Jeg har lige modtaget en pakke hvor der er et grimt rødt mærke på hvor der står: "Åbnet for toldbehar". Desuden er der også et mærke hvor der er en stregkode og der står:
RR 064 993 848 KR (KR har vel forhåbentlig intet med kroner at gøre?)
Men når der ingen regning ligger i kassen eller er klisteret på, kan jeg så ånde lettet op? Eller kan de finde på at sende den til mig senere?
Der er købt for 600,- fra Sydkorea, så den går en smule over grænsen. :)
Men pakken er markeret som Gift og til en værdi af $10.00. Desuden frabad jeg mig at få den originale Invoice med, altså fakturaen. Derfor bør Hr. Told og Fru. Moms ikke kunne vide at pakken har kostet 600,- jo?
Pakken er fra dvdfromkorea.com, og det er første gang jeg har bestilt derfra...
Toldvæsnet kan sagtens finde på at eftersende en regning for told. Det har jeg prøvet et par gange. Bedst som man tror sig sikker, så kommer der et grimt brev fra toldvæsnet. :-(
#1: Jeg arbejder til dagligt i en transportvirksomhed, og kan fortælle dig at toldkontrollen meget vel kan skyldes fakturaen. Vi oplever ofte, at forsendelser bliver kontrolleret pga. manglende original faktura, eller proformafaktura. Kunne sagtens tænkes det var enten derfor, eller netop fordi toldvæsenet er ved at blive opmærksom på DVD-forsendelser fra Asien.
"Television is like the American toaster, you push the button and the same thing pops up everytime." (A.Hitchcock)
Jeg har været ude for at PostDK ikke ville udlevere pakken til mig. Der var ingen faktura med, men de krævede, at jeg sendte en faktura eller emailede en elektronisk ordrebekræftelse. Ellers ville pakken ryge retur! Så jeg slap ikke for told ved den lejlighed (der var varer for ca. 1000 kr.)
#1 filmz-712 21 år siden
RR 064 993 848 KR (KR har vel forhåbentlig intet med kroner at gøre?)
Men når der ingen regning ligger i kassen eller er klisteret på, kan jeg så ånde lettet op? Eller kan de finde på at sende den til mig senere?
#2 filmz-Bruce 21 år siden
#3 filmz-712 21 år siden
Men pakken er markeret som Gift og til en værdi af $10.00. Desuden frabad jeg mig at få den originale Invoice med, altså fakturaen. Derfor bør Hr. Told og Fru. Moms ikke kunne vide at pakken har kostet 600,- jo?
Pakken er fra dvdfromkorea.com, og det er første gang jeg har bestilt derfra...
#4 Jay El 21 år siden
#5 nakalay 21 år siden
#6 filmz-712 21 år siden
#7 Jay El 21 år siden
#8 filmz-Kedde 21 år siden
Kunne sagtens tænkes det var enten derfor, eller netop fordi toldvæsenet er ved at blive opmærksom på DVD-forsendelser fra Asien.
#9 21 år siden
Så jeg slap ikke for told ved den lejlighed (der var varer for ca. 1000 kr.)
#10 filmz-gentlemanfinn 21 år siden