcist og ikke kort ;-) og det er fornøjelig læsning.

Jeg har desværre en indbygget defekt, der gør at jeg keder mig ved film som "Sunset Boulevard" og "The Third Man" og de vil derfor ikke optræde på en eventuel liste fra mig. Men heldigvis er formålet med sådan en oplistning ikke at blive enig, men at få nogle gode diskussioner igang, og der er også flere af de oplistede film, jeg ikke har set, som jeg vil kaste mig over.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#448 Skeloboy 15 år siden

#447 - er det film noir-genren generelt, du keder dig til?
Gravatar

#449 Locke 15 år siden

Nej, jeg er vild med ideerne og præmisserne i film-noir, men kan ikke rigtigt relatere til de ældre film-noir film, når jeg har prøvet at se dem. Film som de 2 førnævnte gav jeg en chance netop, fordi de er indenfor den gerne.

På min top 5 liste ligger LA Confidential, som vist genremæssigt kaldes neo-noir.
Hvis der er film i den stil, som jeg har misset, så oplys mig venligst :-)
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#450 Riqon 15 år siden

De gamle film har en helt anden pace, som færre har tålmodighed til at nyde i dag. Når jeg sætter ældre film på er jeg generelt voldsomt fristet til at lave noget andet imens...
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: