Gravatar

#1 filmz-cræzjan 19 år siden

HEJ

Jeg skal til at finde mit emne til 3.g opgaven og vil gerne skrive om en bog som er filmatiseret. Har haft A Clockwork Orange i mine tanker, men ved ikke om den er for svær at skrive om.

Er der nogen der har forslag?
også med hvad man kan komme ind på i analysen af bogen/filmen.

:]

Jeg er Britney
Gravatar

#2 Spanner 19 år siden

Fahrenheit 451 - Masser af aktuelle emner omkring censursamfund
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-yoshimura 19 år siden

Hmm

Joseph Conrads "Heart of Darkness" (Apocalypse Now)
Anthony Swoffords "Jarhead"
Bram Stokers "Dracula" (og Coppolas ditto)
Philip K. Dicks "Do Androids Dream of Electric Sheep?" (Blade Runner) eller andre af hans bøger/noveller, som ligeledes er filmatiseret, f.eks. "We Can Remember it For You Wholesale" (Total Recall), Minority Report og Paycheck. Måske tilmed lave en sammenlignende analyse af behandlingen af hans værker i filmmediet.

Og hvis du vil være rigtig hardcore, kan du selvfølgelig også give dig i kast med en kontrasterende analyse af forskellige Shakespeare-indspilninger, f.eks. Branaghs kontra Kurosawas.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#4 Bates 19 år siden

The Da vinci code.

Den har der da været en masse ballade om, både bog og film.
Gravatar

#5 filmz-Kadann 19 år siden

Philip K. Dick, som yoshimura nævner, er oplagt efter min mening. Filmatiseringerne af hans værker er altid utroligt langt fra bøgerne, så der er virkelig noget at tage fat på.. og så er hans bøger ret nemme at få fat i på biblioteket, i dansk udgave.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#6 tiny 19 år siden

Jeg skrev i sin tid om The Great Gatsby. Det var dog mest en analyse af bogen, men det er da en mulighed.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#7 davenport 19 år siden

Hvis du skal lave det omfattende (700 sider + appendix) så er der jo altid Ringenes Herre.

I den lettere genre, kan du jo vælge noget Stephen King, der næsten altid bliver filmatiseret. (Let afhængig af bogen/filmen)

American Psycho er også en mulighed.

Ellers holder jeg meget af Æblemostreglementet, hvor filmen lader meget tilbage at ønske. Bogen er fantastisk.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 filmz-bullettooth 19 år siden

war of the worlds... en gammel klasiker, som er i ny indpakning i filmen. Den har været indspillet 2 gange. Så der skulle være massere af emner omkring de forskellige opfattelser af trusselsbilleder osv i ny og gammel tid, for bare at nævne noget. Den har også været brugt som radiostykke, der fik hele usa til at gå bagover fordi de troede de virkelig blev invaderet... held og lykke
--------- for rent ---------
Gravatar

#9 filmz-Mifan 19 år siden

Lord of the Rings :)
Der er mange ting at hive ud af de bøger... omvendt kan man selvfølgelig sige, at det er gjort en milliard gange før. Så det er nok ikke så originalt.

The Green Mile var også en mulighed, en sjældenhed: Succesfuld Steven King filmatisering.
~ Mifan
Gravatar

#10 The Insider 19 år siden

Blade Runner er oplagt. Men da jeg fik at vide af min højniveau-engelsk lærerinde, at det var et populært valg, så skrev jeg i stedet om Se7en - med udgangspunkt i manuskriptet, naturligvis :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: