Læste lige dette her på Oscar Igloo under den animerede kategori, hvor de giver deres bud på de nominerede:
PERSEPOLIS Here we have the major dark horse of this category. Though Persepolis was entered as France’s official bid for Best Foreign Language Film, there has been a touch of category confusion as to whether it will run in that race or this one. Foreign films have been nominated in the Animated category before (The Triplets of Belleville, Howl’s Moving Castle) and even won it before (Spirited Away). Few have heard of Persepolis outside of the festival circuit, but those who know it are singing its praise. If its distributors can give it a smart campaign, then I imagine that its story (about a girl growing up in Iran during the Iraqi conflict) and evocative style will overcome the relatively simple animation and grant it a nod. VERDICT: As long as it runs in the Animated race, I can see it as a frontrunner, if early word is to be believed. If it runs Foreign instead, it will almost definitely be nominated.
Kan det virkelig passe, at en ikke engelsktalende film ikke kan stille op i både "Bedste udenlandske Film" og "Bedste animerede Film" samtidig?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Atonement ser i øjeblikket ud til at være en af de store favoriter, men den har ikke fået premiere endnu. Jeg så den da den havde premiere her i England og jeg tror ikke den holder positionen som stor favorit så længe efter at have fået premiere. Men så igen, så elsker Amerikanerne jo alt der er Britisk. Jeg så også "Jesse James" og ærligt talt, så tror jeg kun den er i spil for bedste mandlige birolle (Casey Affleck).
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
når vi nu skal til at gætte vores vinder her til februar vil de helt klart se sådan ud.
Film: No Country for old men - så den i cannes, fantastik
Instruktør: Ridley Scott - Ligesom Scorsese er det vist ved at være hans tid
Hovedrolle: Daniel Day Lewis - har ikke set filmen, men han er jo fantastik bare ved den anden trailer de udgav. De første anmeldelser peger også på ham.
Hovedrolleinde: Ellen Page - Anmeldelser forguder hende nærmest.
men alt kan jo ske, nu skal vi lige se hvordan det går med Golden Globe nom. som bliver fortalt her om 2 uger
Best Actor: Chris Cooper (Breach) George Clooney (Michael Clayton) Tommy Lee Jones (No Country for Old Men/In the Valley of Elah) Denzel Washington (American Gangster) Russell Crowe (3:10 to Yuma)
Best Supporting Actor: Tom Cruise (Lions for Lambs) William Hurt (Mr. Brooks) Mark Ruffalo (Zodiac) Casey Affleck (The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford) James McAvoy (Atonement)
Best Actress: Cate Blanchett: Elizabeth: The Golden Age Keira Knightley (Atonement)
Best Supporting Actress: Meryl Streep (Lions for Lambs) - men kun fordi kategorien tradionelt er svag. Saoirse Roman (Atonement) Chloe Sevigny (Zodiac) Tilda Swinton (Michael Clayton)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
#23 Jeg vil give folk fuldstændig ret i at det er en rigtig god film. Men den bliver jo nærmest bygget op til at skulle løbe med 7-10 oscar statuetter og det kommer den nok ikke til. Nu er det ved at være nogle måneder siden jeg så den, så jeg kan ikke komme med en detaljeret analyse, men jeg synes bare ikke at den slog fødderne væk under mig. På den anden side var jeg heller ikke vildt begejstret for No Country For Old Men, som alle jo ikke kan få nok af. Jeg havde godt nok hæftige tømmermænd da jeg så den, så det kan godt være den skal ses igen.
#24 Med hensyn til Ellen Page, så tror jeg ikke at hun vinder. Det ser mere og mere ud som om at hun kan sikre sig en nominering, men jeg tror ikke på en sejr af to årsager; hun er for ung og hendes rolle er lidt for endimensionel (det er måske personlug smag). Så kommer hun jo nok også op imod folk som Blanchett, Cotillard, Linney, Christie, Jolie og Knightley, så jeg tror Page må vente lidt.
#26 Jeg tror også det bliver hendes alder, der nok kommer i vejen for hende. Knightley kunne være et godt gæt
Tilgengæld håber jeg at Josh Brolin får en nominering i supporting actor for American Gangster. Den mand har haft noget af et år, Først Planet Terror, dernæst In the valley of Elay også American Gangster og nu No country for old men, og han gør det fantastik i de to sidste nævnte
#28 No way in hell!!!! Simpsons bliver nok nomineret, men de to sidste tror ikke på. Som det også blev sagt så er Ratatouille et meget godt bud og den tredje bliver nok Persepolis eller Bee Movie. Jeg tror ganske enkelt ikke på de to du nævner.
#21 rockysds 18 år siden
PERSEPOLIS
Here we have the major dark horse of this category. Though Persepolis was entered as France’s official bid for Best Foreign Language Film, there has been a touch of category confusion as to whether it will run in that race or this one. Foreign films have been nominated in the Animated category before (The Triplets of Belleville, Howl’s Moving Castle) and even won it before (Spirited Away). Few have heard of Persepolis outside of the festival circuit, but those who know it are singing its praise. If its distributors can give it a smart campaign, then I imagine that its story (about a girl growing up in Iran during the Iraqi conflict) and evocative style will overcome the relatively simple animation and grant it a nod.
VERDICT: As long as it runs in the Animated race, I can see it as a frontrunner, if early word is to be believed. If it runs Foreign instead, it will almost definitely be nominated.
Kan det virkelig passe, at en ikke engelsktalende film ikke kan stille op i både "Bedste udenlandske Film" og "Bedste animerede Film" samtidig?
#22 frahm-2 18 år siden
#23 Wrangque 18 år siden
#24 cansi 18 år siden
Film: No Country for old men - så den i cannes, fantastik
Instruktør: Ridley Scott - Ligesom Scorsese er det vist ved at være hans tid
Hovedrolle: Daniel Day Lewis - har ikke set filmen, men han er jo fantastik bare ved den anden trailer de udgav. De første anmeldelser peger også på ham.
Hovedrolleinde: Ellen Page - Anmeldelser forguder hende nærmest.
men alt kan jo ske, nu skal vi lige se hvordan det går med Golden Globe nom. som bliver fortalt her om 2 uger
#25 Steffan Rasmussen 18 år siden
Best Actor:
Chris Cooper (Breach)
George Clooney (Michael Clayton)
Tommy Lee Jones (No Country for Old Men/In the Valley of Elah)
Denzel Washington (American Gangster)
Russell Crowe (3:10 to Yuma)
Best Supporting Actor:
Tom Cruise (Lions for Lambs)
William Hurt (Mr. Brooks)
Mark Ruffalo (Zodiac)
Casey Affleck (The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford)
James McAvoy (Atonement)
Best Actress:
Cate Blanchett: Elizabeth: The Golden Age
Keira Knightley (Atonement)
Best Supporting Actress:
Meryl Streep (Lions for Lambs) - men kun fordi kategorien tradionelt er svag.
Saoirse Roman (Atonement)
Chloe Sevigny (Zodiac)
Tilda Swinton (Michael Clayton)
#26 frahm-2 18 år siden
Jeg vil give folk fuldstændig ret i at det er en rigtig god film. Men den bliver jo nærmest bygget op til at skulle løbe med 7-10 oscar statuetter og det kommer den nok ikke til. Nu er det ved at være nogle måneder siden jeg så den, så jeg kan ikke komme med en detaljeret analyse, men jeg synes bare ikke at den slog fødderne væk under mig. På den anden side var jeg heller ikke vildt begejstret for No Country For Old Men, som alle jo ikke kan få nok af. Jeg havde godt nok hæftige tømmermænd da jeg så den, så det kan godt være den skal ses igen.
Med hensyn til Ellen Page, så tror jeg ikke at hun vinder. Det ser mere og mere ud som om at hun kan sikre sig en nominering, men jeg tror ikke på en sejr af to årsager; hun er for ung og hendes rolle er lidt for endimensionel (det er måske personlug smag). Så kommer hun jo nok også op imod folk som Blanchett, Cotillard, Linney, Christie, Jolie og Knightley, så jeg tror Page må vente lidt.
#27 cansi 18 år siden
Tilgengæld håber jeg at Josh Brolin får en nominering i supporting actor for American Gangster. Den mand har haft noget af et år, Først Planet Terror, dernæst In the valley of Elay også American Gangster og nu No country for old men, og han gør det fantastik i de to sidste nævnte
#28 filmz-Narniabæver 18 år siden
Shrek den Tredje
Surf's Up
Simpsons Filmen
#29 Wrangque 18 år siden
#30 frahm-2 18 år siden
No way in hell!!!!
Simpsons bliver nok nomineret, men de to sidste tror ikke på. Som det også blev sagt så er Ratatouille et meget godt bud og den tredje bliver nok Persepolis eller Bee Movie. Jeg tror ganske enkelt ikke på de to du nævner.