Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke film i mener/tror/håber kommer med til den store Oscar uddeling i 2006? Det behøver ikke være i film i har set, men også film i har en god fornemmelse omkring...
Her er nogle bud: A History Of Violence Batman Begins Broken Flowers Capote Crash Jarhead Sin City
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Johan (The Insider) plejer at have rimelig god dømmekraft, så jeg er ret sikker på at "Broken Flowers" får en nominering for bedste film. Måske også til "Crash" og "The Constant Gardener" og "Eliazabethtown". Outsidere til bedste film er "Domino", "The Lord of War" og "King Kong". Under alle omstændigheder vil disse film hive nomineringer hjem i andre kategorier.
"Batman Begins" og "Sin City" må nok nøjes med noget set-design og make-up. Sammen med "Charlie og chokoladefabrikken".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jo tak, Rasmus :-) Sidste år tjente jeg også 1500 kroner på Oscar-ceromonien, efter at have satset sølle 300. "Batman Begins" har ingen jordisk chance for at blive nomineret til bedste film, selvom det er en god film. Det samme gælder King Kong, Lord of War, Domino og Sin City. Jeg tror desværre "Broken Flowers" er lidt for indie til at vinde for bedste film, men muligvis en nominering, selvom der sjældent er sammenhæng mellem Cannes- og Oscar-ceromonierne. Crash får kun en nominering hvis intet andet stort popper op før januar. Den er i øjeblikket #1 contender til skulderklappet som er en Oscar for bedste originale manuskript.
Jeg kan godt forestille mig Capote blive nomineret. A History of Violence ville være fedt, og baseret på anmeldelserne har den en chance. Hvis de er lidt modige giver de Ang Lees Brokeback Mountain en nominering tillige - den har fået virkelig god omtale. Mange synes også at have afskrevet Cinderella Man pga. dens lave boxoffice-appeal, men den var et stort hit hos de amerikanske anmeldere såvel som dem, der faktisk tog ind og så den. Den bliver årets Seabiscuit - nomineret i mange kategorier, ingen sejre.
Best Motion Picture: Jarhead 7/2 Munich 6/1 Brokeback Mountain 7/1 The New World 10/1 The White Countess 12/1 Memories of a Geisha 12/1 Cinderella Man 15/1 Walk the Line 15/1 All the King's Men 20/1 Elizabethtown 25/1
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
"Jarhead" (titlen) "lyder" ikke som en Oscarvinder for bedste film, men filmen lyder rimelig interessant - om en marinesoldats oplevelser i Saudi Arabien og Kuwait, instrueret af Sam Mendes og med Jake Gyllenhaal i hovedrollen.
Tagline: Welcome To The Suck
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 filmz-michaell 20 år siden
Her er nogle bud:
A History Of Violence
Batman Begins
Broken Flowers
Capote
Crash
Jarhead
Sin City
#2 chandler75 20 år siden
"Batman Begins" og "Sin City" må nok nøjes med noget set-design og make-up. Sammen med "Charlie og chokoladefabrikken".
#3 The Insider 20 år siden
Jeg kan godt forestille mig Capote blive nomineret. A History of Violence ville være fedt, og baseret på anmeldelserne har den en chance. Hvis de er lidt modige giver de Ang Lees Brokeback Mountain en nominering tillige - den har fået virkelig god omtale. Mange synes også at have afskrevet Cinderella Man pga. dens lave boxoffice-appeal, men den var et stort hit hos de amerikanske anmeldere såvel som dem, der faktisk tog ind og så den. Den bliver årets Seabiscuit - nomineret i mange kategorier, ingen sejre.
#4 filmz-Bruce 20 år siden
All the kings men (Hopkins, Penn, Winslet, Gandolfini, Law)
The New World (Terrence Malick)
Matchpoint
A history of violence
Cinderella Man
Crash
#5 filmz-vassago 20 år siden
Best Motion Picture:
Jarhead 7/2
Munich 6/1
Brokeback Mountain 7/1
The New World 10/1
The White Countess 12/1