Gravatar

#21 Benway 17 år siden

#18 Ja, "Jaws" var øh.. lidt af en mundfuld. Selvom den skræmte mig fra vid og sans, synes jeg stadig, det var så ekstremt sejt, når Brody siger: Smile you son of a bitch. Det synes jeg faktisk stadig. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 filmz-DocDoom 17 år siden

#18 "... i Imperial, med T2 lagkage i foyeren. Sad på knap så gode pladser på 8. række..."

Det er jo de bedste pladser!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#23 Daniel86 17 år siden

1. Der Untergang i BioCity i Odense. Efter filmen sluttede var der fuldstændig stille i salen, og ingen rejse sig fra stolene før 15-20 sekunder var gået. Man kunne virkelig mærke på folk, at de havde set en speciel film og fået en stor filmoplevelse.

2. A Beautiful Mind. En af mine to absolutte favoritfilm. Første gang jeg satte den på i hjemmebiografen blev jeg opslugt af handlingen på en måde som ingen andre film endnu har formået.

3. The Dark Knight i biografen. Stor film, fantastiske skuespillerpræstationer, eminent lyd- og billedside.
Gravatar

#24 dolphinfriendly 17 år siden

1. "The Fountain" - 2006 i Grand, mener det var til NatFilm. Jeg var smuttet håbefuldt ind, til trods for at Aronofsky havde fået en del kritik. Jeg blev imidlertid blæst væk af den vilde oplevelse - og blev nødt til at sidde en halv times tid efter filmen og sunde mig. Uden tvivl den mest intense, filmoplevelse jeg har haft.

2. "Europa" - en elller anden aften i start 90'erne, jeg må have været ca. 12 år, da Von Triers mesterværk kørte på Kanalen. Dens visuel og stemning ramte plet, jeg rørte mig ikke ud af flækken under hele filmen og sad fascineret tilbage i sofaen med åben mund og polyper. Fra det øjeblik gik det for alvor op for mig, at der rent fandtes den type film - og begyndte derefter at opsøge de mere skæve bidrag.

3. "The Player" - i den lokale Vig Bio, i 1992 eller 1993. Der var kun dukket ca. i alt ti biografgængere op, alle uden ledsagere. Det var en underligt stenet oplevelse, hvor man sad og smilede indforstået til hverandre under forstillingen, fordi vi alle var vidne til en tilsyneladende fantastisk film - og fordi ens venner var så dumme ikke at tage med. Det gjorde mig bevidst om, hvor mange fænomenale film folk går glip af, fordi det ikke lige er overreklameret mainstream.

Gravatar

#25 Åkepool 17 år siden

#22 - Jeg synes sgu det er lige tæt nok på lærredet. Og jeg synes de kloge hoveder siger, at det er omkring 12. - 14. række, at lyden er bedst.

Men jeg tager gerne lidt dårligere lyd (kan nok ikke høre den store forskel) og giver mig selv benplads og flyderluksus på 17. række midtfor :)

#19 - Jeg er nu altid godt tilfreds, men det var nu også mere en hentydning til udtalelser den kære Doom kom med i en anden tråd (vistnok Dark knight tråden), hvor han skrev dårligt om netop Imperial :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#26 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 25 Jeg kunne godt have ondt dig at opleve nogle af de andre biffer der var i Købehavn da jeg voksede, så er jeg nemlig sikker på at du ville give mig ret. Jeg mener bare at fordi en biograf er stor er det ikke altid godt hvis det som vises eller måde det vises på ikke er i orden så halter det en del, og så har jeg bare oplevet det lidt formange gange på det seneste i Imperial.

I øvrigt mener jeg også at en stor biografoplevelse består af mange faktorer udover bare lige selve filmen, dens billede og lyd, så nogen gange kan en skod film reddes af et godt arrangement før, efter og under forestillingen, og ikke mindst den/dem man er med.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#27 elwood 17 år siden

Hehe en anden kandidat, men det var nu ikke min top 3, historien om da jeg var inde og se en Star Trek film med Dansk Star Trek forening, der var i fuld udklædning, det vil altid være en speciel oplevelse for mig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 filmz-Bruce 17 år siden

Hvis det er en analog visning af There Will Be Blood, så foretrækker jeg række 79. Dark Knight var klart bedre visuelt på 19. række end 10.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 Spanner 17 år siden

1) Politikens "Fri Film" viste i 1997 (tror jeg det var) Le Grand Bleu i Gilleleje ved Strandbakkerne. Lærredet var stillet op nede ved vandet og det var en perfekt sommeraften. Det var også første gang, jeg så filmen.

2) The Fellowship of the Ring, da man ser Frodo sidde under træet og jeg bare VIDSTE, at Peter Jackson havde lavet noget fantastisk.

3) Lawrence of Arabia i 70mm i Imperial. Det er een af mine absolut yndlingsfilm, pg at få lov at se den i Imperial i den flotte, flotte kopi var en stor oplevelse.

3,5) Rumrejsen 2001 aftenen efter :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#30 filmz-DocDoom 17 år siden

#28: "... så foretrækker jeg række 79."

Håber lærredet er stort.
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: