Gravatar

#81 wimmie 15 år siden

The Deer Hunter - En af de bedste og mest tragiske film der er lavet (men den er nu ikke fra 2006 ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#82 filmz-Bruce 15 år siden

#81 Træthed :) Godnat ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#83 jessup 15 år siden

Advice and consent - har muligvis set den for år tilbage, måske jeg ville nyde en sådan film lidt mere idag. Deerhunter ville jeg også have med - det er så mange år siden jeg har set Nuovo Cinema Paradiso - måske jeg også skulle støve den op.
This is just until June
Gravatar

#84 filmz-jonasgr 15 år siden

#78 Jeg vakler lidt imellem de to. De er begge to fremragende.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#85 jessup 15 år siden

Nashville er bedst:)

I øvrigt har Altman lavet rigtig mange film og en af de store amerikanske instruktører der har lavet flest dårlige film. - mon der er nogen af os der har set flere end 10 Altman film?
This is just until June
Gravatar

#86 filmz-Bruce 15 år siden

Gravatar

#87 filmz-Narniabæver 15 år siden

Nej, Once Upon A Time In America er den bedste film nogensinde!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#88 filmz-Bruce 15 år siden

#87 Så må du da lige få den ind på din liste :)
Gravatar

#89 filmz-jonasgr 15 år siden

The Deer Hunter er fed. Den har jeg godt nok set mange gange da jeg var barn. Scenerne med Russisk Roulette er sgu noget af det mest nervepirrende der er lavet.

Jeg er også glad for at Laurence Olivier på listen. En fremragende Shakespeare fortolker og i det hele taget en fremragende skuespiller.

Once Upon a Time in America er jeg ligeledes begejstret for. Vel sagtens Leones mest ambitiøse projekt, især når man tænker på at Leone havde op til 10 timers materiale til at begynde med.

Jeg har set Half Nelson en enkelt gang og der var jeg ikke så imponeret, en film lidt over middel. Det er da muligt at den vinder ved et gensyn.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#90 Skeloboy 15 år siden

Jeg er især begejstret for Million Dollar Baby
. Man kan diskutere om den kammer lidt over med aktiv dødshjælp delen, men Clinten holder den meget pænt.poiler], og The Notebook, som for mig står for en af de mest romantiske film overhovedet.[spoiler]Jeg bliver så rørt over den dedikation ægtemanden har, bare for at opleve den sidste rest af hende, som den person han elsker...og det er ikke engang elsker...det er for svagt et ord.

The Truman Show er stopfyldt med lette genveje og underlige forklaringer, men det til trods, så er det absolut en helt fantastisk film.

Lost In Translation og Das Leben er også fine film, men jeg har svært ved at se den store begejstring for dem.

Cinema Paradiso vil jeg sætte på min top5...

Status: har set 35 ud af 50:)

Skriv ny kommentar: