Gravatar

#31 filmz-Bruce 17 år siden

#30 Lige netop ved den forestilling var "bigger less" :)

Der er OCEANER forskel på analog udgaven vist i Imperial (ihvertfald det projicerede billede) og HD udgivelsen. Men efter en stor udmelding om det digitale under i Imperial, er biografen åbenbart ikke så vilde med at lave forestillinger i formatet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#32 dyg 17 år siden

Det er sgu da svært det her. Nå, jeg prøver alligevel:

1. Texas Chain Saw Massacre - For nogle år siden blev denne superbe horrorfilm vist i nogle danske biografer, takket være Nicolas Winding Refn. Jeg var så heldig at se Tobe Hoopers mesterværk på det store lærred. En rigtig god oplevelse.

2. Brazil - Hver gang jeg ser denne fantastiske film er jeg opslugt i filmens verden. Desværre har jeg ikke set den på det store lærred - Sig endeligt til, hvis den bliver vist engang.

3. Profondo Rosso - Endnu en film, som jeg desværre ikke har oplevet i en rigtig biograf. Argento formår at holde mig på kanten af sædet gennem hele filmen, enkelte steder er jeg på nippet til at skide i bukserne. Et klart eksempel på, at man ikke behøver mtv-klipning for at være skræmmende. En sand mesters mesterværk.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#33 PredatorX 17 år siden

1. Jurassic Park: Min mor tog mig med til første forestilling af denne eminente film i Imperial. Jeg husker stadigt hvor fucking spændende den scene med T-Rex og ungerne var første gang jeg så den... Man var jo også blot en lille purk.

2. Back to the Future 2: Stemningen til denne film var CRAZY! Igen første forestilling i Imperial... Ahhh.. the memories... Jeg glædede mig også som en sindsyg, da jeg næsten lige havde set 1'eren. Og det hele blev perfekt afsluttet med en trailer til 3'eren, som ikke kom særlig lang tid efter...

3. The Last of the Mohicans: Så den faktisk i biografen (Scala), men den gjorde ikke videre indtryk. Det gjorde den tilgengæld da jeg faldt over den nogle år efter på tv. Jeg var fuldstændigt solgt og opslugt i filmens slutning (I ved de berømte 20 minutter...). Jeg blev også ret så forelsket i soundtracket... Ak ja det var en god aften:-)

... 4. Ligesom El vez var jeg også til premiere surprise da de viste 28 Days Later. Hårene rejste sig nærmest i nakken på mig da den blev introduceret med ordene "Ja så kan vi som det første land i verden, udover England, vise den nye film af Danny Boyle". YES! tænkte jeg da jeg viste han havde lavet en fucking zombie film (min favorit genre), NOOOOOOO tæntke jeg da jeg havde min lillebror på 10 år med i dagens anledning. Da "zombien" smadrer ind gennem vinduet på Jims forældres hus, var hans nerver tyndslidte. Så som den gode bror jeg er gik vi... Ikke at jeg overhovedet havde lyst, der gik nemlig 6 mdr før den fik premiere.

Tæt på: Premiere på Indy 3 (første række i Imperial HELT ude i siden.. vi sad skod, men fed film jo... og jeg var stor-fan). De gamle Star Wars re-issues, Lord of the Rings, Phantom Menace (man glædede sig jo mildest talt.. men fuck en bæ film).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#34 El vez 17 år siden

#33 Ja kan godt huske i maatte gaa. Det var sgu nederen :/
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#35 filmz-Jimmbo 17 år siden

1. Boondock Saints - Jeg købte filmen ved en fejl på VHS, og var siden totalt fanget af filmen. Jeg tror at det er den største WAUW oplevelse jeg har haft. Der er bare noget over filmen, som giver mig et kick.

2. Godfahter - Den har bare det hele.

3. Big Fish - Første gang jeg så den tænke jeg what the fu..? Men alligevel var det sådan en oplevelse, hvor jeg bare havde lyst til at se filmen igen. Og det var også den første film jeg købte på Blu-ray.
Gravatar

#36 McPeter 17 år siden

1. Da jeg som knægt så Landet for Længe Siden i biografen. Første film hvor jeg fik en tåre i øjet. :-)
(da flyveøglen Petri styrter ned)

Havde dog også en stor svaghed for dinosaurer som knægt.

2. Havde lejet The Usual Suspects på VHS for at se en film med min mor da jeg boede hjemme hos de gamle. Har stadig ingen anelse om hvorfor jeg havde valgt den da jeg aldrig havde hørt om den før. Filmens plot blæste mig helt væk og jeg blev nødt til at se den igen med det samme inden jeg afleverede den tilbage dagen efter. (havde samme følelse da jeg så Memento nogle år efter og egentligt nok også efter at have set The Matrix første gang)

3. Første gang jeg så Stjernekrigen (ja det hed den altså den gang hehe) i nabo-fritidsklubben. Så vidt jeg husker blev den vidst på en filmfremviser hvor filmen løber fra en rulle til en anden (har ingen anelse om hvad sådan noget grej hedder). Jeg var helt opslugt og tror endda jeg blev hentet inden den sluttede. Så jeg var vred på mine forældre i mange uger efter, især fordi den blev sendt på DR kort tid efter men det var for sent for mig og det var før vi havde en VHS-maskine. (Det havde vi kun når vi lejede en såkaldt Movie-Box på den lokale tankstation - damn jeg føler mig gammel hehe). Så der røg lige lidt ekstra benzin på bålet da jeg igen blev snydt for at se den. Fik dog taget revanche senere. :-)

Hvis vi udelukkende taler om omstændighederne udenom filmen, så må det være gallapræmieren på James Bond: Die Another Day i Imperial. Smoking, gyldne damer og vodka/martini i lange baner. Stadig den dyreste biografbillet jeg har betalt nogensinde... satte mig 450kr tilbage. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#37 PredatorX 17 år siden

Hehehe ja det var godt nok skod at skulle gå, og vide at I trygt kunne nyde resten af filmen:-)

Ahh jaa.. de gode gamle Movie-Box dage
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#38 Åkepool 17 år siden

#26 - Nu ved jeg ikke hvornår du voksede op, men jeg har da set film i de fleste biografer der har været gennem min opvækst.

Jeg har aldrig været i Grand, Vester vov vov eller Empire, men ellers er jeg vist meget godt dækket ind. Er det nogle bestemte biffer du hentyder til?

Og det er på ingen måde kun pga. størrelsen, at jeg har Imperial som foretrukne. Det er bare der jeg bedst kan li' at komme, bl.a. fordi man ikke oplever uro som man gør i de store multibiografer (Palads og Cinemaxx) og den er heller ikke for smart til mig, man sidder godt, med masser af plads (ja man gør Doom).
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#39 wimmie 17 år siden

Tjekkede lige din profil for at tjekke din alder efter hvad du skrev om at du følte dig gammel...viser sig så at du er '81er lige som mig...så nu føler jeg mig også gammel ;P
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#40 McPeter 17 år siden

#39 - hehe ja :-)

Sad og drak mig fuld i jylland for et par uger siden for alderen var spredt fra 18 til nogle-og-30 år og vi kom til at snakke om ting man kunne huskede tilbage på fra gamle dage som gode ting. Du skulle se de ældste i hovedet da det gik om for dem at den yngste på 18 aldrig havde oplevet EM'92 hehe. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: