Gravatar

#1 filmz-Scarface 18 år siden

Nu er vi snart ved årets ende, og derfor synes jeg, at vi skal lave en lille evaluering over årets bedste filmoplevelser - og hvilke af disse, der fortjener en statuette.

Mine bud:
Spider-Man 3 - Bedste visuelle effekter
- Scenen, hvor man ser Sandman for første gang taler for sig selv, dette er de flotteste effekter nogensinde.

Cate Blanchett (Bob Dylan) for I'm Not There - Bedste kvindelige birolle
- Har ikke selv set filmen ENDNU, men ud fra hvad folk siger, skulle dette være en af de sikre nomineringer.

Hvad tror i ellers på? Personligt synes jeg, at vi er druknet i amerikanske sommer-blockbusters i 2007... Ender nok med, at Matt Damon eller Bruce Willis vinder for årets Mandlige Hovedrolle... :S
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#2 filmz-Bruce 18 år siden

Ingen aning. 75% af alle potentielle Oscar film har ikke været i danske biografer endnu.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-DocDoom 18 år siden

Martin Lawrence får den særlige ærespris Best Longlife Achievement
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#4 rockysds 18 år siden

Nu kommer Oscar-kandidaterne i de "vigtige" kategorier jo ofte først i november og december - endnu senere i DK. At det derfor hovedsagligt er sommer-blockbuster, der har været over sommeren er måske ikke så mærkeligt ;)

Til bedste filmkategorien udfra deres buzz:

"No Country for Old Men", som har den bedste buzz indtil videre (+ 95% RT), kører jo stadig i forholdsvis få biografer i USA, hvor den dog har et kæmpe gennemsnit per biograf. This is the one to beat so far. Ethan and Joel is BACK!

"American Gangster" kunne blive dette års "The Departed":
Kendte mandlige hovedroller, forbryderplot, væsentligt større indtjening, og en instruktør der "mangler" en Oscar.

"There Will Be Blood" ser jeg lidt som en outsider. Fantastisk buzz, men er den virkelig så god, og vil akademiet endelig anerkende PT Anderson. Dog må Daniel Day-Lewis være selvskreven til en nominering for bedste mandlige hovedrolle.

Personligt har jeg kun et enkelt personlig favorit (i hvert fald en, jeg håber på), og det er "Persepolis" som bedste animerede film. Don't let Pixar win.

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 filmz-Gaff 18 år siden

"The Assasination Of Jesse James By The Coward Robert Ford" er ifølge Empire en oplagt kandidat!
Serinity now... Insanity later!
Gravatar

#6 cansi 18 år siden

En hjemmeside jeg meget ofte klikker mig ind på er http://www.theoscarigloo.com/ kan varmt anbefales til at der gerne vil læse om de kommende film som kan være på vej til den gyldne mand
Gravatar

#7 filmz-Bruce 18 år siden

I bedste hovedrolle, tror jeg også på Daniel Day Lewis, Chris Cooper og Samuel L. Jackson.
Gravatar

#8 elwood 18 år siden

#7 Samuel Jackson for Black Snake Moan ?

Kanon rolle, men når man skal ha hollywood brillerne på, gætter jeg mere på Denzel Washington for American Gangster, det lægger mere til Akademiet, men jeg ville slet ikke ha noget imod Balck Snake Moan tog den, ku også være en god overraskelse.

Men jeg tviler lidt, skal så lige siges jeg ikke har set Ridley Scott's film endnu, det bare udfra karakteren han spiller i filmen, det lægger til Akademiets smag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 filmz-Bruce 18 år siden

#8 Tror du har helt ret! Men han spiller den onde lyneme godt i den film :) Denzel spiller vel blot ... Denzel? Men det er jo som regel også godt :)
Gravatar

#10 Spanner 18 år siden

Kom The Fountain for sent ud i USA til at nå at blive nomineret sidste år? Eller blev den bare overset?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: