Gravatar

#31 Patriarch 15 år siden

Jeg så Matrix før Dark City... så det er muligt det spiller en rolle. Men Matrix er Dark City overlegen på alle måder ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#32 Buzz 15 år siden

#1 du skal da og skrive om jurassic park 2 og 3 og matrix 1,2,3
# 27 Aliens?der være suk da ikke nogle aliens med i Indy 4, det var da Gollum der var med

Gravatar

#33 filmz-Bruce 15 år siden

#31 Absolut overlegen på flere områder, men for mig ikke de essentielle, som gør en bedre film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 NightHawk 15 år siden

# 24 -

Nu har du skrevet Grindhouse længere oppe, som om det var begge film du synes var noget lort, men du kritiserer kun "Death Proof". Hvad synes du Rodriguez gjorde forkert i sin film?

Mht. til dialogen/karakterene i "Death Proof" er den/de vel næppe mere uinteressante end dem i de gamle grindhouse/eksploitation/blacksploitationfilm der, som jeg husker det, ikke ligefrem bød på hverken dialog eller persongalleri skrevet med høj IQ, snarere tværtimod. Tarantino går jo blot ind og følger opskriften fra de gamle film, så jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er.

Og hvis man endelig sku' gå ind og se hvem hovedrollen er i "Death Proof", så er det jo Kurt Russells karakter og ikke kvinderne, som jeg betragter som biroller, skønt det at moralen i filmen er en klassisk girl power historie. Portrættet af Russell/hans fald fra superskurk til superskvat, synes jeg er rigtig godt skrevet, udført og med til at gøre ham til en interessant karakter.

Desuden er der i begge film tilføjet ting, som faktisk gør dem bedre end flere af de gamle film. Jeg mindes f.eks ikke at ha' set en biljagt udført på så intens og medrivende en facon som i "Death Proof", ej heller kan jeg komme i tanke om nogen film, der bevidst har udnyttet "The missing reel" med så stor underholdningsværdi, som Rodriguez gør i "Planet Terror".

Jeg holder rigtig meget af de gamle film, men synes også Tarantino/Rodriguez's film er mindst ligeså seværdige/underholdende. :)

# 25 -

Hele Grindhouse projektet gik jo netop ud på, at de med vilje sku' være dårlige og det er jo hele charmen ved dem synes jeg. De små kiksede fejl, missing reel osv., så på den måde lever de jo op til at være Guilty Pleasure's og er også vurderet med det i tankerne set i forhold til de 5/6, 6/6.

Men der er så samtidig kombineret med et par detaljer i begge film som jeg synes er bragende godt lavet ; f.eks. Biljagten i "Death Proof" og The missing reel i "Planet Terror".

Så de høje karakterer er både en forkærlighed for det "dårlige"/kiksede og en fascination over hhv. Tarantions og Rodriguez små genistreger.

Og så er begge film i mine øjne også krydret med et par rigtigt gode skuespilspræstationer fra især Kurt Russell, Freddy Rodriguez og Rose McGowan. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#35 filmz-Utyske 15 år siden

#34 -

Well, jeg tror bare det kan koges ned til at vi har en forskellige opfattelse af begrebet. :)

Jeg er helt klar over hvad Grindhouse gik ud på og ser selv en masse exploitation ect.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#36 Riqon 15 år siden

NightHawk (34) skrev:
Hele Grindhouse projektet gik jo netop ud på, at de med vilje sku' være dårlige og det er jo hele charmen ved dem synes jeg.

LOL, så er de godt nok også selv ude om det, kan man vel så sige. (Jeg har ikke set dem.)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#37 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg foretrækker sgu også Dark City fremfor The Matrix. En langt mere original, underspillet og gennemført film... og så render der ikke en masse idioter rundt i lange læderfrakker og solbriller og ser smart-ass ud.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#38 NightHawk 15 år siden

# 35 -

Jeg er godt klar over, at du selvfølgelig ved hvad grindhouse/eksploitation er osv., så det var nu ikke fordi jeg prøvede på at sidde og belære dig om noget.

Når jeg skriver, og det er ligegyldig hvilken sammenhæng, så tænker jeg blot at der sidder andre og læser med, som måske ikke ved hvad vi snakker om/i det her tilfælde ved hvad grindhouse/eksploitation er. :)

# 36 -

Hvad er de selv ude om ? Mange elsker de to film netop pga. at de er så bevidst kiksede, over the top platte, osv.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#39 Highland Park 15 år siden

NightHawk (34) skrev:
# 24 -

Nu har du skrevet Grindhouse længere oppe, som om det var begge film du synes var noget lort, men du kritiserer kun "Death Proof". Hvad synes du Rodriguez gjorde forkert i sin film?

bruce (24) skrev:
#5 Ene og alene Death Proof. Har af samme grund ikke set Planet Terror.

Mht. "Dark City" så brød jeg mig virkelig ikke om den, da jeg i sin tid så den. Især dialogklipningen var forfærdelig, og som helhed havde filmen ikke noget særligt at byde på.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#40 NightHawk 15 år siden

# 39 -

Hehe, ja ok. Ku' godt være jeg lige sku' ta' og få pudset brillerne. :D

Skriv ny kommentar: