Gravatar

#51 Patriarch 15 år siden

Spoiler evt.?

Jeg er helt med på dine betragtninger omkring hvorfor scenerierne ser ud som de gør, hvilket jeg også hentyder til i ovenstående indlæg. Det jeg opponere mod er at kalde det for underspillet... Filmen (og dens sceneri) er i den grad stiliseret og "se mig"-agtig.

Det er en fantastisk scenografi Proyas har lavet. Så fantastisk, at de to Warchowski søskende stjal med arme og ben fra hele filmen og endda lånte de samme rekvisitter til at lave Matrix.

De er undskyldt, da de også lavede en bedre film :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#52 runehansen76 15 år siden

Terminator 4! - pludselig så 3'eren god ud! og det er den fanme ik!

Alien 3! - man fucker bare ikke med Camerons happy end i 2'eren! 4'eren vil jeg bare lade ligge...

The Matrix 3! - da jeg så 2'eren var jeg skuffet, men da jeg havde set 3'eren ligner 2'eren et mesterværk!
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#53 Riqon 15 år siden

metal_hansen (52) skrev:
Terminator 4! - pludselig så 3'eren god ud! og det er den fanme ik!

Man kan kritisere Terminator Salvation for meget, men den viser dog langt mere respekt for Camerons etablerede univers, end 3'eren gjorde (tillad mig at illustrere min pointe).
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#54 Lord Beef Jerky 15 år siden

#41 Det var nu selve filmen og dens temaer, jeg hentydede til, når jeg kaldte den underspillet. Skuespillet er bestemt ikke til at råbe hurra for, men det har aldrig været en afgørende faktor for mig... det er nærmere filmens tone, originalitet og/eller budskab, og her føler jeg, at Dark City på alle leder og kanter er The Matrix ufattelig overlegen.

Sært nok var jeg ikke særlig begejstret for The Thirteenth Floor, men det kunne være, man skulle give den en chance til i fremtiden... til gengæld er eXistenZ fremragende.

Dark City - 5/6
The Matrix - 3/6
The Thirteenth Floor - 3/6
eXistenZ - 5/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#55 El vez 15 år siden

Lord Beef Jerky (54) skrev:
Skuespillet er bestemt ikke til at råbe hurra for, men det har aldrig været en afgørende faktor for mig...

Og her skal det blot sammenlignes med "I know kung fu". :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: