Gravatar

#51 BN 13 år siden

mr gaijin (50) skrev:
2046.

Er den bedre end 'In the Mood for Love' (hvis du altså har set dén)?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 Batsy 13 år siden

Bruce (49) skrev:
Jo det er en ganske fin film. Som sædvanlig høj produktionsværdi fra Sir Scotts hånd og ligger sig for mig, ca. "i midten" af hans CV. En fin 7'er.

Hehe okay :b
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#53 mr gaijin 13 år siden

#51 Det er sjovt, fordi de to film er så ens og samtidig så forskellige. Nu har jeg en særlig svaghed for film, der arbejder med lag og metarefencer, og det gør, at 2046 er en tand mere interessant for mig end den lidt mere ligetil og klassiske historie i "In the Mood for Love". Så rent personligt (og det vil jo være tåbeligt at klassificere et valg af en yndlingsfilm fra en bestemt periode end noget andet end subjektiv og personlig) vil jeg mene: ja, jeg synes den er bedre. Men samtidig vil jeg tro, at de fleste foretrækker "In the Mood for Love".

Et kringlet svar til et simpelt spørgsmål.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#54 BN 13 år siden

mr gaijin (53) skrev:
Et kringlet svar til et simpelt spørgsmål.

Men et fint svar. Tak for det. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 sluppermand 13 år siden

Memories of Murder (2003)
Instrueret af Joon-ho Bong

Den koreanske thriller Memories of Murder står i stor kontrast til andre "seriemorder-film", både på grund af den kulsorte humor der tilføres genren og på grund af hvor almindelige (og til tider dumme) landsbystrømerne er.

Filmen foregår i en lille landsby i Sydkorea i 1986, under militærets diktatur. To lokale betjente og en drabsbetjent fra Seoul, undersøger sammen en række brutale mordsager, der tyder på at der er tale om en seriemorder. Filmen er baseret på sande hændelser.

Instruktøren Joon-ho Bong slog for alvor igennem med den vanvittige monsterfilm The Host, men det er uden tvivl Memories of Murder, der er hans pragtværk.
Filmen har et fantastisk underspillet tempo, og man er tit i tvivl om man sidder og ser en absurd dramakomedie eller en nervepirrende gyser. Skuespillerne er helt fantastiske og især Kang-ho Song spiller til UG i rollen som den lokale politibetjent Park Doo-Man, der hellere slår en gang for meget end en gang for lidt (retarderet landsbytosse eller ej).
Memories of Murder er en svær film at beskrive, den skal bare ses.
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#56 Thomsen 13 år siden

Spændende valg, sluppermand. Jeg kunne godt hoppe på den også.

Den har et eller andet over sig, som jeg har svært ved at sætte min finger på. Måske er det, fordi den konstant undviger de forventninger, jeg har til, hvordan den videre vil udvikle sig? Det er i hvert fald en af de film, jeg kan blive ved med at se igen og igen.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: